Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -02 ihme vika,apuja? [TOIMII TAAS]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jahvat
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 34
    • Suomi, Turku

    e46 320d -02 ihme vika,apuja? [TOIMII TAAS]

    Eli auto on e46 320d -02 facelift ja ilmaantunu ihme vika ja tarvis tietoo mikä mahtais olla vikana...

    Viime talvena teki sen pari kertaa kun oli aamulla 10-15 astetta pakkasta ni vaik oli ollu tunnin verran lohkolämppärissä niin kun rupes starttaileen ni kone pyöri hienosti mut ei toivookaan et olis käymään lähteny ja pari kertaa sahasin akunki tyhjäks ja loppujen lopuks apuvirran kans lähti käymään heti. Sitten vaihdettiin akku ja yks suutinki taidettiin vaihtaa ja ei siitä hirveesti apua ollut mut siitä talvesta selvittiin jotenkin...

    Mutta tänä talvena kun on ruvennu oleen aamu pakkasia noin pari asetta nii lähtee ihan hienosti käymään ilman lohkolämppäriäkin mutta kun esim. kauppaan lähtee eli ajaa pienen matkan ja auto seisoo vaan hetken niin sen jälkeen saa sahata ihan perkeeleesti noin.10-20 sek startteja ja kyl se siitä sit käymään jossain vaiheesa lähtee mut tuntuu siltä et aina vaan tuskasemmin et ei jaksais odotella sitä päivää kun se ei sit lähekkään...

    Tosiaan aika v*ttumainen vika kun ei ketään keksi mikä olis vaikka muutaman päivän korjaamollakin sitä ihmettelivät...Vikakoodit luin viime talvena ja sieltä tuli EGR (tukittu eli varmaan jothtuu siitä) ja sitten jostain lisälämmittimestä tuli kans vika ja muistaakseni pari tuntematonta eli pelkkä numerosarja. Tais polttoaineen paineestakin olla mut se suutin tosiaan vaihdettiin kun oli vuotanu ni tod.näk johtu siitä.

    Täältä olen lueskellut kaikennäkösiä juttuja mitkä vois viitata tohon mut oireet on niin paljon erilaisia mut todennäkösesti joku pumppuvika tai se pumpun ohjainyksikkö vai?...Vinkkejä kiitos!!

    EDIT: Vika selvinnyt...Kaksi suutinta korjattu ja taas toimii.
    Last edited by Jahvat; 19-03-2011, 17:18. Reason: Vika selvinnyt
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #2
    mulla korjaantui suuttimen vaihdolla,kone kun hieman lämpesi niin sai sahata käyntiin pitkän aikaa
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • M-T2
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 733
      • Sawo

      #3
      Minulla sammuili silloin tällöin ihan ajosta talvella ja sitten sai sahata tosissaan käyntiin niin ei, joskus lähti sitten ihan tuurillaan käyntiin. Huoltoon niin epäilivät polttoainesuodatinta, mutta sama jatkui ja eikun huoltoon, mutta sitten selvisi, että polttoainepumpun rele oli viallinen ja sillä korjaantu minun ongelma.

      Comment

      • anselmus
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 14
        • Finland, Sotkamo

        #4
        hehkutulppia ootko kokeillu vaihtaa ja onko kaikki hehkut ehjät?
        Kulutus

        Comment

        • Baggio77
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 99
          • Pirkanmaa

          #5
          Ootteko 320d miehet poistanut niitä imusarjan läppiä? Itse hankin viime vkolla tommosen 320d -03 ja lueskelin foorumilta juttua noista läpistä, tuntui vaan olevan noita 6-koneisia joista oli läpät lentänyt turboon ja rikkonu koko padan.

          Benkara-auton sivulla oli vaihtokehoitus 2,5 ja 3 litrasille dieseleille, muttei 2 litraselle.

          Lyhyesti siis oleetteko poistanut imusarjan ko. läpät vai ette?
          F31 320d xDrive -13
          -------------------------
          ex e39 523 -96
          ex e46 320d touring -03
          ex e28 518 -82

          Comment

          • rioj
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 47
            • Hyvinkää

            #6
            Moro.

            Samanlaiset läpät sielläkin on.
            Itse poistin vuosi sitten 320d -05.

            -Riku

            Comment

            • M-T2
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 733
              • Sawo

              #7
              Poistettu on

              Comment

              • Jahvat
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 34
                • Suomi, Turku

                #8
                Hehkuja en oo testaillu kun aattelin jos ne pimeenä olis ni valo jäis palaan käynnistyksen jälkeen mut kai ne täytyy viel testata...Missäpäin se polttoaine pumpun rele mahtaa olla jos sitäkin kokeilis?? Suuttimet vissiin tarvis sit testailla kun yks tosiaan vaihdettiin vuodon takia mut jossain muissa voi olla jotain kipua muuten...Kiitos vinkeistä täytyy noi katsoa ensi ja miettiä sit lisää jos ei auta.

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  #9
                  Läpät on poistettu täälläkin.
                  Hehkuvalo ei jää palamaan, m47n:ssä hehkujen toimimattomuus tai huonontunut toimivuus selviää vikakoodien luvulla.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • Pete83
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 120
                    • Raahe

                    #10
                    Originally posted by Baggio77 View Post
                    Ootteko 320d miehet poistanut niitä imusarjan läppiä?

                    Benkara-auton sivulla oli vaihtokehoitus 2,5 ja 3 litrasille dieseleille, muttei 2 litraselle.
                    Poistin noin vuosi sitten ja suosittelen samaa sinullekkin. Samalla tavalla ne lähtee 2 litrasista kuin 2,5/3litrasista.


                    Originally posted by Jahvat View Post
                    Hehkuja en oo testaillu kun aattelin jos ne pimeenä olis ni valo jäis palaan käynnistyksen jälkeen mut kai ne täytyy viel testata...Missäpäin se polttoaine pumpun rele mahtaa olla jos sitäkin kokeilis??
                    Rele sijaitsee hansikaslokeron takana. Äkkiseltään ajateltuna tuskin hehkut on kyseessä koska silloinhan käynnistyvyys olisi kylmänä heikko ja vastaavasti lämpimänä parempi:think. Kannattaa lukea ne vikakoodit ja live-arvot ekana. Ensimmäisenä tulisi oireiden perusteella mieleen siirtopumppu/tankissa oleva pa-pumppu, em. pumppujen rele tai sitten suutinvika. Kun vika on päällä eli joudut sahaamalla laittamaan käyntiin niin kuuluuko siirtopumpun surina penkin alta? Ja onko sillä vaikutusta että tankki on täynnä tai sitten vajaana?
                    Toyota Avensis (=huoleton)
                    ex: E46 320D Touring

                    Comment

                    • Jahvat
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 34
                      • Suomi, Turku

                      #11
                      Originally posted by Pete83 View Post
                      Rele sijaitsee hansikaslokeron takana. Äkkiseltään ajateltuna tuskin hehkut on kyseessä koska silloinhan käynnistyvyys olisi kylmänä heikko ja vastaavasti lämpimänä parempi:think. Kannattaa lukea ne vikakoodit ja live-arvot ekana. Ensimmäisenä tulisi oireiden perusteella mieleen siirtopumppu/tankissa oleva pa-pumppu, em. pumppujen rele tai sitten suutinvika. Kun vika on päällä eli joudut sahaamalla laittamaan käyntiin niin kuuluuko siirtopumpun surina penkin alta? Ja onko sillä vaikutusta että tankki on täynnä tai sitten vajaana?
                      Kuin paljon se rele mahtaa maksaa ja saako niitä ihan varaosa liikkeistä vai vaan alkuperäsenä jostain metro autosta? Epäilen kans ettei niistä hehkuista johdu kun kylmänä muuten starttaa hienosti ja noita pumppu vikoja epäilen kun toimii kesällä kuin unelma et miten se vois talvella tulla vasta ilmi...:think

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Pete83 View Post
                        Rele sijaitsee hansikaslokeron takana. Äkkiseltään ajateltuna tuskin hehkut on kyseessä koska silloinhan käynnistyvyys olisi kylmänä heikko ja vastaavasti lämpimänä parempi:think. Kannattaa lukea ne vikakoodit ja live-arvot ekana. Ensimmäisenä tulisi oireiden perusteella mieleen siirtopumppu/tankissa oleva pa-pumppu, em. pumppujen rele tai sitten suutinvika. Kun vika on päällä eli joudut sahaamalla laittamaan käyntiin niin kuuluuko siirtopumpun surina penkin alta? Ja onko sillä vaikutusta että tankki on täynnä tai sitten vajaana?
                        Näiden lisäksi nokka-akselin asentotunnistin mahdollinen aiheuttaja. Näin vahvasti lämpötilariippuvassa ongelmassa suutin tai nokkatunnistin todennäköisimmät aiheuttajat.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • tonttu81
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 37
                          • Joensuu

                          #13
                          Suosittelen Sen releen vaihtamaan ensimmäisenä, maksaa marmorilla 9,90e ja löytyy sieltä hanskakotelon takaa. Itsellä ihan samat oireet viime talvena, ja alkoi tosiaan pakkasten tultua. Eikä jätä vikakoodeja, joitakin herjauksia oli rail paineesta joka liian alhainen, mutta jos ei siirtopumppu työnnä naftaa syöttöpumpulle niin eipä se railissakaan paine nouse. Ja jos ei sillä asetu niin tod. näk suuttimiin menee tai asentotunnistimiin. Auto piuhaan ja tutkimaan livedataa niin viisastuu kummasti. Ja läpillä viskaa pikimmiten kuikkaa... samalla saat uudet hehkutkin näppärästi vaihdettua..

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Rele on toki niin edullinen, että sen voi vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi. Tuon kyllä huomaa, jos PA-pumput eivät surise, kun virrat kääntää 2-asentoon.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Jahvat
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 34
                              • Suomi, Turku

                              #15
                              Originally posted by tonttu81 View Post
                              Suosittelen Sen releen vaihtamaan ensimmäisenä, maksaa marmorilla 9,90e ja löytyy sieltä hanskakotelon takaa. Itsellä ihan samat oireet viime talvena, ja alkoi tosiaan pakkasten tultua. Eikä jätä vikakoodeja, joitakin herjauksia oli rail paineesta joka liian alhainen, mutta jos ei siirtopumppu työnnä naftaa syöttöpumpulle niin eipä se railissakaan paine nouse. Ja jos ei sillä asetu niin tod. näk suuttimiin menee tai asentotunnistimiin. Auto piuhaan ja tutkimaan livedataa niin viisastuu kummasti. Ja läpillä viskaa pikimmiten kuikkaa... samalla saat uudet hehkutkin näppärästi vaihdettua..
                              Tilasin sen releen Metro autosta makso 13,90e ettei kauhee menetys vaikka ei auttaskaan mut ainakin saa sen vaihtoehdon suljettua pois ja sit vaikka katteleen testerillä kun vaan kerkee...Jos oikeen muistan ni herjas viime talvena kans tota painetta testerillä kun katoin...Noista läpistä en tiä onko poistettu jo mut melkein 280 000 km ajettu jo ni se voi olla aika riski et ne lentää sieltä minä hetkenä hyvänsä jos ei oo poistettu viä..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎