Originally posted by Taalasmaa
View Post
e46 330d automaatti laatikko
Collapse
X
-
Kuulostaa samanlaiselta ongelmalta kuin itselläni oli kun laatikko levis. Pätevä automaattikorjaaja on myös Suojasen Timo 0 4 0 0 - 5 6 7 8 1 0 Seinäjoen ylistarolla. Tietysti saksan tehdaskunnostettua vaihtolaatikkoakin ehkä kantsii harkita myös. Äkkiä voi olla edullisempi ja nopeampi vaihtoehto..? Omalla kohdalla kotimaan korjausarviot liikkuivat 2000-3500e välillä. Tehdaskunnostettu laatikko oli sen 2350e sisältäen uuden turbiinin ja rahtikulut. Toki itse sen sitten asensin paikalleen, niin siinä säästi kans jonku verran.Last edited by Thuppu; 18-03-2010, 06:22.
-
Voi perkule..itsellä on just samanlaista oiretta ollut jonkin aikaa.. Eli laatikon irrotushommiin on alettava..Originally posted by samppa... View PostSeuraava oire iski kesken lomareissun kuin salama kirkkaalta taivaalta.Rivakan ohituksen jälkeen,vakkari päällä 120km/h ajellessa ylämäkeen alkaa aivan hillitön nykiminen joka tuntuu koko autossa,tumpsuttelee perää todella kovaa.Sen jälkeen alkoi tehdä aina välillä samaa tasamaallakin ajellessa jos kierrokset n,2000 pinnassa ja vauhtia sen 110-115.Tästä jos sievästi lähtee kiihdyttämään niin nyppyytys alkaa miltei heti.Kaasupohjassa kiihdytys toimii ok,kickdownilla heittää pienemmän pykälän ja kulkee ok..Vaihteet löytyy kaikki manuaali puolella ja muutenkin vaihtaa tosi nätisti kuin ennenkin ja mitään varoitusvaloja ei taulussa pala.Ja oireetkan ei ole koko ajan päällä vaan välillä aloittaa tuon v...n nykimisen.Manuaali puolella jos 5 vaihteella ajeli ylämäkeen niin tuo nykiminen alkaa tuossa kyseisessä vauhdissa ja kierroksilla,mutta muutaman sekunnin päästä höllää lukituksen ja nostaa kierrokset n,2500 ja nyppyytys loppuu siihen ja kulku taas ok.Veikkauksia mikä porsinut tällä kertaa
??
Vai joutuuko tässä laatikon vaihto talkoisiin piakkoin??
Comment
-
Tuossa vaiheessa jos vain nykii niin uus turbiini ja huolellinen laatikon puhdistus/huuhtelu voi riittää. Mutta kannattaa toimia nopeasti ja jättää kaikki ylimääräinen ajelu väliin, öljynkierrossa saattaa kulkea reilusti metallipurua joka äkkiä tuhoaa koko laatikon...
Comment
-
Joo kyllä nyt ajelut on laitettu jäihin...Tuo vika on ollut ehkä noin 5000 km ajan.Harkinnassa on kyllä jos vahtais koko laatikon kunnostettuun,kilometrejä on kummiskin 248000.Originally posted by Thuppu View PostTuossa vaiheessa jos vain nykii niin uus turbiini ja huolellinen laatikon puhdistus/huuhtelu voi riittää. Mutta kannattaa toimia nopeasti ja jättää kaikki ylimääräinen ajelu väliin, öljynkierrossa saattaa kulkea reilusti metallipurua joka äkkiä tuhoaa koko laatikon...
-Mika-Last edited by meto; 26-03-2010, 17:32.
Comment
-
Hellsten växellådor
Moi, menee kylläki hiukan ohi aiheen, mutta onko kenelläkään minkäälaista tietoutta kyseisestä firmasta? Toiminee samaan tyyliin kuin ATB-BERLIN?
Tässä linkki firman sivuille. http://www.hellsteno.se/Vaihdelaatikot.php
Comment
-
Tere,Originally posted by Taalasmaa View PostJoo eli siitä on luettu vikakoodit, mutta mitään ei ollut löytyny. Öljyä oli tarpeeksi, mutta haisi palaneelle. No pitääkin ottaa yhteyttä siis kaustisille siis. Sen verta vielä, että pitääkö laatikko lähettää sinne, vai auto trailerilla perille?
Paljonko on autossa kilometrejä ja onko lastutettu? Sama lastutus kysymys myös minimerkki meto:lle.
Oon tässä miettinyt uskaltaako omaa 330d automaattia lastuttaa kun noita laatikoita tuntuu paukkuvan. Mutta jos tuo kuitenkin hajoaa 250 tuhannessa riippumatta onko lastutettu vai ei, niin sittenhän se on aivan sama. Onpahan hauskaa koko rahan edestä
Comment
-
Mitäs veikkauksia arvon raati heittää, kun auto täristää paikallaan vaihde päällä, välillä vähän ja joskus enemmän, riippuu ilmeisesti kuun asennosta, lämpötilasta ja ilmankosteudesta.
Vapaalle vaihdettaessa tärinä pienenee huomattavasti, lähes kokonaan. Aikaisemmin on arvailtu suutinvikaa/johtosarjavikaa, moottorin tukikumeja yms. tilpehööriä.
Eilen oli tehnyt vielä niin, että kun vaihtoi liikennevaloissa vapaalle ja yritti laittaa vaihdetta takaisin päälle niin ei meinannut helpolla onnistua. :think Powermaticilla veikkaili puhelinhaastattelun perusteella että pitää vaihtaa turbiinia, kytkinpakkaa tms. sälää ja saattaisi kustantaa jopa 3k€...Last edited by Petri; 18-04-2010, 12:28.
Comment
-
Moro. Eli autolla ajettu 139tkm eikä ole lastutettu.Originally posted by ainomieli View PostTere,
Paljonko on autossa kilometrejä ja onko lastutettu? Sama lastutus kysymys myös minimerkki meto:lle.
Oon tässä miettinyt uskaltaako omaa 330d automaattia lastuttaa kun noita laatikoita tuntuu paukkuvan. Mutta jos tuo kuitenkin hajoaa 250 tuhannessa riippumatta onko lastutettu vai ei, niin sittenhän se on aivan sama. Onpahan hauskaa koko rahan edestä
Sellanen kysymys vielä, että kun noista hinta asioista en hirveästi sanoa juuta eikä jaata. Niin pistin tälle Hellsten växellådorille hintakyselyn ja uusi kunnostettu laatikko maksaisi hiukan yli 3000 euroa+250e rahti. Ja lisäks pitää se vanha laatikko lähettää takasinpäin. Ja hinta pitää sisällään myös asennuksen 12kk takuun tai 40tkm. Olisko toi jotain, vai saako tosiaan Atb-berlinistä mihinkä hintaan?
Comment
-
Terve!Originally posted by ainomieli View PostTere,
Paljonko on autossa kilometrejä ja onko lastutettu? Sama lastutus kysymys myös minimerkki meto:lle.
Oon tässä miettinyt uskaltaako omaa 330d automaattia lastuttaa kun noita laatikoita tuntuu paukkuvan. Mutta jos tuo kuitenkin hajoaa 250 tuhannessa riippumatta onko lastutettu vai ei, niin sittenhän se on aivan sama. Onpahan hauskaa koko rahan edestä
Kilometreja omassa on 248000 ja ei ole lastutettu.Otin jo laatikon irti ja on lähdössä ATB:lle.
Maksaa rahteineen (vanha sinne ja peruskorjattu laatikko takaisin) ja veroineen noin 2400 euroa (Oulusta).
Ja auto oli 330d -03
Öljyt laskin pois niin oli melko mustaa ja metallinsekaista..
T:MikaLast edited by meto; 26-03-2010, 17:35.
Comment
-
Juu, kaipa se on sama käydä kesäksi uus softa koneeseen laittamassa. Vois myös laittaa uudet öljyt laatikkoon 120000 kilometrin kunniaksi, vaikka öljynvaihdon hyödyllisyydestä tuntuu olevan eriäviäkin mielipiteitä.Originally posted by meto View PostTerve!
Kilometreja omassa on 248000 ja ei ole lastutettu.Otin jo laatikon irti ja on lähdössä ATB:lle.
Maksaa rahteineen (vanha sinne ja peruskorjattu laatikko takaisin) ja veroineen noin 2400 euroa (Oulusta).
Ja auto oli 330d -03
Öljyt laskin pois niin oli melko mustaa ja metallinsekaista..
T:Mika
Oletko muuten kysynyt laatikon asennukselle hintaa vai laitatko itse paikoilleen?
Comment
-
Ei tarvi koodata. Malli on GM:n kirjoissa 5L40E ja löytyy myös tosta mun avatarista.Originally posted by Taalasmaa View PostPitääkö tuota itse laatikkoa koodata jotenkin, kun sen vaihtaa? Ja mikähän tuon laatikon koodi/malli on? Että saa tosiaan tilailtua sen. Minkäslainen takuu siihen ATB:n laatikkoon tulee?
BMW käyttää kysesisestä laatikosta merkintää A5S360R/A5S390R. ATB antoi 1v takuun ilman km rajaa.
Last edited by Thuppu; 12-04-2010, 08:39.
Comment
-
Originally posted by Petri View PostMitäs veikkauksia arvon raati heittää, kun auto täristää paikallaan vaihde päällä, välillä vähän ja joskus enemmän, riippuu ilmeisesti kuun asennosta, lämpötilasta ja ilmankosteudesta.
Vapaalle vaihdettaessa tärinä pienenee huomattavasti, lähes kokonaan. Aikaisemmin on arvailtu suutinvikaa/johtosarjavikaa, moottorin tukikumeja yms. tilpehööriä.
Eilen oli tehnyt vielä niin, että kun vaihtoi liikennevaloissa vapaalle ja yritti laittaa vaihdetta takaisin päälle niin ei meinannut helpolla onnistua. :think Powermaticilla veikkaili puhelinhaastattelun perusteella että pitää vaihtaa turbiinia, kytkinpakkaa tms. sälää ja saattaisi kustantaa jopa 3k€...
Olisiko kenelläkään mitään edes sinnepäin olevaa tietoa mistä tuo voisi johtua? Ajossa auto ei täristä, vaihtaa nätisti ja tuntuu muuten toimivan hyvin. Välillä saa auton tärisemään jopa vaihteiston ollessa P-asennossa, mutta silloin on yleensä loiva mäki ja tärinä alkaa siinä vaiheessa kun nostaa jalan jarrulta ja auton valuessa alaspäin laatikko estää autoa liikkumasta enempää.
Ideoita otetaan vastaan!
Comment
-
otan osaa
Kyllä toi powermaticin arvio on jäljillä. Itse olen tässä juuri asennoitunut 2ke:n kustannuksiin olettaen että pelkällä turbiinin uusimisella + oheistöillä selvitään. Tähän hintaan siis jo toisella korjaamolla laatikon irroitus ja takaisin laitettuna kunhan ensin on rahdattu laatikkoa edestakaisin. Näillä näkymin sitä ollaan lähettämässä powermaticille. Ko. firmasta vaan huono kokemus kymmenen vuoden takaa. Silloin alkuperäinen kustannusarvio pompsahti melkein 2,5 kertaiseksi alkuperäisestä. Työn alla ollessa ilmoittivat että tulee enemmän maksamaan kuin alkuperäisesti ilmoittivat. Sitten sekään hinta ei pitänyt. Kun menin autoa hakemaan oli vielä nokitettu hintaan "törkeästi" lisää. No summasummarum. Sun laatikkos tuntuu olevan muiltakin osin rikki, joten harkitse suoraan vaihtolaatikkoa. esim: http://www.hellsteno.se/Tietojayrityksesta.php sit on toinen sakemannipaikka jonka nimeä en muista mutta on vilahtanut tässäkin viestiketjussa.Originally posted by Petri View PostOlisiko kenelläkään mitään edes sinnepäin olevaa tietoa mistä tuo voisi johtua? Ajossa auto ei täristä, vaihtaa nätisti ja tuntuu muuten toimivan hyvin. Välillä saa auton tärisemään jopa vaihteiston ollessa P-asennossa, mutta silloin on yleensä loiva mäki ja tärinä alkaa siinä vaiheessa kun nostaa jalan jarrulta ja auton valuessa alaspäin laatikko estää autoa liikkumasta enempää.
Ideoita otetaan vastaan!
Comment
Comment