Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d, facelift or not?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kt10734
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 370
    • Uusimaa

    e46 320d, facelift or not?

    Etsin haulla, muttei sattunut silmään seuraavanlaista postausta:

    Eli hakusessa Saksasta e46 320d vm. 98-03. Kumpi teidän mielestä kannattaa ostaa, facelift-malli vai aikaisempi? Kaverilla on facelift (150hv), jossa on ollut jatkuvasti ongelmia esim. suuttimien kanssa.

    Voiko vanhempaa (136hv) dieseliä piristää "edullisesti" ollenkaan, kun olen ymmärtänyt, että tätä uudempaa voi kohtuuhinnoin? Eli onkos näissä koneissa paljonkin eroa?
    Last edited by kt10734; 26-06-2009, 15:11.


    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7430
    • Kotona

    #2
    Miksi vaivaudut saksaan asti, eihän nuo 320d välttämättä suomessakaan maltaita maksa?

    Tässä maltillisilla kilsoilla ja vieläpä powerboxilla valmiiksi varustettuna



    Toki jos hakee m-sporttia nahoilla niin sitten...
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
    Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
    -

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      #3
      No eihän tuo paljoa maksa ja meinasin lähteä katsomaankin, mutta huoltokirja puuttuu.
      Last edited by kt10734; 26-06-2009, 15:10.


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • erese
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 478
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by kt10734 View Post
        Etsin haulla, muttei sattunut silmään seuraavanlaista postausta:

        Eli hakusessa Saksasta e46 320d vm. 98-03. Kumpi teidän mielestä kannattaa ostaa, facelift-malli vai aikaisempi? Kaverilla on facelift (150hv), jossa on ollut jatkuvasti ongelmia esim. suuttimien kanssa.

        Voiko vanhempaa (136hv) dieseliä piristää "edullisesti" ollenkaan, kun olen ymmärtänyt, että tätä uudempaa voi kohtuuhinnoin? Eli onkos näissä koneissa paljonkin eroa?
        Vanhemmassa jakajapumpun kanssa ongelmia, uudemmassa taasen turbon kanssa kestävyysongelmia....

        Molempia saa jonkin verran piristettyä....
        F40 -20
        F20 -13
        E46 320D Touring -01
        E36 "nokivasara" Touring -99

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          #5
          Mitähän noi remontit kustantaa teetettynä? Turboremontti on noin tonnin ilmeisesti, mutta sen voisin tod. näk. tehdä itsekin.
          Mitähän tollanen jakajapumpun vaihto osineen kustantaa? Mietin vaan, että kummalla pelillä voisi mahdollisesti olla edullisempia kilometrejä.

          Jotenkin ei herätä luottamusta noin bemarin dieselit vaikka bensakoneisiin on kova luottamus, että uskaltaakohan tollasta diiseliä ostaa ollenkaan vai meneekö kulkupeli huonompaan suuntaan, kun nyt on todella hyvä peli alla...


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • eki_boomer
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 223
            • Klaukkala

            #6
            Jakajapumppu noin 1500e
            F31 moped edition...

            Comment

            • kalkkuna
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 864
              • vaajakoski

              #7
              Hep 100kw -00 malli mulla ja 464000km rullattu. Laatikko vaihdettu 300000 kohdalla ja turbo jossain vaiheessa. Mulla ollu 411000 eteenpäin. Vaihtamaan joutunut esim. laturin,vesipumpun,termostaatin,kampiakselin hihnapyörän,hehkut yms muuta pientä. Nyt olis vuorossa jarrut ja alusta. Että siitä sitten vaan ostamaan diisseli bemu on ne ihan hyviä.
              VW sharan 1,8T
              e30 318i 4d -89 projekti
              e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #8
                Meillä kokemusta 12/03 320da, ajettu 150tkm ja tänä vuonna mennyt yli 7000€ koneremonttiin tähän mennessä eikä toimi vieläkään... Tämä on on oikein ääripään huonoa tuuria.
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • kt10734
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 370
                  • Uusimaa

                  #9
                  Kiitos vastanneille!

                  Nyt on asia selvinnyt ihan jo hintojakin tiiraillen, että pre-facelift se tulee olemaan se auto, jonka ostan. Joko Suomesta, Ruotsista tai Saksasta.

                  Ilmoittelen sitten miten on pelannut, kun saan kiesin alle.


                  Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                  Comment

                  • PeSe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 116
                    • Vlk

                    #10
                    Itsellä oli edellinen bemu facelift 320d -02, ostin sen n.90tkm ajettuna.
                    Suomipeli manuaalilaatikolla.
                    Ajoin sillä parin vuoden aikana n.100tkm, alustasarja tuohon tuli vaihdettua. Muuten riitti ihan perushuollot, eikä ollut ongelmia.
                    Tämän perusteella ainakin voisin suositella faceliftiä, keulakin huomattavasti paremman näköinen, etenkin m-sporttina
                    E70 X5 30d -07
                    E60 520i -03

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by kt10734 View Post
                      Kiitos vastanneille!

                      Nyt on asia selvinnyt ihan jo hintojakin tiiraillen, että pre-facelift se tulee olemaan se auto, jonka ostan. Joko Suomesta, Ruotsista tai Saksasta.

                      Ilmoittelen sitten miten on pelannut, kun saan kiesin alle.
                      Perustele hieman miksi päädyit Pre-Faceliftiin ja 136hv koneeseen?
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        #12
                        1) Lähinnä syynä oli hinta.
                        2) Lisäksi pidän vanhemman keulan ulkonäöstä enemmän.
                        3) Kaverin faceliftiin on vaihdettu kaksi kertaa suuttimet parin vuoden sisään.
                        4) Kaverin faceliftiin on vaihdettu takuuna konepelti ja ovet on maalattu ruosteen vuoksi. Oletan, että vanhemmissa tätä ongelmaa ei ole, koska oma -98 oli täysin ruosteeton.
                        5) Jotenkin kai tässä mutulla mennään. Mutta jos kalliimpi facelift on ehdottomasti parempi, niin kertokaa niin minäkin tiedän =)


                        Toki autot ovat yksilöitä, mutta esim. tämä kaverin yksilö ei vakuuta oikein minua.
                        Last edited by kt10734; 05-07-2009, 22:45.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          No kyllä oletat sitten aika väärin ainakin tuon ruosteasian. Vähemmän mä oon nähnyt ruosteisia faceliftin konepeltejä kuin niitä vanhempia. Ne vanhemmat on melkein kaikki ruosteessa, ellei oo takuuseen korjattu.

                          Comment

                          • kalkkuna
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 864
                            • vaajakoski

                            #14
                            Mullakin meni konepelti,takaluukku,etulokari ja 3 ovea koritakuuseen juurikin tuon ruosteen takia. Kannattaa tosi huolella tarkastaa ne ovet ja muut luukut. Niin ja 00 malli.
                            VW sharan 1,8T
                            e30 318i 4d -89 projekti
                            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              #15
                              - Prefaceliftissä on perän irtoominen korista ongelma vielä, Faceliftissä vahvistettu kiinnekohtia.
                              - Tuo 150hv kone on sitten aivan erimaata kuin tuo 136hv. Ero on aivan järkyttävä omasta mielestä.
                              - 150hv on 6v- manuaali, polttoaineen kulutus pienempi kuin vanhassa sekä euro4 moottori.
                              - Ruosteongelmia ei todellakaan ole faceliftissä niin paljoa kuin Preface.
                              - Kaveris autot oli sunnuntai malleja niin ku kaikki mun bemarit.
                              - M47N koneissa toki läpät myös manuaalissa.

                              Jos vaan rahaa löytyy sen verran enemmän niin Faceliftiä ja M47N suosittelen. Ja manuualina.
                              Last edited by Bouma; 06-07-2009, 12:53.
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎