Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Airbag ohjausyksikön yhteensopivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vezku
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 16
    • Varsamattila

    E46 Airbag ohjausyksikön yhteensopivuus

    Terve,

    Airbag-valo alkoi vilkkua satunnaisesti... välillä paloi ja sitten sammui itsekseen. Nyt palaa kokoajan ja vikakoodiksi tarjotaan nr. 32. Tästä ei saa mitään tietoja, mutta ongelman ydin on Carsoftin mukaan juuri tuo Temicin valmistama ohjausboxi. Oletan että vika on boxissa, sulake ok, ja jos alunperin olisi ollut kosketushäiriö niin se olisi pistänyt valon palamaan kokoajan. Silti ruiskutin elektroniikkasprayt molempiin liittimiin, ei auttanut.

    Boxin vaihto edessä ja ajattelin hankkia boxin romikselta. Jenkkilässä näitä käytettyjä boxeja kauppaavat "kaikkii E46-series" autoihin sopivina. Eli uskaltaako romikselta hommata E46 sedan boxin tarkastelematta kummemmin osanumeroa?

    Auto on vm. 99 ja ETK:n mukaan 99/09 on tuo boxin valmistaja vaihtunut Temic -> Bosch.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Vezku View Post
    Terve,

    Airbag-valo alkoi vilkkua satunnaisesti... välillä paloi ja sitten sammui itsekseen. Nyt palaa kokoajan ja vikakoodiksi tarjotaan nr. 32. Tästä ei saa mitään tietoja, mutta ongelman ydin on Carsoftin mukaan juuri tuo Temicin valmistama ohjausboxi. Oletan että vika on boxissa, sulake ok, ja jos alunperin olisi ollut kosketushäiriö niin se olisi pistänyt valon palamaan kokoajan. Silti ruiskutin elektroniikkasprayt molempiin liittimiin, ei auttanut.

    Boxin vaihto edessä ja ajattelin hankkia boxin romikselta. Jenkkilässä näitä käytettyjä boxeja kauppaavat "kaikkii E46-series" autoihin sopivina. Eli uskaltaako romikselta hommata E46 sedan boxin tarkastelematta kummemmin osanumeroa?

    Auto on vm. 99 ja ETK:n mukaan 99/09 on tuo boxin valmistaja vaihtunut Temic -> Bosch.
    Siis ko.vikahan ei varmasti ole keskusyksikössä, vaan apukuskin penkin istuintunnisimessa. Kuitenkaan kaikki boxit sovi kaikki ristiin, 7/00 muuttui koko järjestelmä kaksivaiheiseksi.

    Comment

    • Vezku
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 16
      • Varsamattila

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Siis ko.vikahan ei varmasti ole keskusyksikössä, vaan apukuskin penkin istuintunnisimessa. Kuitenkaan kaikki boxit sovi kaikki ristiin, 7/00 muuttui koko järjestelmä kaksivaiheiseksi.

      Siis tuo vika nr. 32 on penkintunnistimen koodi? Selasin jotain vikakoodilistaa ja siinä penkintunnistimelle annettiin eri vikakoodi.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Auttaisi varmaan jos lukisi ne vikakoodit jollain pätevämmällä ohjelmalla.
        Ei tarvitsisi summamutikassa vaihdella osia
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Vezku View Post
          Siis tuo vika nr. 32 on penkintunnistimen koodi? Selasin jotain vikakoodilistaa ja siinä penkintunnistimelle annettiin eri vikakoodi.
          Sillä ei ole väliä mikä vikakoodi sieltä tulee. Ongelma joka tapauksessa on penkin istuintunnistin tai istuintunnistimen liitin penkin alla.

          Comment

          • tac
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 154

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Sillä ei ole väliä mikä vikakoodi sieltä tulee. Ongelma joka tapauksessa on penkin istuintunnistin tai istuintunnistimen liitin penkin alla.
            Mulla oli pari vuotta sitten ongelma, jossa bägivalo paloi jatkuvasti ja carsoftilla luettu vikakoodi kertoi syyksi "internal controller error" tai vastaavaa. Koodia ei pystynyt nollaamaan. Silloin olit melko ehdottomasti sitä mieltä, että vika ei voi olla ohjausyksikössä. Vika kuitenkin lähti, kun ohjausyksikkö vaihdettiin.

            Tämän muistaen tulikin mieleen, että miksi vika on ehdottomasti juuri istuintunnistimen liittimessä? Vai onko ko. liitinvika ylivoimaisesti yleisin syy, jonka takia ei kannata muuta olettaa?

            Eli ihan mielenkiinnosta kysyn, itsellä kun ei noista bägiasioista juurikaan kokemusta ole.
            Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9135
              • Oulu

              #7
              Istuintunnistin on kuitenkin ainut, joka voi polttaa valoa, mutta sammua ilman testeriä. Tätäkin on nyt aivan turha täällä spekuloida ennen luotettavampaa diagnostiikkaa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Vezku
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 16
                • Varsamattila

                #8
                Jep, paljon mahdollista että vika on matossa. Valo vilkuttelee vähän väliä ja muistan että tuo valo syttyi kun emäntä taittoi penkin alas. Ilmeisesti siinä samassa sai matto damagea...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by tac View Post
                  Mulla oli pari vuotta sitten ongelma, jossa bägivalo paloi jatkuvasti ja carsoftilla luettu vikakoodi kertoi syyksi "internal controller error" tai vastaavaa. Koodia ei pystynyt nollaamaan. Silloin olit melko ehdottomasti sitä mieltä, että vika ei voi olla ohjausyksikössä. Vika kuitenkin lähti, kun ohjausyksikkö vaihdettiin.

                  Tämän muistaen tulikin mieleen, että miksi vika on ehdottomasti juuri istuintunnistimen liittimessä? Vai onko ko. liitinvika ylivoimaisesti yleisin syy, jonka takia ei kannata muuta olettaa?

                  Eli ihan mielenkiinnosta kysyn, itsellä kun ei noista bägiasioista juurikaan kokemusta ole.
                  Siinä on pikku ero. Eli sinulla bagivalo paloi koko ajan kuten aina mikäli järjestelmässä on sisäinen virhe= boxi kaputt.
                  Nyt valo vilkkui ennen lopullisesti syttymistään, jota voi tapahtua vain mikäli istuintunnistin tai sen liitin vikaantuu. Eli tässä ei ole itsediagnostiikkaa, joten kaikissa muissa tapauksissa valo syttyy kerran ja vika on päällä niin kauan kunnes se ohjelmallisesti sammutetaan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎