Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d M57N tehot puolessa, kulutusmittari pilvissä..VIKA LÖYTYI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #16
    Oletko huomannut onko savutus lisääntynyt kun antaa sille kenkää?

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by pete81 View Post
      Oletko huomannut onko savutus lisääntynyt kun antaa sille kenkää?
      Ei mitään radikaaleja tankoja ainakaan perässä tule, mutta onhan tuo kunnolla käskettäessä pössäytellyt kuten nämä kaikki.

      Mitäs mielessä?:think
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #18
        Originally posted by Gonzalez View Post
        Ei mitään radikaaleja tankoja ainakaan perässä tule, mutta onhan tuo kunnolla käskettäessä pössäytellyt kuten nämä kaikki.

        Mitäs mielessä?:think
        Omasta 530d:stä meni kesällä imusarja halki, vaikutti kanssa tehoihin n. puolella. Tosin kiihdytyksissä kyllä huomas sen kunnon nokipilvenä

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by pete81 View Post
          Omasta 530d:stä meni kesällä imusarja halki, vaikutti kanssa tehoihin n. puolella. Tosin kiihdytyksissä kyllä huomas sen kunnon nokipilvenä
          No varmasti... Tästä tuskin on tämän kohdalla kuitenkaan kyse kun ahdot on tallessa.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #20
            Originally posted by Gonzalez View Post
            No varmasti... Tästä tuskin on tämän kohdalla kuitenkaan kyse kun ahdot on tallessa.
            Joo, ei ole sitten kyse siittä jos ahdot on ok. Noista 330d ja 530d on tuntunut noita imusarjoja jonkun verran menevän.

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Petri View Post
              KL-varaosista Boschin IMM n. 230e rahteineen, tuli seuraavaksi päiväksi Matkahuoltoon...
              No nyt on uusi MAF tulossa, katotaan miten käy...

              Kiitokset vinkistä KL-varaosan suhteen, sieltä todellakin sai Boschilaisen jostain syystä ylivoimaisesti halvimmalla. Tingatun tingattu hinta 205e+postikulut, eli halvemmalla kuin saksasta tilaamalla ja mittari pitäisi olla huomenna kädessä!
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                #22
                BoschCarServicestä kannattaa kanssa kysellä noita mittareita. Paikallinen (tampere) pulju möi e39 530d:n ilmamassamittaria 199,- suoraan hyllystä viime keväänä.
                e61 535d

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by jms-btcf View Post
                  BoschCarServicestä kannattaa kanssa kysellä noita mittareita. Paikallinen (tampere) pulju möi e39 530d:n ilmamassamittaria 199,- suoraan hyllystä viime keväänä.
                  Jep, näin luin jostain, mutta näköjään riippuu Bosch car servicestä. Seinäjoen paikallisesta kysyin ja hinta kaikista kallein, reilusti päältä 300e.
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Taas on pirssi kunnossa!

                    Vika oli tuossa ilmamassamittarissa vaikka päältä tuhannen lukemia livedatalla antoikin. Case closed!


                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Eipä tuo harvinaista ole, täällä oli tänään samanlainen potilas. Jos nuo arvot menee huutomerkille niin eipä siinä kannata enempää mietiskellä.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Yhden asian huomasin kanssa nyt kun hetken on ajellut. Noita ns. "normaaleja" diesel-pössäytyksiä hanat avatessa en ole huomannut ainuttakaan nyt kun MAF vaihtui. Ennen huomasi tasakaasulla ajon jälkeen pienen pöläyksen peräpeilistä kun painoi pedaalin lattiaan silloin kun kone/putki oli kunnolla lämmin. Enää ei tätä ole, tai ainakin se on niin pieni ettei sitä enää taustapeilistä huomaa.

                        Niin ja onhan sieltä vielä muutama newtonikin löytynyt verrattuna vanhaan+pintakaasulla kiihdytellessä kone on jotenkin kierrosherkempi.
                        Last edited by Gonzalez; 10-10-2009, 22:41.
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Eipä tuo harvinaista ole, täällä oli tänään samanlainen potilas. Jos nuo arvot menee huutomerkille niin eipä siinä kannata enempää mietiskellä.
                          :think Hmm, kaikissa tapauksissa joita itse olen nähnyt asteikko on loppunut 500/600 ja lukemat on kivunnu huutomerkin kera sinne 700-1000. Onko sis nuo kaikki ollu viallisia? Pyyntikin on siis menny sinne 900-1000 lukemiin... Huutomerkkihän ilmaantuu kun menee yli asteikon.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #28
                            Pitääkö uusi ilmamassamittari käydä ohjelmoimassa piuhan päässä?

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Pitääkö uusi ilmamassamittari käydä ohjelmoimassa piuhan päässä?
                              Pitää jos se ei ole samalla osanumerolla kuin alkuperäinen. Ja adaptiot pitää saada nollattua
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Jamppa1983
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 739
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Miten se kulutusmittari nyt sitten toimii jos aluksi hyppäsi tappiin? Täällä samanlaisia ongelmia että hyvinkin pienellä kiihdytyksellä heti tapissa M57. Siis kannattaako sen kummemmin tutkia vai uutta MAF: anturia kehiin? Kulutusta en kummemmin ole tutkinut ehkä noin 7L pintaan, mutta mitäs muilla ollut jos MAF rikki.
                                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎