Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ti compact '02 Hälytin herätti 1 yöllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stormbug
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 52
    • Helsinki

    E46 ti compact '02 Hälytin herätti 1 yöllä

    Sain sitten kokea tuon hälyttimen toimivuuden herätyskellona. Elikkä auto alkoi huutamaan aivan "itsestään", hälytin on bmw alkuperäinen. Auto on parkissa omalla suljetulla pihalla, eli ei ottanut häikkää ohi ajavista tms..Ihmettelin siinä aikani, että missä vika.

    Kun laittaa auton lukkoon niin menee vähän aikaa ja hälytin alkaa soimaan. Kokeilin lukita auton ja ottaa sisätilananturit pois käytöstä, mutta silti auto huutaa. Äkkiä googlettamalla sain selville, että usein vastaavanlaista ongelmaa esiintyy konepellin anturissa, eli kun pääsen kotiin niin kokeilen availla konepeltiä niin saa senkin pois suljettua..

    Ja kysymykseen. Eli vikaahan itsessään on varmaan aika vaikea paikantaa ja vika voi olla missä vaan? Mutta kysyisin teiltä neuvoa, että osaako kukaan sanoa mitähän yleensä nämä hälytin korjaukset maksavat, siis osat. Työthän tietysti määräytyvät tuntitaksan mukaan. Eli onko ihmisillä kokemuksia auttaako vanha kunnon crc usein näissä ongelmissa, vai onko usein joku kallis hajonnut keskusyksikkö vikana? Vai onko nääkin asioita, että vaikea edes spekuloida?

    Syy miksi kyselen näin ympäripyöreitä on siinä, että osaisin ehkä hieman varautua sitten korjauslaskuun, että mitä sieltä voipi tulla..


    Kiitos paljon kaikille!
    Last edited by stormbug; 06-04-2009, 08:55. Reason: Lisäillään vähän välejä niin lukeminen helpottuu..
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Jos on alkuperäinen häly niin antaiskohan jotain vikakoodia, jos veis piuhan päähän?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9129
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Jos on alkuperäinen häly niin antaiskohan jotain vikakoodia, jos veis piuhan päähän?
      Ainakin DIS:ssä hälyttimen vikakoodien yhteydessä on myös ilmoitukset, mikä anturi hälytyksen on laukaissut.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • stormbug
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 52
        • Helsinki

        #4
        Joo tossa soittelin justiinsa huoltamoon ja meen sinne vikakoodin lukuun niin saan varmaan vähän lisää tietoa sitten.

        Kävin äsken kokeilee niin, kun laitoin auton sitten yöllä talliin kuivumaan, kun aluks arvelin juurikin sitä kosteus ongelmaa niin nyt, kun kokeilin laittaa ovet lukkoon normaalisti niin ei alkanut huutamaan.

        Tämän jälkeen renklasin joka ovea ja konepeltiä auki/kiinni systeemillä ja löin uudelleen lukkoon eikä alkanut huutamaan. Eli ilmeisesti kosteuden kanssa tässä taistellaan.

        Jos siitä vikakoodista selviäisi juurikin se, että mikä antureista hälytyksen aiheutti niin se helpottaa jo suuresti vian paikantamista..

        Aika kumma kyllä mielestäni, että kosteus käy tuollalailla sähköosiin..Tosin pesin ja vahasin auton viime torstai iltana ja senjälkeen perjantaina ajoin pelkästään töihin ja takaisin, arviolta n20km. Sen jälkeen auto seisoi pihalla viikonlopun, eli perjantai-ilta, lauantai, sunnuntai,sunnuntai-maanantai yönä hälytys.

        Viikonloppu oli hyvinkin kostea, vettä satoi ja ilman-ala oli matalapaineinen. Mutta silti tuntuu oudolta, että aiheuttaisi tällaista.

        Muistaakseni putsasin auton tuulilasin edessä konepellin alla olevat vesikourutkin viime syksynä lehdistä ja havunneulasista, eli siellä ei ainakaan pitäisi olla tulppaa.

        Nooh, katsotaan vikakoodit josko sitten tiedettäisiin lisää

        Kiitos hyvistä neuvoista

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Kun painaa nappia kaksi kertaa, niin saa kytkettyä auton juna/laiva ja kuljetus moodiin, kokeile auttaako se?
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • stormbug
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 52
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Convertible View Post
            Kun painaa nappia kaksi kertaa, niin saa kytkettyä auton juna/laiva ja kuljetus moodiin, kokeile auttaako se?
            Ahaa eli, että kun ensin painaa ovet lukkoon, sitten painaa kerran ja sitten toisen kerran niin sitten kytkeytyy kaikki muut poispäältä paitsi ovisensorit?

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Juu, se ledi vilkahtaa jotenkin eri tavalla kun sen tekee.

              Eli painat BMW nappia vain kaksi kertaa, kiinni ja sitten vielä kerran.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Kosteus ja bemarin sähköt ovat kyllä tuttu ongelma. Moni keskuslukon kanssa taistellut varmaan tietää tän vaivan. Nykyisessä compactissa ei sitä onneks vielä ainakaan ole. Ei olis ihme, jos samanlaista vaivaa olis varahälytimenkin kanssa.

                Comment

                • stormbug
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 52
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Convertible View Post
                  Juu, se ledi vilkahtaa jotenkin eri tavalla kun sen tekee.

                  Eli painat BMW nappia vain kaksi kertaa, kiinni ja sitten vielä kerran.
                  heh, joo sen tiesin mutta luulin, että sitten oli vielä lisäksi joku erikois moodi:P

                  Mutta elikkä siis joo kokeilin sillon yöllä molemmilla tavoilla hälytintä. Eli pistin kerran lukkoon -> alko huutaa. Pistin "kaks kertaa lukkoon" -> alko huutaa

                  Tänään meen sinne vikakoodien lukuun, niin josko siellä selviäis jotain.

                  Pitäs olla joku kaukohälytin et soi taskussa sitku auton hälytin soi ni ei tarttis kanssaihmisten kovin kauaa kuunnella sitä ulinaa:P Joku vauvamonitori autonallexD
                  Last edited by stormbug; 07-04-2009, 13:10. Reason: typo

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Noihin jälkiasennus hälyihin tutustuneena voin kertoa että se konepellin tunnistin saa ajanmyötä kaikenmaailman suolasotkut sisäänsä. Siellä se aiheuttaa hapettumista ja pienetkin ilman kosteuden muutokset saavat aikaan vikahälyytyksiä.
                    Seeärseetä kehiin tai uusi tunnistin
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • stormbug
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 52
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Noihin jälkiasennus hälyihin tutustuneena voin kertoa että se konepellin tunnistin saa ajanmyötä kaikenmaailman suolasotkut sisäänsä. Siellä se aiheuttaa hapettumista ja pienetkin ilman kosteuden muutokset saavat aikaan vikahälyytyksiä.
                      Seeärseetä kehiin tai uusi tunnistin
                      Juu, tai tossahan on tuo alkuperänen häly, mutta paikansin konepellin anturin ja irrottelin puhat ja roiskin CRC:tä täyteen..Ainakaan vielä ei oo ulissu

                      Comment

                      • weeracing
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 412
                        • Riihimäki

                        #12
                        Täytyy kokeilla tota konepellin kytkintä kans rassata ja putsata, oma teki samat temput jo pari kertaa. Keskellä yötä alkaa huutamaan. e46 -99 ja alkup. hälytin

                        Aiheesta kirjotin: http://www.btcf.fi/forum/showthread....81#post1830381
                        *** BMW POWER ***
                        ---------------------
                        e91 318d touring
                        e60 530xd

                        ex:
                        e46 318d touring
                        e46 320i sedan
                        e39 525tdsa touring
                        e30 327i
                        e30 318is 2-ov.
                        e32 735i
                        e34 520i sedan
                        e30 316i 2-ov.

                        Comment

                        • Jonezy
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 9
                          • Finland

                          #13
                          häly

                          Onko tossa e46 mahollista ottaa hälyjä pysyvästi pois päältä jostain?

                          Comment

                          • Torppa
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 291
                            • Vihti

                            #14
                            Itse ostamassa e46 330d touringia, vm -03

                            Siellä vikakoodina "korimodulin"(en ihan varma nyt ole oliko oikea) puolella:

                            07 varashälytin viallinen

                            Luettu boschin testerillä, koitin poistaakkin, mutta koodi ei lähde mihinkään.
                            Eli hälyssä jtn vikaa siis.. Mistähän lähteä sitten vikaa etsimään?

                            K-lukko ja kaukosäätö toimivat normaalisti
                            ------------------------------------------------
                            Entiset:
                            E61 535D M-sport 11/-05
                            E61 535D M-sport 12/-04
                            E46 330D Touring 11/-03
                            E36 325i Coupe 8/-92
                            E30 318i Coupe -89

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9129
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Torppa View Post
                              Itse ostamassa e46 330d touringia, vm -03

                              Siellä vikakoodina "korimodulin"(en ihan varma nyt ole oliko oikea) puolella:

                              07 varashälytin viallinen

                              Luettu boschin testerillä, koitin poistaakkin, mutta koodi ei lähde mihinkään.
                              Eli hälyssä jtn vikaa siis.. Mistähän lähteä sitten vikaa etsimään?

                              K-lukko ja kaukosäätö toimivat normaalisti
                              Onko autossa hälytin (hälyn led taustapeilissä)? Hälytin on voitu pelkästään koodata, jotta saadan vilkkujen vilkahdukset avattaessa ja suljettaessa.
                              Jos autossa on orkkishälytin, niin tuo vikakoodi ei kerro mitään. Eli koodit luentaan eri softalla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎