Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alatukivarsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2026
    • Riihimäki

    #31
    Tässä on kuvia M-sport tukivarsista jos joku vielä haluaa niitä vertailla. Nämä siis facelift touringista vm. 2002.

    Mitat otettu alapuolelta pallonivelien keskeltä ja sen takatapin kärjestä. Mitat ehkä noin +-2mm toleranssilla 533, 350 ja 345mm. Alapallon kulma varteen nähden on se paikka missä eroa normaaliin ainakin pitäisi löytyä. Tuollaiset merkinnät löytyy varren yläpinnalta eli mahdollisimman vaikeasti luettavissa autossa ollessaan.
    Last edited by racing02; 12-06-2011, 17:20.

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #32
      Oliko joku helpompi tapa saada tuo keskimmäinen nylonmutteri auki/kiinni kun se että lyhyellä lenkillä avaa sitä pienin liikkein?
      Jossain vaiheessa pitäis tohon sigun toukkaan nuo tukivarret kuitenkin vaihtaa niin muistelisin vaan edellisestä rempasta että ärsyttävän ahdasta/hidasta oli.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Pekuz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 687
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Dani View Post
        Oliko joku helpompi tapa saada tuo keskimmäinen nylonmutteri auki/kiinni kun se että lyhyellä lenkillä avaa sitä pienin liikkein?
        Jossain vaiheessa pitäis tohon sigun toukkaan nuo tukivarret kuitenkin vaihtaa niin muistelisin vaan edellisestä rempasta että ärsyttävän ahdasta/hidasta oli.
        Eipä tuohon mitään helppoa keinoa ole välttämättä..

        Omaan ku vaihdoin niin käytin räikkälenkkiä, toimi parhaiten tuon kutoskoneisen kanssa. Muistaakseni kun vaihdoin johonkin neloskoneiseen niin moottorin yläpuolelta pääsi pitkän jatkovarren kanssa hylsyllä avaamaan, mutta riippuupi sitten autosta..
        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #34
          Originally posted by Dani View Post
          Oliko joku helpompi tapa saada tuo keskimmäinen nylonmutteri auki/kiinni kun se että lyhyellä lenkillä avaa sitä pienin liikkein?
          Jossain vaiheessa pitäis tohon sigun toukkaan nuo tukivarret kuitenkin vaihtaa niin muistelisin vaan edellisestä rempasta että ärsyttävän ahdasta/hidasta oli.
          Originally posted by Pekuz View Post
          Eipä tuohon mitään helppoa keinoa ole välttämättä..

          Omaan ku vaihdoin niin käytin räikkälenkkiä, toimi parhaiten tuon kutoskoneisen kanssa. Muistaakseni kun vaihdoin johonkin neloskoneiseen niin moottorin yläpuolelta pääsi pitkän jatkovarren kanssa hylsyllä avaamaan, mutta riippuupi sitten autosta..
          Myös niin sanotulla pätkäräikällä onnistuu aika mukavasti.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • eri-ernesti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 241
            • Hämeenlinna / Mikkeli

            #35
            Eilen koitin kovasti vaihtaa powerflexeihin. Meinaatteko että sen vanhan puslan saa sieltä helasta pois? vai pitääks siihe olla joku prässi? vai ostanko suosiolla uudet helat samalla...
            VOOORT
            K7 gsx-r 1000 rata

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #36
              Originally posted by eri-ernesti View Post
              Eilen koitin kovasti vaihtaa powerflexeihin. Meinaatteko että sen vanhan puslan saa sieltä helasta pois? vai pitääks siihe olla joku prässi? vai ostanko suosiolla uudet helat samalla...
              Jos ei lähe niin puslan kehä rautasahalla poikki. Sit vaikka ruuvipenkissä taputtelee jollain ulos sen.

              BTW , foorumilla on aikas monta e46:n tukivarsiin ja sen palloihin & heloihin liittyvää topikkia. Kaikissa sinänsä hyvää informaatiota , kannattaisiko nuo yhdistää?
              .. mm http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196866 http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=e46*+alatu*


              -Jarno
              Last edited by petrolhead; 12-06-2010, 11:07.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #37
                Originally posted by eri-ernesti View Post
                Eilen koitin kovasti vaihtaa powerflexeihin. Meinaatteko että sen vanhan puslan saa sieltä helasta pois? vai pitääks siihe olla joku prässi? vai ostanko suosiolla uudet helat samalla...
                Tässäkin threadissa jo varmaan selitetty, mutta vanha kumi pois poralla/sahalla/tai millä vaan millä se saa rikki ja revittyä ulos. Kumin kaulus rautasahalla poikki parista kohtaa (muistaa olla sahaamatta itse helaan) ja napauttaa kauluksen pois. Sen jälkeen powerit menee paikalleen esim. ruuvipenkin avulla prässäämällä. Eli mitään erillistä prassiä ei ole pakko olla.

                Uusia heloja on turha ostaa, koska niissäkin tulee se pusla mukana. Eli niistäkin se olisi irroitettava powerin tieltä pois.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • eri-ernesti
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 241
                  • Hämeenlinna / Mikkeli

                  #38
                  Puslat on vaihettu nyt. Ei siihen tarvinu näköjään ku aika paljo taikajuomaa! kiitoksia vastauksista
                  VOOORT
                  K7 gsx-r 1000 rata

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎