Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d läpät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 03R6
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 153
    • Kotka

    #16
    Millä kierroksilla läpät toimivat?

    Eli onko kellään tietoa millä kierroksilla läpät menevät kiinnipäin ja milloin avautuvat? Omaan autoon tulee eniten työmatka-ajoa 80 - 100 km/h ja kuutosvaihteella kiekat jotain 1300 ylöspäin... Lähinnä siksi kysyn, että kun tuo tuntuu menevän kivuttomasti sillä kutosellakin tasamaalla reilusta 80 km/h ylöspäin että kannattaisiko tuon karstoittumisen takia kuitenkin käyttää enemmän 5 vaihdetta.

    Comment

    • cb3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 40
      • keski-suomi

      #17
      Mitenkäs läppien poisto onnistuu kun autossa on hiukkassuodatin? Eli vaikuttaako suodattimen toimintaan mitenkään? Auto on e90 320d 163hv vm.2005

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9147
        • Oulu

        #18
        Originally posted by cb3 View Post
        Mitenkäs läppien poisto onnistuu kun autossa on hiukkassuodatin? Eli vaikuttaako suodattimen toimintaan mitenkään? Auto on e90 320d 163hv vm.2005
        Ei vaikuta, läpät voi surutta poistaa. Ennen EGR-venttiiliä oleva kaasuläppä toimii DPF:n regeneroinnissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kurre
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 384
          • Veteli

          #19
          Originally posted by Antsah View Post
          EGR en tulpannut, ei vissiin onnistu tässä 110kw koneessa ilman vikakoodeja vai?
          Itsellä on tulpattuna EGR, eikä vaikuttanut menoon mitenkään. Ainoana huomaa, että talvella lämpenee aika paljon hitaammin (vaikka ei edes ole EGR putkessa lämmönvaihdinta jne).
          Vikakoodi kyllä tulee, mutta eipä tuo tunnu mihinkään vaikuttavan. Oma autoni on ihan ensimmäisiä faceliftejä (10/01) eli voi olla, että uudemmissa on softaa muutettu tuon suhteen..
          sigpic
          Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
          ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #20
            Osaako kukaan sanoa löytyykö läpät landroverin kopassa olevasta bemarin 2 litraisesta diiselistä? Koitin tutkia peilin kanssa/imusarjan alapuolelle mutta ei pistänyt silmään. Auto on -01 ja automaatti.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Tupe_T
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 49
              • Kouvola

              #21
              Läppien poistamisesta syntyvä hyöty vakiokoneessa??

              Antakaas nyt asiantuntevia kommentteja miksi olette poistaneet imusarjan läpät?? Onko niitä läppiä hajonnu vai onko kyseessä pieni tehon lisäyksen haku vai..??? Tehon lisäyksen kannalta en kyllä näkisi asialla olevan hirveämmin hyötyä..

              Comment

              • Max
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 994
                • Kotona

                #22
                Originally posted by Tupe_T View Post
                Antakaas nyt asiantuntevia kommentteja miksi olette poistaneet imusarjan läpät??
                Hajoilevat... 330Dat imusarjan läpät. topicista lisätietoa.

                Comment

                • Tupe_T
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 49
                  • Kouvola

                  #23
                  Eileen otettiin imusarja irti ja nyt ois muutama kysymys koskien imusarjan putsaukseen ja egr:ään koskien.

                  - Imusarja on melko karstainen, millä olette putsanneet kanavat puhtaiksi?? Perus liuotin ei oikeen tunnu irrottavan karstaa.

                  - egr:n tulppaus; ootteko tulpanneet egr:n läppien poiston yhteydessä?? Syntyykö tulppauksesta jokin virhekoodi?? Onnistuuko virhekoodin kuittaus INPA:lla vai täytyykö käydä tekemässä ohjelmallinen muutos liikkeessä?? Onko egr:n tulppauksesta muuta hyötyä kuin että vaan imusarja pysyy puhtaana??

                  Nyt vaan vastauksia, että saa auton taas ajoon. Kiitokset jo etukäteen vastauksista!!

                  Comment

                  • Pete83
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 120
                    • Raahe

                    #24
                    Originally posted by Tupe_T View Post

                    - Imusarja on melko karstainen, millä olette putsanneet kanavat puhtaiksi?? Perus liuotin ei oikeen tunnu irrottavan karstaa.
                    Itse rassasin porakone+pulloharja yhdistelmällä, pitkän tikun ja paine-ilman avulla ensin isoimmat töhnät pois. Sitten yön yli liuotin-kylpyyn ja uudestaan em. työvälineillä. Tämän toistin muistaakseni kolmesti. Viikonloppuhan siinä meni että sai puhtaaksi, mutta autolla ei ollut kiire liikenteeseen. Nyt veisin jonnekkin koneistamolle/korjaamolle pesuriin kun tiedän mikä savotta siinä on, varsinkin jos on kiire saada auto ajoon.

                    Originally posted by Tupe_T View Post

                    - egr:n tulppaus; ootteko tulpanneet egr:n läppien poiston yhteydessä?? Syntyykö tulppauksesta jokin virhekoodi?? Onnistuuko virhekoodin kuittaus INPA:lla vai täytyykö käydä tekemässä ohjelmallinen muutos liikkeessä?? Onko egr:n tulppauksesta muuta hyötyä kuin että vaan imusarja pysyy puhtaana??
                    Itse tulppasin laipalla pakosarjalta EGR:lle tulevan putken, joka sytytti moottorivalon. Sen jälkeen heivasin laipan ja nyt imusarja kerää uutta kerrosta sisälleen. "Vanhemmissa" malleissa moottorivalo ei tietääkseni syty. En tiedä missä raja menee että milloin syttyy ja milloin ei. Vikavalo varmaan syttyy uudelleen vaikka sen kuittaisi pois, mutta ohjelmoilla tuo käsittääkseni onnistuu. Noista hyödyistä en kyllä tiedä muuta kuin tuon että imusarja ja kone pysyy puhtaampana.
                    Toyota Avensis (=huoleton)
                    ex: E46 320D Touring

                    Comment

                    • Jukka_
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 156
                      • finland Keski-suomi

                      #25
                      Eli käsitinkö oikein että 7/2001 mallissa varmaan passaa tulpata EGR venttilin ihan surutta. Ei pitäs tulla ylimääräisiä vika ilmoituksia :think
                      Bmw X5 3.0DA 2005

                      Comment

                      • Kurre
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 384
                        • Veteli

                        #26
                        Originally posted by Jukka_ View Post
                        Eli käsitinkö oikein että 7/2001 mallissa varmaan passaa tulpata EGR venttilin ihan surutta. Ei pitäs tulla ylimääräisiä vika ilmoituksia :think
                        Itsellä 10/2001 ja tulppasin egr-venttiiliin tulevan alipaineletkun. Vikakoodi ilmaantuu, mutta ei vaikuta menoon mitenkään, eikä sytytä ylimääräisiä valoja mittaristoon jne. Eli tuskin siinä pre-facelift mallissakaan mitään ongelmia tulee, että poies vain.
                        pienenä huomiona, että talvella auto lämpenee hitaammin, kun egr on pois pelistä..ainakin meikäläisellä
                        sigpic
                        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                        Comment

                        • Jukka_
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 156
                          • finland Keski-suomi

                          #27
                          Eipä sitten hannonu tukkia egr venttiiliä kun oli ihan puhas kone ja talvikin tulossa....
                          imusarjakin tuli käytettyä irti siinä uskossa että siellä läpät olis.
                          Läpätön laite jo tehtaaltalähtiessään...
                          Last edited by Jukka_; 24-10-2009, 17:55.
                          Bmw X5 3.0DA 2005

                          Comment

                          • Tukep
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 75
                            • Oulu

                            #28
                            Eilen poistin yhestä e91 320d 11/2005 autosta läpät ja ne oli ainakin itelle yllätys yllätys sitä vanhempaa heikompaa mallia. Eli kaikille joilla on tämän vm. autoja e9x nii kannattanee poistella ne läpät mäkeen ennenkuin kilahtaa...

                            Erikoista sinänsä kun -04 e60 on ne "paremmat" läpät ja kun taas tässä oli vanhemman malliset. Yleensä vain e46/e39 tullut noita vanhemman mallisia vastaan.

                            Kellään tarkempaa tietoa miten ne eri konemallien välillä vaihtelee mitä rakennetta käytetty?

                            Comment

                            • ^Henkka^^
                              Newbiemmer
                              • Dec 2006
                              • 12
                              • Tuusula - Jokela City

                              #29
                              e91 320d,vm.06 164tkm läppäleikkaus

                              Tänään lähti omasta nokivasarasta läpät pois, tosin liikkeessä otettiin kun ei omat aikataulut / tilat antanu tällähetkellä periks

                              Järvenpään autohuollossa otettiin, ja pyöreesti 150€ tuli uuden imusarjan tiivisteen ja hehkujen mittauksen / tarkistuksen kanssa maksamaan.. Ei paha ?!

                              Ja tässä mallissa oli ilmeisesti tämä "vahvistettu" läppämekanismi, mutta melko hepposeltahan tuo näytti..

                              Saapahan taas ajella rauhassa ilman pelkoa läppien karkailusta koneeseen
                              -------------------------------------------------------------------
                              Nykyiset: e91 320d, Chevy Van Starcraft "Raiskaripaku"

                              Exät: e46 330Ci, e46 328Ci, e36 328Ci, e36 316i, e30 318i "peltoauto"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎