Autooni vaihdettiin hiljattain H&R madallusjouset ja bilstein iskarit keulaan. Samalla alustaan vaihdettiin uudet M-sport mallin tukivarret ja powerflex puslat etutukivarsiin. Tämän remontin jälkeen etupäästä on alkanut kuulua kolahtelua kuoppiin ajettaessa. Edes ajonopeudella ei juuri ole vaikutusta tuohon. Ääni ainakin uullostaisi tulevan jousista. Ne ovat kuitenkin oikein paikallaan. (saako niitä edes väärin jos yläpäät on kohdallaan?) Osat syynättiin moneen kertaan läpi, mutta mitään silmin nähtävää vikaa ei ole löytynyt. Yläpään laakerit vaikuttavat ehjiltä ja lähestulkoon kaikki muu on uutta. Jos renkaita veivaa paikallaan, ei mitään ääniä kuulu. Vakaajakin löysättiin ja kiristettiin uudestaan sitten kun auto oli laskettu nosturilta alas. Mistä tätä vikaa oikein lähtis etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 jouset (?) paukkuu
Collapse
X
-
Mulla on ollu useemmassa autossa ongelmia löystyneiden vakiojousien ja ton paukunnan suhteen. Pari alinta kierrosta alkaa ottamaan yhteen ja välillä paukahtaen liikahtelee. Ongelmaan vois auttaa esim. polkupyörän sisärenkaan kumi pari kierrosta jousien alaosaan. Uusien H&R:ien kanssa ongelma voi olla kyllä jotain muutakin, tarkista vaikka aluksi ottaako kierrokset yhteen mistään kohtaan, kun auto on maassa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Ei ne ota kii. Eilen niitä katseltiin vielä nosturilla, eikä huomattu mitään tavallista poikkeavaa. Tänään katsastusmies katsasti auton ja sieltäkin se tuli puhtain paperein ulos. V*ttu että voi olla mystinen kolina... Missäs kohtaa noihin e46 alustoihin pitää laittaa niitä lyhyempiä koiranluita? Ei varmaan tämmösellä madalluksella ainakaan. Edellisessä compactissa oli sama setti ja ei sekään paukkunut.
Comment
-
-
Mulla rutisi H&R CupKitin oikeanpuoleinen takajousi kun kuoppiin ajeli, monet kerrat tuli katottua eikä mitään vikaa ollut missään..no sitten kun vaihdoin renkaita niin nappasin jousesta kiinni, kiersin sitä edes takas niin paljon (vähän) kun sitä sais pyöritettyä niin loppu rutina..sen jälkeen ei ole ääntä pitänyt.
Comment
-
-
Suht saman efektin sai CupKitillä aikaan coupessa...
Jokin siellä edessä toisella puolella satunnaisesti ääntelee. Asentaja ei keksiny mitään syytä, ei kuulu esim. joka töyssyssä, tai kurvissa...
Tuntuu et on jotain tekemistä kuun asennon kanssa, milloin ääni edes haluaa tulla kuulluksi, ihanan mystinen.
Comment
-
-
No onko noi iskarit tarkoitettu toimimaan lyhyempien jousten kanssa?
Jos ne on kovin helvetin jäykät niin helpostiko toinen pää menettää kontaktin jousilautasen kanssa kun pyörä tipahtaa kuoppaan2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
No kyllä noi samat jouset ovat toimineet vakiotolppien kanssa. Siitä on ihan itselläkin kokemusta edellisestä samanlaisesta compactista. Jouset istuvat suht tiukasti paikallaan. Jos koko keulan nostaa kevittimellä ilmaan ne saa kyllä vähän liikkumaan kun oikein kunnolla vääntää,mutta ei ne missään nimessä oo löysät. Ainoa ero bilsteinissa ja alkuperäisessä tolpassa on se, että alkuperäisessä iskarin varsi vetäytyy itsestään vähän sisäänpäin vapaana ollessaan. Siinä ei kuitenkaan puhuta semmoisista voimista mitkä jousta pystyisivät kontrolloimaan.
Edit: Seuraavaks tarttee varmaan laittaa jotain kumiletkua ekoihin jousen kierroksiin, että kolina loppuu ja silloin ollaankin tuunaamisen alkulähteillä, eli metsässä rankalla kädellä.Last edited by Juppe; 17-04-2009, 21:32.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo justiinsa....2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Dani View Post..no ehkä se olis huomattu jo kasausvaiheessa että jousi pomppii ylösalas lautasten välissä
Mutta kumminkin, ei se jousi nyt niin lyhyt ole että tämmöstä pääsis tapahtumaan.
Kysyjä ei kertonut iskunvaimenrimien ja jousien -anteeksi heilahduksenvaimentimien ja iskunvaimentimien speksejä. Ei olisi eka kerta kun alla on jäätävän matalat vieterit normitolpassa.
Jos asentaa niin jäykän ja lyhyen jousen että se on normikuormalla lähellä vapaata pituuttaan ja McPhersonin lautasten väli ei riitä pitämään sitä jännityksessä, jousen saa kolahtamaan.
Edelleen , jos nimimerkki Hemi haluaa oikaista tai osoittaa vääräksi tämän väitteen niin luen sen avoimin mielin .Last edited by petrolhead; 17-04-2009, 23:15.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment