memebuy23buy

E46 320d (100kW) hyytyy täyskaasukiihdytyksessä **kunnossa tällä hetkellä**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kalkkuna
    replied
    Originally posted by Smokehammer View Post
    Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.

    Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.
    Jaa ihmeessä viisauttasi myös meille ja kerro missä noita saa rempattua. Olis vissiin kanssa tarvetta moiseen toimenpiteeseen. Pitäis tosin ensin Teettää uusi pakoputki tai tyhjentää katit.

    Leave a comment:


  • Smokehammer
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Taitaa suurin syy olla tuohon kieltoon se, että kaikilla korjaamoilla ei ole ollut tieto/taitoa tarpeeksi ja korjaus on mennyt niin sanotusti vituiksi

    Tämä varmasti pitää paikkansa.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Smokehammer View Post
    Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.

    Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.
    Taitaa suurin syy olla tuohon kieltoon se, että kaikilla korjaamoilla ei ole ollut tieto/taitoa tarpeeksi ja korjaus on mennyt niin sanotusti vituiksi

    Leave a comment:


  • Smokehammer
    replied
    Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.

    Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ahtopaineanturi, VNT jumittaa, ahdin muuten vaan finaalissa..?

    Yhdessä 530d:ssä jossa oli juuri tuollaset oireet et välillä nousi ahdot yli ja puutui täyskiihdytyksessä, oli ahtimen kompurapuolen turbiinisiivistä lähteny paloja. Uus ahdin paikoilleen ja ongelma poistui. Ja tosaan noi oireet ei välttämättä ilmenny joka kiihdytyksessä.
    Oma maallikon arvaus on myös, että ahtimesta vika löytyisi. On vain aikas arvokas kokeilu vaihtaa se ilman varmuutta vaikutuksesta. Toisaalta siinähän se on jo perusteltu syy hankkia tilalle joku M57:n ahdin. Saa kai täällä kysellä ja ihmetellä, jos ei mitään ole valmis tekemään asian eteen...

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ahtopaineanturi, VNT jumittaa, ahdin muuten vaan finaalissa..?

    Yhdessä 530d:ssä jossa oli juuri tuollaset oireet et välillä nousi ahdot yli ja puutui täyskiihdytyksessä, oli ahtimen kompurapuolen turbiinisiivistä lähteny paloja. Uus ahdin paikoilleen ja ongelma poistui. Ja tosaan noi oireet ei välttämättä ilmenny joka kiihdytyksessä.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Rajoittaa syöttöä kun menee yliahdoille?
    Sellainen on kutina, sillä ahtojen laskettua piikistä baariin vetoja jälleen tulee kunnes viisari kipuaa jälleen 1,5 baariin. Mutta mikä aiheuttaa yliahdon? :think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Eli ahtopaine pysyttelee "hyvällä hetkellä" mittarin mukaan nipin napin alle 1,5bar ja sitten, kun menee yli - puutuu.
    Rajoittaa syöttöä kun menee yliahdoille?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Miten se erotin ei käy tuohon?
    On liian korkea, kansi ei painu tiiviisti kotelon tiivistepintaa vasten. Pari milliä about jää irvistään. Lisäksi vortexin toista päätyä piti muotoilla uudestaan, että yleensäkään mahtui kotelon sisään.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    OT: Vaihdoin M57:aan huoparullan vortexiin, sekään ei mennyt heittämällä koska vortexissa ei ollut sopivaa koloa, johon erottimen kotelossa oleva pykälä olisi sopinut. Ilmeisesti kyseessä oli M57N-koneen vortex. Mietin että miksei tuo tuossa toimisi, koneiden virtauksissa tuskin suurta eroa on. Muut mitoitukset olivat kohdillaan. Vortexi meni nätisti paikalleen, kun viilasin erottimeen sopivan kolon. Nyt on menty tuolla ainakin 60tkm ja siinähän se näyttää pelaavan.
    Kuulostaa tuokin yhtä erikoiselta. Tullut varmaan pariinkymmeneen autoon vaihdettua vortex ja aina on laakista napsahtanut paikalleen.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ilmeisesti pieni mutta riittävä ero mitoituksessa, että ei saa paikalleen.
    OT: Vaihdoin M57:aan huoparullan vortexiin, sekään ei mennyt heittämällä koska vortexissa ei ollut sopivaa koloa, johon erottimen kotelossa oleva pykälä olisi sopinut. Ilmeisesti kyseessä oli M57N-koneen vortex. Mietin että miksei tuo tuossa toimisi, koneiden virtauksissa tuskin suurta eroa on. Muut mitoitukset olivat kohdillaan. Vortexi meni nätisti paikalleen, kun viilasin erottimeen sopivan kolon. Nyt on menty tuolla ainakin 60tkm ja siinähän se näyttää pelaavan.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Miten se erotin ei käy tuohon?
    Ilmeisesti pieni mutta riittävä ero mitoituksessa, että ei saa paikalleen.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Btw. Vortex-tyyppinen suodatin M57N-koneesta ei käy tähän malliin, vaikka muuta on sanottu, nimim. Tarviiko kukaan? M57:aan myydään pelkkää huoparullaa, joka käy myös tähän M47:aan (johon taas myydään vain huoparullaa koteloineen).
    Miten se erotin ei käy tuohon?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mielenkiintoista. Katsotaan kuinka käy, kun vaihdat putken.
    Putki tuli vaihdettua, mutta eipä siitä mitään erikoista seurannut. Ja sään lauhtuessa myös puutuminen on alkanut, kai. Jotenkin on vaikea saada kiinni miten auto milloinkin toimii, sillä toisinaan vetää hyvin ja heti seuraavassa kiihdytyksessä ei. Eli ahtopaine pysyttelee "hyvällä hetkellä" mittarin mukaan nipin napin alle 1,5bar ja sitten, kun menee yli - puutuu.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Mielenkiintoista. Katsotaan kuinka käy, kun vaihdat putken.

    Tuosta huohottimen öljynerottimesta sen verran, että M47N-koneisen vortex pitäisi käydä. Osanumeron viimeinen numero on eri. Näyttää hyvin samanlaiselta, kuin M57N-version, ei ole tullut mitattua eroja.

    Leave a comment:

Working...
X