..Eli tälläistä kyselisin..Ostin vm 2002,320d,150hp uuden kulkineen ja 3 litraisten läppäongelmat tiedostaen ajattelin kysyä että onko minun kyseisessäni autossa ylipäätänsä läpät ja jos on niin kannattaako ne poistaa niin kuin isolohkoisissakin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d läpät
Collapse
X
-
Ainakin -03 mallisesta manuaalista läpät löytyi ja onhan tuolla listaus mistä asian voi tarkistaa tuolta jostain http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
-
-
Kyllä siellä on läpät. Kaikissa 150hp -> eli m47n-> on läpät.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Ei siihen mitään taskulamppua tarvita. Käsi imusarjan plenumin alle ja kokeilee, löytyykö läppiä liikuttavaa tankoa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi siihen mitään taskulamppua tarvita. Käsi imusarjan plenumin alle ja kokeilee, löytyykö läppiä liikuttavaa tankoa.
Comment
-
-
Ainakin omassa (e90 320d -05) oli läpät, jotka eilen poistin. Autolla ajettu n. 100 tkm ja läpät olivat suht puhtaat ja kunnolla kiinni. Poiston jälkeen auto toiminut täysin normaalisti. Enää ei tarvitse ajaessa jännittää, että koska kilahtaa...Porsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
-
Originally posted by Ässä View PostAinakin omassa (e90 320d -05) oli läpät, jotka eilen poistin. Autolla ajettu n. 100 tkm ja läpät olivat suht puhtaat ja kunnolla kiinni. Poiston jälkeen auto toiminut täysin normaalisti. Enää ei tarvitse ajaessa jännittää, että koska kilahtaa...
Comment
-
-
Originally posted by 03R6 View PostOliko vaikea homma tuohon E90:een? Teitkö itse vai teetätitkö? Minulla myös 100 tonnia ajettu -05 320D (163 hp) ja taitaa olla homma edessä. Onko tietoa paljonko ko työstä veloitetaan jos itsellä on peukalo liian keskellä kämmentä? Niin ja entä se egr... tulppasitko?Porsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
-
Originally posted by Ässä View PostItse poistin. Ei ole vaikea homma, eikä tarvitse erikoistyökaluja (poislukien torx-hylsy). Piti tehdä kuvien kera ohjeet läppien poistamisesta tähän moottorityyppiin, mutta tämä jäi kiireessä tekemättä (jotain kuvia operaatiosta kuitenkin on koneella). Soittelin asiasta Helsingin Laakkoselle ja heidän mukaansa poisto maksaa 270 €, ja Tampereella sijaitsevassa Benkara-Autossa 210 €. EGR-venttiiliä en tulpannut kun imusarja ja itse venttiili näyttivät suht puhtailta. Nyt ajoa on takana jo useampi päivä ja hyvin toimii edelleen.
ja vielä kiitollisempi jos jotain kommentteja niihin mutta kiitos tiedoista!!
Comment
-
-
Huono idea jättää akselit tai mitään ylimääräistä läppiin liittyvää paikalleen koska juurikin ne katkeaa. Se että läppä ei enää ole kanittelemassa ei poista akseliin kohdistuvaa rasitusta / lämpövaihteluita / tärinää. Pelkkä akselikin voi hajottaa paikat.
Katsastusmiehet ei varmasti ala noita tutkimaan.
Comment
-
-
E90:een ei ole läppien poisto sen ihmeellisempää oikeastaan kuin muihinkaan, ainoa ero oikeastaan on muovien purkamisessa koneen päältä.
Niin ja N koneista ei sitten kannata egr:ää paljon tulppailla jos ei halua ajella koneen vikamoodi päällä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
320d -03
Otimpa sitten omasta 6/03 320d manuaalista noi läpät pois. 320tkm on nyt suunnilleen tuossa kilsoja. Läpät oli ihan hyvän näköiset, ei ollu murtumia ja karstaakaan pahasti. Kai ne sitten saattaa kestää pitkäänkin :think
EGR en tulpannut, ei vissiin onnistu tässä 110kw koneessa ilman vikakoodeja vai?
Comment
-
Comment