Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 röpöttäää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jermu82
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 151

    e46 röpöttäää

    välillä tyhjäkäynnillä alkaa toi auto röpöttää ja konepellin kun aukasee kuuluu kauhea imu ääni? mistähän alkais vikaa ettii? :think auto siis 318 e46 -00. tietääkö kukaan hyvää autohuoltoa tampereen suunnalla jota suosittelis? niin ja bensaa tuntuu kuluvan aika reippaaasti
  • higge
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 9
    • Fin

    #2
    Mä sain just oman auton takas huollosta jossa oli samoja vikoja.
    Sinne vaihdettiin huohotinventtiili sekä letku joka oli käytännössä poikki. Vika korjaantui täydellisesti.

    Comment

    • jermu82
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 151

      #3
      Originally posted by higge View Post
      Mä sain just oman auton takas huollosta jossa oli samoja vikoja.
      Sinne vaihdettiin huohotinventtiili sekä letku joka oli käytännössä poikki. Vika korjaantui täydellisesti.
      missä se huohotin venttiili ja letku on, oisko kuvaa laittaa jos koittais ite vaihtaa. onko se joka lähtee kannen kopalta?
      Last edited by jermu82; 18-09-2009, 10:09.

      Comment

      • higge
        Newbiemmer
        • Jul 2009
        • 9
        • Fin

        #4
        Venttiilin sijaintia en tiedä, se tehtiin pajalla mutta tuo letku löyty koneen yläpäästä koteloinnin takaa läheltä rintapeltiä.

        Toivottavasti löydät vian

        Comment

        • jermu82
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 151

          #5
          mistä tota huohotinventtiiliä kannattaa lähteä ostaa?

          nyt katoin niin letku on kans käytännös poikki. kannattasko samalla toi huohotinventtiiliki vaihtaa vai kokelis eka vaihtaa pelkän letkun?
          Last edited by jermu82; 21-09-2009, 15:02.

          Comment

          • jermu82
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 151

            #6
            Originally posted by jermu82 View Post
            mistä tota huohotinventtiiliä kannattaa lähteä ostaa?

            nyt katoin niin letku on kans käytännös poikki. kannattasko samalla toi huohotinventtiiliki vaihtaa vai kokelis eka vaihtaa pelkän letkun?
            no niin, nyt on huohotinletku vaihdettu ja ei ainakaan enään röpötä. mut sitte ku kaasua painaa ja oottaa että kierrokset laskee nii käy aika alaalla ja pikkusen huopaa ennen ku tasoittuu mut ei lähe kuitenkaa röpöttää? voisko olla että toi venttiiliki ois pitäny vaihtaa? ei viittiny vaan sitä alkaa tos parkkipaikalla vaihtaa. niin ja muutaman sekunnin jotain suhinaa kuulu ku sammutti. mites saako tuon moottorinohjaustyksikön nollattua akun kenkiä irti pitämällä että näkis sitte syttyykö se uuestaan? vai onko pakko tietokoneella tehä?
            Last edited by jermu82; 22-09-2009, 12:51.

            Comment

            • jermu82
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 151

              #7
              nii vieläkin painin saman onkelman kans eli osaisko joku sanoa?

              Comment

              • Petteri80
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 578
                • Joensuu

                #8
                -----
                Last edited by Petteri80; 27-03-2010, 13:17.

                Comment

                • jermu82
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 151

                  #9
                  Originally posted by Petteri80 View Post
                  Joku vuoto siellä vielä on.. Kokeile vaihtaa se venttiili.

                  tietääkö siitä onko se ehjä jos suihkii starttisuihketta?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Ei oikein. Mites maf -> kaasuläppä -putki? Onko tsekattu? Yleensä yhden rikkinäisen letkun löytäminen tarkoittaa sitä, että joku muukin on rikki. Kannattaa siis irrotella ne ja väännellä, suihkuttelut ei oikee toimi aina.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • jermu82
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 151

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei oikein. Mites maf -> kaasuläppä -putki? Onko tsekattu? Yleensä yhden rikkinäisen letkun löytäminen tarkoittaa sitä, että joku muukin on rikki. Kannattaa siis irrotella ne ja väännellä, suihkuttelut ei oikee toimi aina.

                      pitäskö minkälaista vikakoodia antaa jos maffi on rikki? entäs lambda?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎