Jahas, joo lisää kivoja efektejä, eli tossa on ilmaantunut kevään loppuvaiheilta asti jännää efektiä vedon alkamisen ja loppumisen rajoilla eräänlaisena "klonksahduksena" kardaanista. Eli kuvitellaan, että vaihde on kytketty 1. vaihteelle ja auto lipuu eteenpäin tyhjäkäynnin voimin - painan kaasua ja kuuluu "klonks", päästän kaasun ja kuuluu taas samanmoinen ääni, kuitenkin vasta sitten kun veto loppuu. (ilmeisesti tossa on aina pieni viive kun polkimen nostaa ennen kun veto loppuu). Äänen saa kyllä kuulumaan muillakin vaihteilla, mutta sillon täytyy provosoida enempi (terävämmin kaasua), kun taas ykkösvaihteella riittää ihan kaasun hipaisu.
Tänään oli auto nosturilla ja pistettiin käyntiin, siinä sitten pumppailin kaasua, jarrua ja kytkintä suurinpiirtein yhtäaikaa; no perähän tumpsahteli ihan huolella, joten varmaan sielä kumit on loppusuoralla...
hauska huomio tohon kun samalla tuli huomioitua kuolleet moottorintukikumit (päälle päin ihan hyvässä hapessa) jotka ilmeisesti aiheuttaa kivaa värinää joillain kierrosalueilla (mm. 2200rpm) .. harhauduin luulemaan kai vauhtipyöräksikin aikoinaan.. hommaa vatvottu täällä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139074
Samaisessa threadissa tuli ihmeteltyä tärinää (tuntuu persuksessa) mut vois olla noi kelkan/perän kumit joten menee kohta vaihtoon. Tohonkin vaan on jo kokeiltu vaikka mitä, nyt vaan rupee olemaan tumpahtelut niin tiheessä, että rupee painottumaan ihan eri tyylillä (myös vatkaaminen/täristäminen on voimistunut reilusti). nojoo menee offtopikiks....
Mutta tosiaan aikamoinen mekkalahan siinä kävi kun moottori raksutti ja yritin rääkkää ääniä ulos. Sisältä kun normiajossa kuuntelee niin kuullostaa ihan kun ne lonksahtelut tulis siitä kyynärnojan kohdalta, eli varmaankin jostain vaihdelaatikon kohdilta. Sielä auton alla ei pystynyt kyllä paikallistamaan sitä ääntä tarkkaan... joko tuli sieltä laatikon suunnalta tai sitten perästä.. ja sitten ehkä johtuu metallia pitkin päästä päähän..tiedä häntä. Moottori kun oli pysähdyksissä niin kardaania kun pienillä nopeilla liikkeillä kun heilutteli (pyöritteli) edestakas niin vähän saman tyylinen ääni kuului perästä.
tosta kun kattoo http://www.realoem.com/bmw/showparts...97&hg=26&fg=10 niin kardaanihan ilmeisesti pujahtaa osan 14 sisälle ja kun sitä kardaania käänteli niin se kardaanin varsi liikku, mutta toi osa ei liikkunu mukana samantien, eli välystä? pitääkö sitä olla siellä? laakkosen mekanikko ei ollut törmänny vastaavaan ilmiöön ennen. ideoita? :think
Sitten vaihdevivustossa tuntu olevan väljää, http://www.realoem.com/bmw/showparts...82&hg=25&fg=05 vissinkin osissa 7 (vai oliko 5) ja 12... voiskohan nää aiheuttaa tollasta klonksuntaa? tulis ainaki sieltä laatikon suunnalta.
rättinivel on vaihdettu 40000 sitten, mutta tukilaakeria ei.
joo, että sellasta.. onko viisaammilla ideoita?
Tänään oli auto nosturilla ja pistettiin käyntiin, siinä sitten pumppailin kaasua, jarrua ja kytkintä suurinpiirtein yhtäaikaa; no perähän tumpsahteli ihan huolella, joten varmaan sielä kumit on loppusuoralla...
hauska huomio tohon kun samalla tuli huomioitua kuolleet moottorintukikumit (päälle päin ihan hyvässä hapessa) jotka ilmeisesti aiheuttaa kivaa värinää joillain kierrosalueilla (mm. 2200rpm) .. harhauduin luulemaan kai vauhtipyöräksikin aikoinaan.. hommaa vatvottu täällä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139074
Samaisessa threadissa tuli ihmeteltyä tärinää (tuntuu persuksessa) mut vois olla noi kelkan/perän kumit joten menee kohta vaihtoon. Tohonkin vaan on jo kokeiltu vaikka mitä, nyt vaan rupee olemaan tumpahtelut niin tiheessä, että rupee painottumaan ihan eri tyylillä (myös vatkaaminen/täristäminen on voimistunut reilusti). nojoo menee offtopikiks....
Mutta tosiaan aikamoinen mekkalahan siinä kävi kun moottori raksutti ja yritin rääkkää ääniä ulos. Sisältä kun normiajossa kuuntelee niin kuullostaa ihan kun ne lonksahtelut tulis siitä kyynärnojan kohdalta, eli varmaankin jostain vaihdelaatikon kohdilta. Sielä auton alla ei pystynyt kyllä paikallistamaan sitä ääntä tarkkaan... joko tuli sieltä laatikon suunnalta tai sitten perästä.. ja sitten ehkä johtuu metallia pitkin päästä päähän..tiedä häntä. Moottori kun oli pysähdyksissä niin kardaania kun pienillä nopeilla liikkeillä kun heilutteli (pyöritteli) edestakas niin vähän saman tyylinen ääni kuului perästä.
tosta kun kattoo http://www.realoem.com/bmw/showparts...97&hg=26&fg=10 niin kardaanihan ilmeisesti pujahtaa osan 14 sisälle ja kun sitä kardaania käänteli niin se kardaanin varsi liikku, mutta toi osa ei liikkunu mukana samantien, eli välystä? pitääkö sitä olla siellä? laakkosen mekanikko ei ollut törmänny vastaavaan ilmiöön ennen. ideoita? :think
Sitten vaihdevivustossa tuntu olevan väljää, http://www.realoem.com/bmw/showparts...82&hg=25&fg=05 vissinkin osissa 7 (vai oliko 5) ja 12... voiskohan nää aiheuttaa tollasta klonksuntaa? tulis ainaki sieltä laatikon suunnalta.
rättinivel on vaihdettu 40000 sitten, mutta tukilaakeria ei.
joo, että sellasta.. onko viisaammilla ideoita?
Comment