Alla on e46 330d vuosimallia 2000.
Oireet alkoi talvella ja etenivät seuraavanlaisesti:
Joskus tyhjäkäynnillä kylmänä ja kuumana kävi tasaisen epätasaisesti aivan kuin olisi ollut siinä ja siinä että pysyi käynnissä. Sitten alkoi tehdä samaa kevään tullessa jatkuvasti. 1-suutin näytti korjausarvoa välillä 3-5, muut ok. Kesällä alkoi kiihdytyksessä enemmän kaasua painettaessa täristää kone ja sitä myöten koko auto (voimakasta). Tärinää on sekä kylmällä että kuumalla koneella. Samoihin aikoihin alkoi työntää kylmällä/ei täysin lämpimällä koneella 3-5 sekunnin ajan sinistä savua käynnistyksen yhteydessä, joka lakkasi täysin tuon muutaman sekunnin jälkeen.
Nyt vaihdatin suuttimiin dieselkorjaamolla uudet tiivisteet, kärjet yms. palikat. Ainut vaan, että suuttimet 1-5 saatiin irti ja huollettua. 6 suutin ei lähtenyt toistaiseksi irti. On pirun tiukassa ja joudun odottelemaan, että saadaan parempi ulosvedin käyttöön. Korjausarvotesteriin ei ehditty vielä lyömään kiinni. Koekäytettiin kuitenkin autoa ja tulos ei ollut odotettu ainakaan tässä vaiheessa...tärinä on vieläkin jäljellä ja alkoi työntämään mustaa ja sinistä usvaa enemmän kuin parhaimmista Hollywood-savukoneista ikinä!! Savua tulee niin tyhjäkäynnillä kuin kaasua annettaessa sekä kylmällä että kuumalla koneella.
No, kunhan saadaan 6 suutin irti ja huollettua sekä lyötyä testeriin...
Voiskohan alkuperäinen ongelma(=tärinä/sininen savu) olla kuitenkin vielä jossakin muualla kuin pelkästään suuttimissa??
Oireet alkoi talvella ja etenivät seuraavanlaisesti:
Joskus tyhjäkäynnillä kylmänä ja kuumana kävi tasaisen epätasaisesti aivan kuin olisi ollut siinä ja siinä että pysyi käynnissä. Sitten alkoi tehdä samaa kevään tullessa jatkuvasti. 1-suutin näytti korjausarvoa välillä 3-5, muut ok. Kesällä alkoi kiihdytyksessä enemmän kaasua painettaessa täristää kone ja sitä myöten koko auto (voimakasta). Tärinää on sekä kylmällä että kuumalla koneella. Samoihin aikoihin alkoi työntää kylmällä/ei täysin lämpimällä koneella 3-5 sekunnin ajan sinistä savua käynnistyksen yhteydessä, joka lakkasi täysin tuon muutaman sekunnin jälkeen.
Nyt vaihdatin suuttimiin dieselkorjaamolla uudet tiivisteet, kärjet yms. palikat. Ainut vaan, että suuttimet 1-5 saatiin irti ja huollettua. 6 suutin ei lähtenyt toistaiseksi irti. On pirun tiukassa ja joudun odottelemaan, että saadaan parempi ulosvedin käyttöön. Korjausarvotesteriin ei ehditty vielä lyömään kiinni. Koekäytettiin kuitenkin autoa ja tulos ei ollut odotettu ainakaan tässä vaiheessa...tärinä on vieläkin jäljellä ja alkoi työntämään mustaa ja sinistä usvaa enemmän kuin parhaimmista Hollywood-savukoneista ikinä!! Savua tulee niin tyhjäkäynnillä kuin kaasua annettaessa sekä kylmällä että kuumalla koneella.
No, kunhan saadaan 6 suutin irti ja huollettua sekä lyötyä testeriin...
Voiskohan alkuperäinen ongelma(=tärinä/sininen savu) olla kuitenkin vielä jossakin muualla kuin pelkästään suuttimissa??
Comment