Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 -98 ilmantulo loppuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kole
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 506
    • Joensuu

    e46 -98 ilmantulo loppuu

    Auto 320d automaatti-ilmastoinnilla. Elikkä pätkä ajossa ilmastointi toimii ok, mut sitten pidemmällä matkalla ilman tulo loppuu. Puhallin kyllä pyörii mut mistää ei tule ilmaa? Sit kun manuaalisesti laittaa puhaltimen täysille niin hetken tohinan jälkeen alkaa ilmaa tulla sisällekkin. Tänään sit en saanut loppumatkasta toimimaan enää mitenkään, mut sitten takaspäin tullessa toimi taas jonkin aikaa. Oisko kellään vinkkiä mitä tehdä?
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1834
    • Kotona/Poissa

    #2
    Onko ilmansuuntaus AUTO asennossa sekä kojelaudan suuttimet laitettu kiinni? Kauemmin ajettaessa lämpimällä säällä ilmastoinnilla taitaa nimittäin olla taipumuksena hoitaa ilmantuotto pelkästään kojelaudan suuttimien kautta, ja jos ne on suljettuna, ei ilmalla ole mitään tuloreittiä.

    Toinen kokeilu olisi laittaa ilma tulemaan AUTO asennon sijaan käsin ala/ylä/keskisuuttimiin.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Krynx
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 908
      • á la Temmes

      #3
      Itse huomasin saman ilmiön perjantaina -99 vuosimallin vermeessä. Manuaalisesti oli keski ja jalkasuuttimelle valittuna sekä puhallin nopeus siinä keskivaiheilla. Ja kojelaudan suuttimet oli kokoajan auki. Ja kun puhallusta lisäsi kuulosti ihan kuin olisi jonnekkin kojelaudan sisään tohissut. Mutta kun otti ilmastoinnin kotvaksi päältä alkoi taas hönkimään oikein.
      E39 525d -00
      E39 523i-96
      E30 316 -86

      Comment

      • kole
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 506
        • Joensuu

        #4
        Kaikki on auki ja kaikki eri nappi vaihtoehdot kokeiltu, tohisee mut ilmaa ei tule.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9129
          • Oulu

          #5
          Onkohan tässä sama ongelma, josta löytyy TIS:stä bulletin. Eli ilmastointia pidempään käyttäessä vetää höyrystimen kennon jäähän viallisen höyrystimen lämpötila-anturin (Nr 4) takia. Kun puhallus loppuu, kennon sulaessa tulee reipas määrä kondenssi-/sulamisvettä ja sulamisen jälkeen puhallus toimii taas normaalisti.
          Last edited by Clavurion; 29-06-2009, 19:59.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Eli asiaan saa varmaan selvyyden kun laittaa sisäkierron päälle hetkeksi + lämpöä enemmän ja ilmastointi pois päältä. Höyrystinkenno sulaa melko nopeasti ja taas tulee ilmaa kajuuttaan, jos tulee
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎