Retrofitlabista tuli tilattua AL:n umpioihin uuden heijastimet.
Vanhat heijastimet eivät olleetkaan kuin vähän haalistuneet sisältä, vaikka mittarissa on melkein 300 tkm. Valaistustehossa on silti merkittävä muutos näillä uusilla heijastimilla verrattuna vanhoihin. Laitoin samalla uuden polttimot.
Retrofitlab delivers top quality xenon and LED products for car and motorcycle. From xenon lamp to shrouds, from bi-xenon projector to ballast and the newest LED lighting technology. A passionate team will help!
The Bosch E46 is a replica of the classic xenon projector by Bosch. This model was launched in the late nineties and is used in new cars to this very day.The light output of the projector decreases when being used for many years, due to the reflecting layer becoming dull or even disappearing through burning.This result
Eikö nuo nyt ole niin halvat että sama tilata jos ne vaan sopivat.
Kokeile varovasti pyyhkäistä puhtaaksi se heijastin, jollain kostutetulla mikrokuidulla tms. Älä käytä liuottimia, jotain mietoa pesuaineseosta korkeintaan. Ja kokeile johonkin reunaan mistä ei haittaa jos pinta sattuisi irtoamaan.
Hitto, mulla on bi-xenon ylimääräisenä kun mamulta menin valon ostaa onneks oli halpa, mut enivei siitähän mä näen onko projektorit suurinpiirtein saman kokoiset jne..
Laitappa sinne kyselyä. Jos sulla kerta on bosch umpiot siihen vois olettaa boschin projektorien aika helposti käyvän tilalle.
Sitä en osaa sanoa onko faceliftissa ja vanhakoppasessa eroa.
Mistähän sen sais tietää, laittaa meiliä retrolabin ukoille.. Onhan noita näköjään teipattu tekohengitykseksi mutta en oikein tykkää patenteista. Jännä et alumiini pintakin kulahtaa nii pahasti. Zkw umpioissa se on vissii muovia.
Ei ne umpion pleksit auta mitään. Sopivassa kulmassa kun katsot sitä lyhyen projektoria näet kyllä siitä miten pahasti ne projektorit on palaneet karrelle. Omassa E46 ne oli palaneet ruskeaksi ihan, niillä ei nähnyt mitään pimeällä.
Mulla on tehty noihin ZKW umpioihin boschin projektorit lyhyille, lisäksi retrofitattu bixenon läppä mikä sähköllä nostaa valokuvion ylös kun pistää pitkät päälle. Lisäksi vielä uudet xenonpolttimot. Nämä hommat on entinen omistaja siis tehnyt..
Nyt muuten näkee
Ei voi kun suositella tota muutosta, kannattaa vaan tarkkaan selvittää minkälainen projektori käy sun auton umpioihin. Sitten vaan umpiot osiin ja vaihtamaan sitä projektoria ehjään.
Moro, nostin vanhaa topiikkia koska tämä pulma askarruttaa mua. Autossa on boschin/al xenonit ja uudet umpion muovit mutta silti tuntuu että ei näe. Pitkissä on 55w jälkiasennus valot ja ne päällä näkee tosi hyvin.
Ostanko uudet polttimot, vaikuttaako ne jos heijastinpinta on tämmönen ku kuvan liitteessä?
Kyseinen osa ei ole mun autossa kiinni tällä hetkel mutta varmaan aika lailla samoissa kilometri määrissä liikutaan..
Niin ja jos heijastinpinta pitää vaihtaa niin käykö retrolabin sarja prefaceliftiin vai onko se vaan tehdas bi-xenonien juttu?
Ite asentelin kans tuon retrofitlabin setin omaan touringiin. Orkkis "kulhot" oli aivan puhki palaneet eikä alu-teippifiksaus oikein toivottua parannusta tuonut. Vieläkun pomppas leimalla viallisesta valokuviosta niin oli vapaaehtoinen pakko korjata. Mutta ei ollu 140e paha hinta ja nyt NÄKEE.
Ei tuo kitti nyt aivan täydellinen ole. Vähän semmonen "patentti" mutta ihan ok. Varsinkin ne somiste rinkulat jotka tulee projektorin etupuolelle niin asennusvideossa ne vaan törkätään siihen päälle ja eivät todellakaan pysy kyllä paikallaan pyhällä hengellä. Ite laitoin tipat epoksiliimaa sinne linssin rungon ja sen rinkulan väliin niin jo vain pysyy.
Vaihda heikko ja vahva maa päikseen, jos sulla alkuperäiset AL:n valot. Niissä 3napainen liitin solenoidille, en muista minkä väriset johdot ne oli, mitkä piti keskenään vaihtaa. Mittaamalla/kokeilemalla löytyy
Kiitän
Nyt valot pelaa oikein, punainen johto jäi paikoilleen ja kaksi muuta vaihtoivat paikkaa.
Leave a comment: