Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46:sen mittaristo-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ingle
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 41
    • Helsinki

    e46:sen mittaristo-ongelma

    Heippa gurut ja ne muut

    Koitin asentaa mittaristooni plasma pohjat, muuten kaikki menee hyvin mutta en saa kierros- ja nopeusmittaria enää toimimaan??? :think

    Oon kattonut että neula ja sen perä (se musta muovinen pallo) ei laahaa tai osu mittarinpohjaan ja sen takia ei liiku, mutta sekään ei ole vikana.

    Jotenkin en vaan osaa niitä viisareita laittaa oikein paikalleen, neuvoja?

    Pääkaupunkiseudulla joku ketä vois vikaista?


    Kiva kiitti hei.
    Current: Nissan Pathfinder 2.5dCi vm. 2006
    Current: Suzuki GSX-R 1000 vm. 2002
    Ex: Honda Accord 2.4 Tourer Executive X vm.2005
    Ex: Kawasaki ZX-12R vm.2002
    Ex: BMW 325 Touring M-Sport vm.2002
    Ex: BMW 740 vm.98
    Ex: Subaru Impreza WRX STi vm. 2004
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by ingle View Post
    Heippa gurut ja ne muut

    Koitin asentaa mittaristooni plasma pohjat, muuten kaikki menee hyvin mutta en saa kierros- ja nopeusmittaria enää toimimaan??? :think

    Oon kattonut että neula ja sen perä (se musta muovinen pallo) ei laahaa tai osu mittarinpohjaan ja sen takia ei liiku, mutta sekään ei ole vikana.

    Jotenkin en vaan osaa niitä viisareita laittaa oikein paikalleen, neuvoja?

    Pääkaupunkiseudulla joku ketä vois vikaista?


    Kiva kiitti hei.
    käytitkö neulojen irroittamiseen jonkinsortin ulosvedintä(siis pidit akselista kiinni neulaa irroittaessa)?

    Eipä tarvi tuota neulaa hirvästi nostella ilman että pitää akselista kunnolla kiinni ja voi sanoa sille mittarille heihei
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • ingle
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 41
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      käytitkö neulojen irroittamiseen jonkinsortin ulosvedintä(siis pidit akselista kiinni neulaa irroittaessa)?

      Eipä tarvi tuota neulaa hirvästi nostella ilman että pitää akselista kunnolla kiinni ja voi sanoa sille mittarille heihei
      Otin ihan peukalo etusormi otteella siitä kiinni ja nostin suoraan ylöspäin...
      Current: Nissan Pathfinder 2.5dCi vm. 2006
      Current: Suzuki GSX-R 1000 vm. 2002
      Ex: Honda Accord 2.4 Tourer Executive X vm.2005
      Ex: Kawasaki ZX-12R vm.2002
      Ex: BMW 325 Touring M-Sport vm.2002
      Ex: BMW 740 vm.98
      Ex: Subaru Impreza WRX STi vm. 2004

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by ingle View Post
        Koitin asentaa mittaristooni plasma pohjat, muuten kaikki menee hyvin mutta en saa kierros- ja nopeusmittaria enää toimimaan??? :think
        Koitas onko akselissa "väljää" pituus suunnassa (nosta vaikka kiinni olevasta viisarista)?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Originally posted by fraatti View Post
          Eipä tarvi tuota neulaa hirvästi nostella ilman että pitää akselista kunnolla kiinni ja voi sanoa sille mittarille heihei
          Miten voi pitää siitä akselista kiinni? Sitä kun ei näy mistään :think
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • ingle
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 41
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Miten voi pitää siitä akselista kiinni? Sitä kun ei näy mistään :think
            Jaa-a :think
            Current: Nissan Pathfinder 2.5dCi vm. 2006
            Current: Suzuki GSX-R 1000 vm. 2002
            Ex: Honda Accord 2.4 Tourer Executive X vm.2005
            Ex: Kawasaki ZX-12R vm.2002
            Ex: BMW 325 Touring M-Sport vm.2002
            Ex: BMW 740 vm.98
            Ex: Subaru Impreza WRX STi vm. 2004

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #7
              voinen olla väärässäkin e46:n tapauksesta, mutta e38:ssa ja e39:ssä vieterit tulevat välittömästi syliin mikäli varresta ei pidä kiinni kun neulaa nostaa irti.. kokemusta on..

              Ja kuvittelisin että myös e46 mittari on samalla periaatteella.. myös tällä foorumilla on juttua jossain pikselin korjaus topikissa työkaluista millä pitää akselista kiinni..

              edit: e46 mittarista saakin ilmeisesti nyhtää nuo viisarit irti suoraan.. viisaammat vastatkoot..
              Last edited by fraatti; 22-07-2009, 17:49.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                edit: e46 mittarista saakin ilmeisesti nyhtää nuo viisarit irti suoraan.. viisaammat vastatkoot..
                Vain E38, E39 ja X5 mittaristot vaativat akselista kiinni pitämistä.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  E46 mittaristo on etenkin noiden mittarimoottorien osalta selvästi erilainen verrattuna E39/E38/X5-mittaristoon.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Nii et onko siinä akselissa löysää??
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Nuo mittari/viisarimoottorit on täysin erilaiset kuin esim e38:ssa eli paljon "lelummat" ja tietysti todella herkästi vikaantuvat joten tod.näk. olet vaan rikkonut ne.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎