Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d suutin kaput

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #16
    Varoituksen sana siitäkin, että nuo suuttimet tuppaa yksitellen menemään muutkin hyvin pian. Itse vaihtaisin kaikki kerralla..
    Freude am Fahren

    Comment

    • surface
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 257

      #17
      Originally posted by rasanttu View Post
      Varoituksen sana siitäkin, että nuo suuttimet tuppaa yksitellen menemään muutkin hyvin pian. Itse vaihtaisin kaikki kerralla..
      No en tasan ala vaihtamaan kaikkia kerralla, tai jos laitat mun tilille 1300€ + työt, niin voin tietenki vaihdattaa viis muutakin. Miksi toimivat pitäisi vaihtaa uusiin, en oikein näe pointtia

      Ne nyt on helppo vaihdattaa jos niitä lisää hajoaa, kun moottoria ei tarvitse sen enempää purkaa vaihdettaessa.
      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by surface View Post
        No en tasan ala vaihtamaan kaikkia kerralla, tai jos laitat mun tilille 1300€ + työt, niin voin tietenki vaihdattaa viis muutakin. Miksi toimivat pitäisi vaihtaa uusiin, en oikein näe pointtia

        Ne nyt on helppo vaihdattaa jos niitä lisää hajoaa, kun moottoria ei tarvitse sen enempää purkaa vaihdettaessa.
        No persaukisena on tietysti paha vaihtaa ja totta kyllähän se maksaa paljon, mutta yhtä hydöyllistä vaihtaa yksi suutin kuin yksi hehkutulppa kerrallaan. Kuusi kertaa kun on suutinvikaa muutaman kuukauden/vuoden välein saattaa tulla mieleen että ois ne voinu vaihtaakkin kerralla.

        Voihan ne entiset "toimivat" pistää kiertoon.
        Freude am Fahren

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Yhtä hyvin voi mennä 100tkm ennen kuin joku toinen vikaantuu jos sittenkään.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #20
            Originally posted by rasanttu View Post
            No persaukisena on tietysti paha vaihtaa ja totta kyllähän se maksaa paljon, mutta yhtä hydöyllistä vaihtaa yksi suutin kuin yksi hehkutulppa kerrallaan. Kuusi kertaa kun on suutinvikaa muutaman kuukauden/vuoden välein saattaa tulla mieleen että ois ne voinu vaihtaakkin kerralla.

            Voihan ne entiset "toimivat" pistää kiertoon.
            Vähän ehkä OT mutta itse olet toisessa ketjussa yhdistämässä jarrupalantunnistimen(5€ osa) johtoja yhteen kun ei uutta raaski laittaa ja sitten toisaalla neuvomassa persaukisia että kaikki suuttimet uusiksi(1300€ setti)

            Ps. ei herneitä
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #21
              Originally posted by rasanttu View Post
              No persaukisena on tietysti paha vaihtaa ja totta kyllähän se maksaa paljon, mutta yhtä hydöyllistä vaihtaa yksi suutin kuin yksi hehkutulppa kerrallaan. Kuusi kertaa kun on suutinvikaa muutaman kuukauden/vuoden välein saattaa tulla mieleen että ois ne voinu vaihtaakkin kerralla.

              Voihan ne entiset "toimivat" pistää kiertoon.
              Hienoa kun jollakin on se "kakskyt donaa takataskus".
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Vähän ehkä OT mutta itse olet toisessa ketjussa yhdistämässä jarrupalantunnistimen(5€ osa) johtoja yhteen kun ei uutta raaski laittaa ja sitten toisaalla neuvomassa persaukisia että kaikki suuttimet uusiksi(1300€ setti)

                Ps. ei herneitä
                Hehe! Ei kannata ottaa vakavasti kenenkään Jos suuttimillekkin olisi joku vippaskonsti tietysti tekisin ja laittaisin "johdot yhteen". Tollaset kulusmisvaroittimet on aaseille jotka ei osaa autoaan huoltaa ts. sitten vievät huoltoon kun siellä raudat hankaa vastakkain ja pysähtyminen on heikkoa.

                Edit:

                Ja kuule noi tunnistimet maksaa originalteilenä 19,50€ eteen ja 22,50€ taakse

                Ihan mielenterveyden kannalta vaihtaisin kyllä omaani kaikki kerralla jos olisi pienintäkään epäilystä siitä että lopuissakin olisi lopun merkkejä.
                Freude am Fahren

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by rasanttu View Post
                  Hehe! Ei kannata ottaa vakavasti kenenkään Jos suuttimillekkin olisi joku vippaskonsti tietysti tekisin ja laittaisin "johdot yhteen". Tollaset kulusmisvaroittimet on aaseille jotka ei osaa autoaan huoltaa ts. sitten vievät huoltoon kun siellä raudat hankaa vastakkain ja pysähtyminen on heikkoa.

                  Edit:

                  Ja kuule noi tunnistimet maksaa originalteilenä 19,50€ eteen ja 22,50€ taakse

                  Ihan mielenterveyden kannalta vaihtaisin kyllä omaani kaikki kerralla jos olisi pienintäkään epäilystä siitä että lopuissakin olisi lopun merkkejä.
                  Muista kirjoittaa sitten aikanaan myydessäsi ilmoitukseen, että kaikki korjattu vippaskonstein mikä mahdollista. Juuri sinunlaistesi tee-se-itse -miesten takia maailma on paska paikka ja käytettyä ostaessa saa olla enemmän kuin varuillaan.

                  Suuttimien elinikä on täysin yksilökohtaista, siis ei edes autoyksilö vaan suutinyksilö. Niinkuin tuossa todettiinkin aikaisemmin, voi loput kestää vaikka auton paalaukseen asti. Vaatii todella outoa ajatusmaailmaa, että on valmis sijoittamaan 10-20% auton arvosta pelkkiin osiin "mielenterveyden kannalta" kun myydessä rahaa ei takaisin saa ja hyöty on vähintäänkin kyseenalainen. Ja tuohon tietty työ päälle kun harva itse vaihtaa, huonolla tuurilla hajoaa irroittaessa jotakin ja hinta nousee vielä. Äkkiä palaa 2-3ke.

                  Menee sitten ennemmin vaikka repimään satasia puron varteen, hauskempaa sekin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • surface
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 257

                    #24
                    Originally posted by rasanttu View Post
                    No persaukisena on tietysti paha vaihtaa ja totta kyllähän se maksaa paljon, mutta yhtä hydöyllistä vaihtaa yksi suutin kuin yksi hehkutulppa kerrallaan. Kuusi kertaa kun on suutinvikaa muutaman kuukauden/vuoden välein saattaa tulla mieleen että ois ne voinu vaihtaakkin kerralla.

                    Voihan ne entiset "toimivat" pistää kiertoon.
                    No meidän ajatusmaailmat on hiukan kyllä erilaiset :think

                    Periaatteessahan voisin paaluttaa auton saman tien, jos sieltä jotain muutakin hajoaa. Kävisi hakemassa liikkeestä varmuuden vuoksi tuliterän 330d:n, niin sehän sitten kestäisi ja kelpaisi ajella. Niin mutta mitäs sitten jos siinäkin hajoaa jotain...

                    Joo, annetaan asian olla.....
                    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      #25
                      Onko kellään varmaa tietoa tarviiko e46:ssa 320d-330d M47N-M57N ohjelmoida suutiin vaihdon jälkeen? Tietäisi, ettei tarvi mahdollisesti hinata autoa ohjelmointiin jos ei lähde vaikka käyntiin.. :think
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by Enliz View Post
                        Onko kellään varmaa tietoa tarviiko e46:ssa 320d-330d M47N-M57N ohjelmoida suutiin vaihdon jälkeen? Tietäisi, ettei tarvi mahdollisesti hinata autoa ohjelmointiin jos ei lähde vaikka käyntiin.. :think
                        Ei tarvitse jos vaihtaa vain 1-2 suutinta.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Mitäs se Rahu nyt säätää.

                          N-koneisissa (DDE 5) suuttimien päällä oleva numerointi pitää aina ohjelmoida. Ilman ohjelmointiakin voi toki ajaa, mutta tarkempi ruiskutusmäärän säätö ei toimi oikein.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #28
                            Totta totta näin kun kyse N koneesta.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Enliz
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 1503
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Mitäs se Rahu nyt säätää.

                              N-koneisissa (DDE 5) suuttimien päällä oleva numerointi pitää aina ohjelmoida. Ilman ohjelmointiakin voi toki ajaa, mutta tarkempi ruiskutusmäärän säätö ei toimi oikein.
                              Kiitos tiedoista!
                              now: Mercedes Benz 350e AMG
                              ex: f30 320i M-Sport
                              ex: e46 320i M-Sport II
                              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                              ex: e36 316i Compact
                              ex: e39 530i M-Sport
                              ex: e46 320Cd M-Sport II

                              Comment

                              • Lipe
                                Newbiemmer
                                • May 2009
                                • 20
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Rahu View Post
                                Totta totta näin kun kyse N koneesta.

                                Muistatko kun vaihdettiin n. vuosi sitten minun 320da e46 -02:seen yksi ruiskusuutin ja mitään ohjelmointiahan me suuttimeen ei käsittääkseni tehty.

                                Auto kuitenkin toimi ihan ok.


                                Terveisin
                                Jari

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎