Announcement
Collapse
No announcement yet.
330D Ahtaa liikaa
Collapse
X
-
Originally posted by wmb330d View PostTossa äkikseltään mitä ehin hiekkatiellä kokeilee ni auto toimisi mutta paineet pitää nyt säätää uudestaan kun ehtii,nyt ei noussu ku 1.4 ja jätti 1.2 eli liian vähä varmaan tällä ohjelmalla, ja ei heränny kovin alaalta vielä eli homma jatkuu....
Comment
-
-
Kyllä se alkaa toimimaan, mutta paja hiekkatien varrella ni hiastaa säätöä,nyt enää 2 vaihteella kaasunpainaminen pohjaan ni nosti liikaa ahtoja, muuten 3 ei enää temppuile,pikkasen kun seuraavan kerran säädän tankoa pidemmäks ni varmasti toimii,ja kyllähän tuolla isommalla ahtimella pitää max paineet melkeen kierrokset loppuun.Että suosittelen päivittämään ahtimen 2260 vastaavaks
Comment
-
-
Kyllä se alkaa toimimaan, mutta paja hiekkatien varrella ni hiastaa säätöä kun ei pitoja,nyt enää 2 vaihteella kaasunpainaminen pohjaan asfaltilla ni nosti liikaa ahtoja, muuten 3 ei enää temppuile,pikkasen kun seuraavan kerran säädän tankoa pidemmäks ni varmasti toimii,ja kyllähän tuolla isommalla ahtimella pitää max paineet melkeen kierrokset loppuun.Että suosittelen päivittämään ahtimen 2260 vastaavaks
Comment
-
-
..
Kyllä se alkaa toimimaan, mutta paja hiekkatien varrella ni hiastaa säätöä kun ei pitoja,nyt enää 2 vaihteella kaasunpainaminen pohjaan asfaltilla ni nosti liikaa ahtoja, muuten 3 ei enää temppuile,pikkasen kun seuraavan kerran säädän tankoa pidemmäks ni varmasti toimii,ja kyllähän tuolla isommalla ahtimella pitää max paineet melkeen kierrokset loppuun.Että suosittelen päivittämään ahtimen 2260 vastaavaks
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni nyt auto toimii, ei töki enää vastaan, kiitoksia kaikille vastanneilleLast edited by wmb330d; 05-11-2009, 16:48.
Comment
-
-
e46 330dA -02 179tkm Karalan ohjelma
Näinköhän omassani olisi etäisesti samaa vaivaa...
Pari kuukautta sitten auto hyytyi kesken niin, että se ei reagoinut kaasupolkimeen juuri alkuunkaan. Pajalla imusarjan painetunnistimen anturi (tjsp) antoi vikakoodin-->vaihdettiin-->ei vaikutusta.
MAFfin piuha irti niin varaohjelmalla toimi paremmin-->Vaihdettiin MAFfi-->Vika korjaantui ja kulutus laski, mutta uusi vika oli vaihdon aikana ilmestynyt tilalle.
Nyt kärry kiihtyy normaalisti 2500 tai 3000rpm asti ja sitten töks eli veto häviää ihan kuin jokin elektroniikka rajoittaisi tehoja. pienellä(2) vaihteella kylmänä ei pätkäise niin herkästi kuin isolla(4) vaihteella lämpimänä. Ahtopaineen tunnistin kuulemma antaa vikakoodin liian korkeasta ahtopaineesta. Huiput 2,5bar. Korjaaja on jumittavien siipien kannalla eli solmu vaihtoon. Auto ei savuta eikä päästä mielestäni mitään ylimääräisiä ääniä kuten kuulemma pitäisi, jos turbo olisi menossa(?)
Lisäksi voisin mainita vielä, että vitosmukin suuttimen korjausarvot pielessä. (tyhjäkäynti röpöttää välillä pahastikin)
Olen mieltänyt nämä kahdeksi eri viaksi kun ilmenivät eri aikoihin, mutta kuka tietää...tietääkö?
Comment
-
-
330d 5/2000
Saman tyylistä vikaa oli/on. Ajattelin postailla tänne, kun on sen verran ollut apua näistä palstoista.
Ostaessani auton, auto ahtoi reilusti liikaa. Edellisen omistajan neuvoilla vaihdoin alipaineventtiilin, joka säätää turbon siipiä. Oli ilmeisesti jumittunut auki asentoon ja lähti ahtamaan yli 2 bar, ku kierrokset nousi noin 2000 rpm.
Osa kl-varaosasta ja vaihtoon, jolloin alkoi meno maistua ja ahtopaineet ei noussut yli 1,5 bar.
No nyt ahdot heittelee varsinkin täyskaasu kiihdytyksissä. 1800 rpm kohdalla ahtaa 1,5, jonka jälkeen heittelee 1,1-1,3 välillä aina tuonne 2800 rpm asti.
Vikakoodit kävin kerran jo luettamassa ja näitä olisi tarkoitus myös uudelleen lukea. Viikonloppuna olisi tarkoitus alkaa purkaa autoa hieman enemmän ja tutkia alipaineletkuja yms.
Ilmamassamittari on vaihdettu keväällä (vanha oli nimenomaan merkinnällä 0928400468 ja uusi loppunumeroinnilla 527). Tämän ei näiden palstojen tarvitse uudelleen koodausta. Myös siirtopumput on vaihdettu kevään aikana.
Kirjoittelen, kun saan asiaa lisää selvitettyä ja ilman muuta ideoita otetaan vastaan, vaikkakin niitä tästäkin ketjusta löytyy aika lailla jo valmiina.
Lisätietoja 10/2012:
Nykimisonkelmaa alkoi ilmetä keväällä melkoisesti. About 1500 euroa köyhempänä vian paikansivat korjaamolla painemuuntimeen alipaine-järjestelmässä ja yhteen katkenneeseen sähköjohtoon. Tätä ennen vaihdettiin siirtopumput, joilla vikaan löytyi väliaikainen helpotus. Nykiminen löysi kuitenkin auton uudelleen. Alipaineiden kuntoon saanti on sitten poistanut nykimiset kokonaan.
Nyt vikana on reilu yliahtaminen. Edelliseltä omistajalta kun aiemmin kyselin asiaa, niin mainitsi suurinpiirtein seuraavasti: "Turbon kellon säätöruuvin asento on voinut muuttua. Se on ihan mekaaninen ruuvi." Voi FUUUCK. Saattanut muuttua?? Eiköhän sitä sillon oo ihan ite räpelletty. Nyt onkin sitten helppo lähteä etsimään alkuperäistä asetusta, joka on tehtaalla säädetty. Eipä ole paljon vaihtoehtoja, koska tällä hetkellä ei paljo voi kaasua painella, kun ahdot tapittaa jo 1,5 baria.
Eli jos jollain olisi tietoa velhosta (Pirkanmaan suunnalta), joka tuohon kellon säätöön osaa oikean asetuksen hakea tai edes on noiden kanssa pelaillut, niin vinkkejä otetaan vastaan. Voin kyllä asiasta asiallisen korvauksen maksaa.Last edited by FTR; 26-10-2012, 08:28.e46 330d -00
Comment
-
-
Mitäs tollasessa m57n koneisessa 330d:ssä pitäs ahdot olla vakiona ja mitä softalla?
Itsellä piikittää tuonne about 1,4bar jonka jälkeen tasottuu noin 1,2bar?
Kulku ei mielestäni ole ihan sitä luokkaa että olis ainakaan kovin "jytky" softa. Toisaalta kulutus on ollut 6,1l/100km tässä helsinki-vantaa pyörityksessä joka on mielestäni vähintäänkin kohtuullinen, ottaen huomioon että noin 30% ajosta on puhdasta kaupunkiajoa. Railipaineet ja maffiarvot seuraa hienosti pyyntiä läpi alueen, samoin ahdot.
Mietin josko tuolla kuitenkin olis joku mieto "economy" ohjelma tms?Last edited by Dr_ink; 24-09-2011, 21:45.- Trying is the first step towards Failure -
Comment
-
-
Originally posted by FTR View PostSaman tyylistä vikaa oli/on. Ajattelin postailla tänne, kun on sen verran ollut apua näistä palstoista.
Ostaessani auton, auto ahtoi reilusti liikaa. Edellisen omistajan neuvoilla vaihdoin alipaineventtiilin, joka säätää turbon siipiä. Oli ilmeisesti jumittunut auki asentoon ja lähti ahtamaan yli 2 bar, ku kierrokset nousi noin 2000 rpm.
Osa kl-varaosasta ja vaihtoon, jolloin alkoi meno maistua ja ahtopaineet ei noussut yli 1,5 bar.
No nyt ahdot heittelee varsinkin täyskaasu kiihdytyksissä. 1800 rpm kohdalla ahtaa 1,5, jonka jälkeen heittelee 1,1-1,3 välillä aina tuonne 2800 rpm asti.
Vikakoodit kävin kerran jo luettamassa ja näitä olisi tarkoitus myös uudelleen lukea. Viikonloppuna olisi tarkoitus alkaa purkaa autoa hieman enemmän ja tutkia alipaineletkuja yms.
Ilmamassamittari on vaihdettu keväällä (vanha oli nimenomaan merkinnällä 0928400468 ja uusi loppunumeroinnilla 527). Tämän ei näiden palstojen tarvitse uudelleen koodausta. Myös siirtopumput on vaihdettu kevään aikana.
Kirjoittelen, kun saan asiaa lisää selvitettyä ja ilman muuta ideoita otetaan vastaan, vaikkakin niitä tästäkin ketjusta löytyy aika lailla jo valmiina.
Lisätietoja 10/2012:
Nykimisonkelmaa alkoi ilmetä keväällä melkoisesti. About 1500 euroa köyhempänä vian paikansivat korjaamolla painemuuntimeen alipaine-järjestelmässä ja yhteen katkenneeseen sähköjohtoon. Tätä ennen vaihdettiin siirtopumput, joilla vikaan löytyi väliaikainen helpotus. Nykiminen löysi kuitenkin auton uudelleen. Alipaineiden kuntoon saanti on sitten poistanut nykimiset kokonaan.
Nyt vikana on reilu yliahtaminen. Edelliseltä omistajalta kun aiemmin kyselin asiaa, niin mainitsi suurinpiirtein seuraavasti: "Turbon kellon säätöruuvin asento on voinut muuttua. Se on ihan mekaaninen ruuvi." Voi FUUUCK. Saattanut muuttua?? Eiköhän sitä sillon oo ihan ite räpelletty. Nyt onkin sitten helppo lähteä etsimään alkuperäistä asetusta, joka on tehtaalla säädetty. Eipä ole paljon vaihtoehtoja, koska tällä hetkellä ei paljo voi kaasua painella, kun ahdot tapittaa jo 1,5 baria.
Eli jos jollain olisi tietoa velhosta (Pirkanmaan suunnalta), joka tuohon kellon säätöön osaa oikean asetuksen hakea tai edes on noiden kanssa pelaillut, niin vinkkejä otetaan vastaan. Voin kyllä asiasta asiallisen korvauksen maksaa.
Nyt kun alipaineet on kunnossa, niin johan ahtaa. JA REILUSTI. Kovempia kiihdytyksiä on turha kuvitella ottavansa. Aikoinaan kysäisin edelliseltä omistajalta liika-ahdoista ja vastaus oli että turbon kellon säätö on voinut muuttua. Voinut muuttua?? Eli sitä on räpelletty ihte. No nyt onkin erittäin mukavaa lähteä etsimään tehdas-asetusta. Voi Fuck!
Ei auta. Jos jollain olisi Pirkanmaan suunnalta tiedossa velhoa, joka osaisi auttaa kellon säädön löytymisessä, niin voi laittaa tipsejä. Vaivanpalkasta voin ilman muuta maksaa.e46 330d -00
Comment
-
Comment