Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D Ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wmb330d
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 184
    • KS

    330D Ahtaa liikaa

    En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
    Onko tehnyt vastaavaa kellään?
  • surface
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 257

    #2
    Oletko ottanut MAF:n johdon irti ja katsonut mitä tapahtuu?
    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by wmb330d View Post
      En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
      Onko tehnyt vastaavaa kellään?

      Olisko siivet jumissa tai ahtopaineen säädin ei pelaa ok.
      Eihän tuo turbon pitäisi lämpinä paljon vihellellä varsinkaan kovasti
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • wmb330d
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 184
        • KS

        #4
        Turbo avattu ja siivet ehjät ja likkkuu herkästi, ahtopainesäädintä en tiedä pystyykö jotenkin testaa vai heti ostettava uusi?

        Ja maffin johto oli irti ja huononi meno todella paljon

        Comment

        • Incidious
          Banned
          • Apr 2009
          • 123
          • Kainuu

          #5
          Toimivalla turbollahan ahtojen täytyy käyttäytyä niin että lintta tiskiin polkaistaessa ahdot käy nopeasti n.1,3bar jonka jälkeen palautuu vakio 1.1bar. mikäli sinulla sen enempää ahdot heijailee ja turbon siivet liikkuu herkästi niin ahtopaineen tunnistin (imusarjan takana) tai siipien säätö sodenoidi (turbon vieressä) ei toimi oikein.

          Comment

          • Izzman
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 97

            #6
            Mikä kone kyseessä? Jos tossa 330Dssä pitäis olla 1.1 bar niin onko sitten normaalia, että mun (530D) M57Nssä INPAlla kattoessa ahdot nousee n. 2100 mbar ja pysyy siellä "niin kauan kun tarvii" niin sanotusti?

            Edit: \/ Incidious: aa, selvä pyy
            Last edited by Izzman; 22-09-2009, 12:44.
            BMW 135is Coupe manuaali

            Comment

            • Incidious
              Banned
              • Apr 2009
              • 123
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Izzman View Post
              Mikä kone kyseessä? Jos tossa 330Dssä pitäis olla 1.1 bar niin onko sitten normaalia, että mun (530D) M57Nssä INPAlla kattoessa ahdot nousee n. 2100 mbar ja pysyy siellä "niin kauan kun tarvii" niin sanotusti?
              Se on absoluuttista ilman painetta. Eli normi ilman paine 1000 mbar + ahdettu paine = 2100 mbar.

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #8
                Originally posted by wmb330d View Post
                En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
                Onko tehnyt vastaavaa kellään?

                No nyt ei ahda liikaa, putsasin imusarjasta sen ahtopainesäätimen ja ei ahda enää yhtään....

                Comment

                • -kim81-
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 76
                  • Sladist

                  #9
                  Omassa rottelossa myös kova vihellys kun tallan tööttää pohjaan. Ollut tosin alusta asti kyseinen ääni (ostin 118tkm ajetun ja nyt 155tkm ajettu. Auto ollut vajaa 2v) Ääni ei ole kasvanut eikä muutenkaan ole mitään vikaa tullut vastaan. Ääntä ei tosin kuule sisälle ikkunoiden ollessa kiinni.
                  Auto käynyt useasti bosch:n testerissä jossa ei mitään vikakoodeja ole ilmennyt. (autoni toiminut kts opetuksessa)

                  ja moottorina M57N

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #10
                    Originally posted by wmb330d View Post
                    No nyt ei ahda liikaa, putsasin imusarjasta sen ahtopainesäätimen ja ei ahda enää yhtään....
                    Ja homma jatkuu....niin minun tuurilla kun irroitettiin turbo ni alipainepöntöstä turbon luona katkes letkun kiinnitys ja liimasin takas, no ei se mitään mutta nyt kun puhdistin ton alipainesäätimen ni olipas yhtaikaa irronnut toi alipaineletku. Ja perk... ehdin uuden tunnistimen jo laittaa turhaan.

                    Ja nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      [quoteJa nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.[/quote]

                      Eiköhän se ole tavallaan sellainen alipainesäiliö...:think
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • wmb330d
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 184
                        • KS

                        #12
                        Originally posted by JTP View Post
                        [quoteJa nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.
                        Eiköhän se ole tavallaan sellainen alipainesäiliö...:think[/quote]

                        Juu juu mutta tarkoitusta haen sille

                        Comment

                        • Incidious
                          Banned
                          • Apr 2009
                          • 123
                          • Kainuu

                          #13
                          Se pönttö varaa alipainetta jotta siipien asentoa muuttaessa viive olisi mahdollisimman pieni.

                          Comment

                          • wmb330d
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 184
                            • KS

                            #14
                            Jotain tämmöstä epäilinkin eli ei pakollinen, ei huomaa mitään eroa kyllä käytännössä

                            Comment

                            • wmb330d
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 184
                              • KS

                              #15
                              Originally posted by wmb330d View Post
                              Jotain tämmöstä epäilinkin eli ei pakollinen, ei huomaa mitään eroa kyllä käytännössä

                              Homma jatkuu eli auto tiputtaa paineet yhtäkkiä 0.8 kun ensin huitelee lastun/ohjelman kanssa 1.4-1.5-ja semmosta sompailee vähän aikaa ennen kun veto tipuu pois ja menee paineet tonne alas. J a nyt uutta toi ahtopaineventiilikin.... järki menee, oisko seuraavana sitten ilmamäärämittari?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎