Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d läpät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpo77
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 27
    • turku

    320d läpät

    ..Eli tälläistä kyselisin..Ostin vm 2002,320d,150hp uuden kulkineen ja 3 litraisten läppäongelmat tiedostaen ajattelin kysyä että onko minun kyseisessäni autossa ylipäätänsä läpät ja jos on niin kannattaako ne poistaa niin kuin isolohkoisissakin
  • T.H.O.M.A.S
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 92

    #2
    Ainakin -03 mallisesta manuaalista läpät löytyi ja onhan tuolla listaus mistä asian voi tarkistaa tuolta jostain http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      #3
      Mitä jos avaa autosta konepellin ja katselee esim. taskulampun kanssa sinne imusarjan alle? Vai riittääkö, että joku randomkaveri totetaa forumilla, että läppiä on ja läppiä ei ole.
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Kyllä siellä on läpät. Kaikissa 150hp -> eli m47n-> on läpät.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • Jisv
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 461
          • Pori

          #5
          Läppien löytäminen taskulampun kanssa ensikertalaiselta ei ole mitenkään helppoa, sen verran ahdasta siellä on, eikä paikkakaan ole välttämättä päältäpäin katsottuna ihan selvä.
          Autostasi läpät kyllä löytyvät, ellei joku ole niitä jo poistanut.
          e46 non m-sport touring
          Dieselin kulutus

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9080
            • Oulu

            #6
            Ei siihen mitään taskulamppua tarvita. Käsi imusarjan plenumin alle ja kokeilee, löytyykö läppiä liikuttavaa tankoa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Ei siihen mitään taskulamppua tarvita. Käsi imusarjan plenumin alle ja kokeilee, löytyykö läppiä liikuttavaa tankoa.
              Kannattaa kokeilla myös että löytyykö läppien akseleita, minä ainakin jätän tangon ja mekanismin aina paikolleen ja toimivaksi, vain läpät akseleineen pois, jos vaikka katsastusmiehelllä tulee mieleen kokeilla, akselien puuttumista ei ole kokemattomalla kovin helppo havaita mutta tangon puuttumisen kyllä huomaa. Toki jotkut jättävät akselitkin paikoilleen ja poistavat pelkät läpät, on siinä sitten seuraavalla läppien poistajalla naurussa pitelemistä kun on saanut imusarjan irti, läppien poistoa kun ei näissä mitenkään voi ulkoapäin todeta.

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2292
                • Uusimaa

                #8
                Mitens onko uudemmissa E90-mallin 320d-koneissa nuo läpät?
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Ässä
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 374
                  • Nokia

                  #9
                  Ainakin omassa (e90 320d -05) oli läpät, jotka eilen poistin. Autolla ajettu n. 100 tkm ja läpät olivat suht puhtaat ja kunnolla kiinni. Poiston jälkeen auto toiminut täysin normaalisti. Enää ei tarvitse ajaessa jännittää, että koska kilahtaa...
                  Porsche Cayman S
                  MB 200cdi W203

                  ex: BMW F36 420xd M-sport
                  ex: BMW e46 M3
                  ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                  ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                  ex: e36 M3 sedan
                  ex: e90 320d
                  ex: e30 320i (2.6) -87
                  ex: e39 520i -97

                  Comment

                  • 03R6
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 153
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Ässä View Post
                    Ainakin omassa (e90 320d -05) oli läpät, jotka eilen poistin. Autolla ajettu n. 100 tkm ja läpät olivat suht puhtaat ja kunnolla kiinni. Poiston jälkeen auto toiminut täysin normaalisti. Enää ei tarvitse ajaessa jännittää, että koska kilahtaa...
                    Oliko vaikea homma tuohon E90:een? Teitkö itse vai teetätitkö? Minulla myös 100 tonnia ajettu -05 320D (163 hp) ja taitaa olla homma edessä. Onko tietoa paljonko ko työstä veloitetaan jos itsellä on peukalo liian keskellä kämmentä? Niin ja entä se egr... tulppasitko?

                    Comment

                    • Ässä
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 374
                      • Nokia

                      #11
                      Originally posted by 03R6 View Post
                      Oliko vaikea homma tuohon E90:een? Teitkö itse vai teetätitkö? Minulla myös 100 tonnia ajettu -05 320D (163 hp) ja taitaa olla homma edessä. Onko tietoa paljonko ko työstä veloitetaan jos itsellä on peukalo liian keskellä kämmentä? Niin ja entä se egr... tulppasitko?
                      Itse poistin. Ei ole vaikea homma, eikä tarvitse erikoistyökaluja (poislukien torx-hylsy). Piti tehdä kuvien kera ohjeet läppien poistamisesta tähän moottorityyppiin, mutta tämä jäi kiireessä tekemättä (jotain kuvia operaatiosta kuitenkin on koneella). Soittelin asiasta Helsingin Laakkoselle ja heidän mukaansa poisto maksaa 270 €, ja Tampereella sijaitsevassa Benkara-Autossa 210 €. EGR-venttiiliä en tulpannut kun imusarja ja itse venttiili näyttivät suht puhtailta. Nyt ajoa on takana jo useampi päivä ja hyvin toimii edelleen.
                      Porsche Cayman S
                      MB 200cdi W203

                      ex: BMW F36 420xd M-sport
                      ex: BMW e46 M3
                      ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                      ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                      ex: e36 M3 sedan
                      ex: e90 320d
                      ex: e30 320i (2.6) -87
                      ex: e39 520i -97

                      Comment

                      • 03R6
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 153
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Ässä View Post
                        Itse poistin. Ei ole vaikea homma, eikä tarvitse erikoistyökaluja (poislukien torx-hylsy). Piti tehdä kuvien kera ohjeet läppien poistamisesta tähän moottorityyppiin, mutta tämä jäi kiireessä tekemättä (jotain kuvia operaatiosta kuitenkin on koneella). Soittelin asiasta Helsingin Laakkoselle ja heidän mukaansa poisto maksaa 270 €, ja Tampereella sijaitsevassa Benkara-Autossa 210 €. EGR-venttiiliä en tulpannut kun imusarja ja itse venttiili näyttivät suht puhtailta. Nyt ajoa on takana jo useampi päivä ja hyvin toimii edelleen.
                        viitsitkö/ehditkö heittää kuvia postiin? [email protected]

                        ja vielä kiitollisempi jos jotain kommentteja niihin mutta kiitos tiedoista!!

                        Comment

                        • rasanttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 530
                          • Tuusula

                          #13
                          Huono idea jättää akselit tai mitään ylimääräistä läppiin liittyvää paikalleen koska juurikin ne katkeaa. Se että läppä ei enää ole kanittelemassa ei poista akseliin kohdistuvaa rasitusta / lämpövaihteluita / tärinää. Pelkkä akselikin voi hajottaa paikat.

                          Katsastusmiehet ei varmasti ala noita tutkimaan.
                          Freude am Fahren

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6462
                            • Tuusula

                            #14
                            E90:een ei ole läppien poisto sen ihmeellisempää oikeastaan kuin muihinkaan, ainoa ero oikeastaan on muovien purkamisessa koneen päältä.

                            Niin ja N koneista ei sitten kannata egr:ää paljon tulppailla jos ei halua ajella koneen vikamoodi päällä.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #15
                              320d -03

                              Otimpa sitten omasta 6/03 320d manuaalista noi läpät pois. 320tkm on nyt suunnilleen tuossa kilsoja. Läpät oli ihan hyvän näköiset, ei ollu murtumia ja karstaakaan pahasti. Kai ne sitten saattaa kestää pitkäänkin :think

                              EGR en tulpannut, ei vissiin onnistu tässä 110kw koneessa ilman vikakoodeja vai?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎