No niin, tulihan se ensimmäinen "bmw-diesel-vika" tähän uusimpaankin vehkeeseen...
Potilas siis 330d vm.2004 M57N -koneella, mittarissa 207tkm.
Pelannut kuin kello ja vedot viimeisenpäälle tallessa tähänasti ilman minkäänlaisia oireita, kulkenut löpön puolesta kuin pyhällä hengellä (1000km joka tankilla vaikka vähän kaupunkiajoakin matkassa) kunnes nyt kuin salamaniskusta menohalut puolittui ja löpöä hörppii.
-Tehot tippui noin puoleen entisestä
-Kulutusmittari hyppää pohjaan heti kun moottoria edes hieman vedättää, moottorijarrutuksessa esim. risteykseen tultaessa laski ennen nollaan kun nyt näyttelee 2-3 litraa, vapaalla risteykseen tultaessa näyttelee pari litraa enemmän ja seilaa ennen auton pysähtymistä. Moottoria ei pysty vedättämään siis yhtään ilman että neula tapissa. Tasakaasulla lukemat 2-3 litraa entisen yläpuolella
-Käynti ok, ei nyi ajossa, ei vedottomia alueita vaan vedot kateissa tasaisesti läpi kierrosalueen, ei epämääräisiä ääniä tms.
-Rail-paineanturin liitin putsattu+uusi liitin vaihdettu, polttoainesuodattimen juuri vaihdoin, eli "halvimmat" temput tehty ilman tulosta.
-Ei minkäänlaisia oireita aiemmin, auto mm. katsastettu viime viikolla.
-Moottorin vikavalo ei pala (tästä syystä kävinkin ensimmäisenä tuon rail-liittimen kimppuun edellisestä 330dA:sta oppineena)
Omat veikkaukset lähtee ilmamassamittarin tai jonkun paineanturin suuntaan, piuhanpäähän ollaan menossa seuraavaksi.
Mikäli täysin vastaavilla oireilla (siis ilman nykimisiä, käyntihäiriöitä jne.) on jollain tapaus ollut ja kuntoon tullut, niin reseptin saa kertoa.
Päivittelen topikkia heti kun jotain selviää...
Ps.Jostain syystä kun mainitsee korkean kulutuksen niin topikit menee gallupiksi ihmisten kulutuslukemista, pidetään tämä puhtaana niistä...
Potilas siis 330d vm.2004 M57N -koneella, mittarissa 207tkm.
Pelannut kuin kello ja vedot viimeisenpäälle tallessa tähänasti ilman minkäänlaisia oireita, kulkenut löpön puolesta kuin pyhällä hengellä (1000km joka tankilla vaikka vähän kaupunkiajoakin matkassa) kunnes nyt kuin salamaniskusta menohalut puolittui ja löpöä hörppii.
-Tehot tippui noin puoleen entisestä
-Kulutusmittari hyppää pohjaan heti kun moottoria edes hieman vedättää, moottorijarrutuksessa esim. risteykseen tultaessa laski ennen nollaan kun nyt näyttelee 2-3 litraa, vapaalla risteykseen tultaessa näyttelee pari litraa enemmän ja seilaa ennen auton pysähtymistä. Moottoria ei pysty vedättämään siis yhtään ilman että neula tapissa. Tasakaasulla lukemat 2-3 litraa entisen yläpuolella
-Käynti ok, ei nyi ajossa, ei vedottomia alueita vaan vedot kateissa tasaisesti läpi kierrosalueen, ei epämääräisiä ääniä tms.
-Rail-paineanturin liitin putsattu+uusi liitin vaihdettu, polttoainesuodattimen juuri vaihdoin, eli "halvimmat" temput tehty ilman tulosta.
-Ei minkäänlaisia oireita aiemmin, auto mm. katsastettu viime viikolla.
-Moottorin vikavalo ei pala (tästä syystä kävinkin ensimmäisenä tuon rail-liittimen kimppuun edellisestä 330dA:sta oppineena)
Omat veikkaukset lähtee ilmamassamittarin tai jonkun paineanturin suuntaan, piuhanpäähän ollaan menossa seuraavaksi.
Mikäli täysin vastaavilla oireilla (siis ilman nykimisiä, käyntihäiriöitä jne.) on jollain tapaus ollut ja kuntoon tullut, niin reseptin saa kertoa.
Päivittelen topikkia heti kun jotain selviää...
Ps.Jostain syystä kun mainitsee korkean kulutuksen niin topikit menee gallupiksi ihmisten kulutuslukemista, pidetään tämä puhtaana niistä...
Comment