Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 -00 etupään kolina

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bld-
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 7
    • Jokioinen

e46 -00 etupään kolina

Eli etupäästä kuuluu pienissä terävissä töyssyissä kolinaa. Kuitenkin vaimentaa hyvin ja muutenkin hyvä ajaa. Ääni kuuluu molemmin puolin etupäätä.

Missä siis vika? En itse löytänyt väljyyttä mistään noin käsi tuntumalla.
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

Todennäköisesti väljät koiranluut, niitä ei kokeilemalla paljon pysty huomaamaan että ovatko loppu vai ei..mutta usein miten niin juuri ne kolisee kun on kolistaakseen.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• Bld-
      Newbiemmer
      • Apr 2009
      • 7
      • Jokioinen

Selvä. Täytyypi tilata ne sitten, jos vaikka sais kolinan loppumaan. Kuitenkin tyyppivika noissa taitaa olla.

Comment

• P10neer1
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 114

Minulla on myös pientä kolinaa, yleensä kolahdus kuuluu jos esim tulee jonkin korokkeen päältä alas muuten en oikeastaan ole sitä kuullut. Voisiko se aiheutua myös noista koiranluista. kokeilin heiluttaa käsin ilmassa olevia eutupyöriä mutta ei mielestäni tuntunut väljältä, ainoa mitä huomasin että alatukivarren takimmainen hela joustaa, onko normaalia?

Comment

• Tume3
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 141
          • Iisalmi

Originally posted by P10neer1 View Post
          kokeilin heiluttaa käsin ilmassa olevia eutupyöriä mutta ei mielestäni tuntunut väljältä, ainoa mitä huomasin että alatukivarren takimmainen hela joustaa, onko normaalia?
          Heiluuko sulla ratti jarruttaessa puolelta toiselle? Itsellä ainakin ratti tekee nyt sellaista heilumista ja epäilisin et on mennyt juuri nuo alatukivarren takimmaiset puslat.
          Kolinoita ei kyllä kuulu ajettaessa. Ei luulisi noissa puslissa kovin paljon väljää tarvitsevan kun alkavat kolista tai vaikuttaa ajoon.:think
          Vuosi sitten omaani vaihdettu kyseiset puslat ja nyt menee takuuseen uudet.

Comment

• NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

Originally posted by Tume3 View Post
            Heiluuko sulla ratti jarruttaessa puolelta toiselle? Itsellä ainakin ratti tekee nyt sellaista heilumista ja epäilisin et on mennyt juuri nuo alatukivarren takimmaiset puslat.
            Kolinoita ei kyllä kuulu ajettaessa. Ei luulisi noissa puslissa kovin paljon väljää tarvitsevan kun alkavat kolista tai vaikuttaa ajoon.:think
            Vuosi sitten omaani vaihdettu kyseiset puslat ja nyt menee takuuseen uudet.
            Powerflexia voi ihan hyvillä mielin suositella noihin.

Kolina voi myös johtua iskarin yläpäistä, eli jos ylätukilaakeriin on tullut väljää niin kolisee hitaasti ajettaessa montuissa ja korokkeissa kun rengas putoaa nopeasti.

edit.: Niin ja nuo takimmaiset puslat tuskin kolinaa aiheuttavat, niissä pitää olla sitten jo todella paljon väljää, että tukivarsi pääsee ottamaan johonkin kiinni.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

Comment

• wta
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 641
              • ------

Mikähän tässä nyt olisi? Tuollainen pienehkö tärähdys kuuluu kun ajaa pienen terävän korokkeen (esim. matala katukivetys) päälle. Eipäilin aikaisemmin, että olisivat olleet noi koiranluut mutta nekin on vaihdettu mutta ei auttanut...

Nyt mietityttää:
              - raidetangonpäät?
              - kallistuksenvakaajan kumet?

ehdotuksia?

Miten voisi selvittää kotikonstein onko ne nuo raidetangonpäät tai kallistuksenvakaajan kumet?

Comment

• ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

mulla kolisee kans hitaassa vauhdissa terävissä montuissa. viaksi kattoin kallistuksen vakaajan päässä olevat "koiranluut" on väljät.
                autostasi en tiedä onko sulla samalaisia. mulla 330 xd -01
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

Comment

• wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

Originally posted by ruikki View Post
                  mulla kolisee kans hitaassa vauhdissa terävissä montuissa. viaksi kattoin kallistuksen vakaajan päässä olevat "koiranluut" on väljät.
                  autostasi en tiedä onko sulla samalaisia. mulla 330 xd -01
                  Mulla on Z4:nen mutta siinä on sama alustarakenne kuin e46:ssa, siksi höpisen näissä e46 threadeissa kun niistä porukoilla on enemmän kokemusta kuin Z4:sta.

Comment

• ruikki
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 585

ok. eli mulla menee vaihtoon ne n. 30cm pitkät "koiranluut" jotka on pystyasennossa iskareitten vieressä.
                    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

Comment

• Mikozu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 256
                      • Tampere

Itsellä alkoi kolisemaan etuvasemmalta, kolina kuuluu vain kun ajaa hitaasti vaikkapa kanttarin yli ja renkaita on käännetty jompaankumpaan suuntaan. Renkaat suorassa kolinaa/pamahdusta ei kuulu.

Kenelläkään tietoa mitä sieltä olisi mennyt? Koiranluut on vasta 4tkm sitten vaihdettu.
                      Tesla Model 3 Performance -21
                      MB Sprinter -23

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎