Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325i xenonit himmeät.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pekumie
    replied
    Originally posted by Jussi83 View Post
    Oliko kellään tähän ratkaisua. Asentelin uudet projektorit vanhojen tilalle , niin läppä ei halua jäädä auki pitkät kytkettäessä. pitkissä halogeeni.
    Vaihda heikko ja vahva maa päikseen, jos sulla alkuperäiset AL:n valot. Niissä 3napainen liitin solenoidille, en muista minkä väriset johdot ne oli, mitkä piti keskenään vaihtaa. Mittaamalla/kokeilemalla löytyy

    Leave a comment:


  • Jussi83
    replied
    Originally posted by Pekumie View Post
    Eipä liiemmin tullut kuvia räpsittyä umpioiden puukotuksesta, mutta täytyy sanoa että ero oli kutakuinkin sama, kuin noilla retrofitlabin videoillakin. Monttu auki pitää kyllä hämmästellä valotehoa uusin projektorein ja Osramin 66240CBI polttimoin.

    Bi-Xenonin läppä ei jostain syystä jää auki pitkät sytyttäessä, räpsähtää auki ja takaisin kiinni. Pitää selvitellä syytä. :think
    Oliko kellään tähän ratkaisua. Asentelin uudet projektorit vanhojen tilalle , niin läppä ei halua jäädä auki pitkät kytkettäessä. pitkissä halogeeni.

    Leave a comment:


  • tume86
    replied
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Ja kun mulla ei xenoneita ole, niin taitaa olla toi versio:
    "touring with PROJECTORS 1998 - 2005":think
    Helpottaisi kummasti jos kertoisit, että mistä olet tilaamassa ja mitä? Ja mikä on auton malli ja vuosimalli? :think

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Aiwan

    Ja kun mulla ei xenoneita ole, niin taitaa olla toi versio:
    "touring with PROJECTORS 1998 - 2005":think

    Leave a comment:


  • urria
    replied
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Varmistelen ennen kun tilailen mitään ulkomailta..eli:
    "original OEM Xenon in Low beam" tarkoittaa ilmeisesti alkuperäisiä ajovaloja e46 prefaseliftissa??:think
    tankeroenkulla: "alkuperäiset (tehtaalta) xenonit lyhkäsissä / lähivaloissa"

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Suomennosta alkuperäisvaloista??

    Varmistelen ennen kun tilailen mitään ulkomailta..eli:
    "original OEM Xenon in Low beam" tarkoittaa ilmeisesti alkuperäisiä ajovaloja e46 prefaseliftissa??:think

    Leave a comment:


  • tume86
    replied
    Pitääpäs itekin laitella tuolta Retrofitlabista uudet projektorit tiluuseen. Pari vuotta on teipattuna ollut nyt omat ZKW:t ja alkaa taas valoteho oleen melko hukassa

    Ajattelin värkätä AL:n projektorit noihin ZKW:n runkoon, mutta jos tuolta kerran löytyy ihan bolt-on kamaa, niin eipä maksa paljo vaivaa

    EDIT: Noniin, tilaus tuli tehty. Samalla laitoin tuleen myös noi Osram 66240CBI polttimot. On kyllä aika jäätävän hintaset, mutta kerranhan se vaan kirpasee
    Last edited by tume86; 04-03-2014, 21:40.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Hjyvä

    Leave a comment:


  • GSD
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Onko siitä xenon-option "päälle" koodauksesta ollut käytännössä hyötyä?
    Kyllä kiitos! Jokaisen käynnistyksen yhteydessä siitä on hyötyä, kun ei tarvitse koskeakaan valokatkaisijaan vaan automatiikka toimii kuten se on suunniteltukin.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by GSD View Post
    Niistä kolmesta navasta yksi on plussa, yksi on heikko maa ja yksi on vahva. Vahvaa maata käytetään vetämään varjostin sivuun lyhyesti täydellä jännitteellä, jonka jälkeen se pidetään paikallaan pienemmällä jännitteellä. AL-projektorien solenoidi kuitenkin kestäisi olla päällä koko ajan (100% duty cycle), mutta kestävyyttä varmentamaan laittoivat tuollaisen. Muissa projektoreissa ei ole näkynyt ja aina ovat kestäneet.

    Jos on ohjelmoitu pitkät halogeenit syttymään (kuten kannattaakin!) pitkien bi-xenon -valojen kaveriksi, niin niiltä voi ottaa noilla splittereillä jännitteen sitten uuden projektorin solenoidille ja kaikki toimii.
    Onko siitä xenon-option "päälle" koodauksesta ollut käytännössä hyötyä?

    Leave a comment:


  • Pekumie
    replied
    Originally posted by GSD View Post
    Niistä kolmesta navasta yksi on plussa, yksi on heikko maa ja yksi on vahva. Vahvaa maata käytetään vetämään varjostin sivuun lyhyesti täydellä jännitteellä, jonka jälkeen se pidetään paikallaan pienemmällä jännitteellä. AL-projektorien solenoidi kuitenkin kestäisi olla päällä koko ajan (100% duty cycle), mutta kestävyyttä varmentamaan laittoivat tuollaisen. Muissa projektoreissa ei ole näkynyt ja aina ovat kestäneet.

    Jos on ohjelmoitu pitkät halogeenit syttymään (kuten kannattaakin!) pitkien bi-xenon -valojen kaveriksi, niin niiltä voi ottaa noilla splittereillä jännitteen sitten uuden projektorin solenoidille ja kaikki toimii.
    Tuossa kun oli aikaa tutkiskella ja perehtyä asiaan, niin samat jutut sieltä selvisi. Tuossa uudessa projektorissa/solenoidissa tuo heikko maa ja vahva maa oli vain väärinpäin, johdot vaan toisinpäin ja rupesi varjostimet pysymään auki.

    Tässäpä kuva uusin projektorein ja Osramin 66240CBI polttimoin. Kuvassa lyhyet päällä.

    Leave a comment:


  • GSD
    replied
    Originally posted by Pekumie View Post
    Mulla on omassa AL valot, noissa tuo solenoidin ohjaus on erilainen(3-napainen) jne.. Ei oikeastaan hirveästi yhtäläisyyksiä ZKW valojen kanssa.
    Niistä kolmesta navasta yksi on plussa, yksi on heikko maa ja yksi on vahva. Vahvaa maata käytetään vetämään varjostin sivuun lyhyesti täydellä jännitteellä, jonka jälkeen se pidetään paikallaan pienemmällä jännitteellä. AL-projektorien solenoidi kuitenkin kestäisi olla päällä koko ajan (100% duty cycle), mutta kestävyyttä varmentamaan laittoivat tuollaisen. Muissa projektoreissa ei ole näkynyt ja aina ovat kestäneet.

    Jos on ohjelmoitu pitkät halogeenit syttymään (kuten kannattaakin!) pitkien bi-xenon -valojen kaveriksi, niin niiltä voi ottaa noilla splittereillä jännitteen sitten uuden projektorin solenoidille ja kaikki toimii.

    Leave a comment:


  • Pekumie
    replied
    Originally posted by urria View Post
    "To operate the Bi-xenon solenoid, an H7 splitter is included. This bypasses the original solenoid wiring. Experience has proved that when placing new projectors in ZKW headlights, electronics could fail when the original solenoid wiring was used. The H7 splitter takes 12V directly from the high beam"

    tämmöstä sanotaan retrofitlabin sivuilla?
    Mulla on omassa AL valot, noissa tuo solenoidin ohjaus on erilainen(3-napainen) jne.. Ei oikeastaan hirveästi yhtäläisyyksiä ZKW valojen kanssa.

    Leave a comment:


  • urria
    replied
    Originally posted by Pekumie View Post
    Mullahan on alkuperäiset Bi-Xenonit autossa, joten kaikki johdotukset ym. on alkuperäistä. Myös tuo alkuperäinen bi-xenon läpän ohjausjohdon liitinkin sopi uuteen projektoriin, mutta ilmeisesti ohjaus/jatkuva virta on tuossa väärinpäin uudelle projektorille. Täytyy selvitellä tuota ongelmaa kun ehtii. Tosiaan lyhkäsilläkin ja noilla halogeenipitkillä pärjää hyvin, valoteho on aika jäätävä.
    "To operate the Bi-xenon solenoid, an H7 splitter is included. This bypasses the original solenoid wiring. Experience has proved that when placing new projectors in ZKW headlights, electronics could fail when the original solenoid wiring was used. The H7 splitter takes 12V directly from the high beam"

    tämmöstä sanotaan retrofitlabin sivuilla?

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Taitaa olla aikamoinen operaatio vaihtaa halogeeneistä → xenonit, piuhoja ja kaiketi myös valomoduuli pitää kaiken muun lisäksi vielä vaihtaa/asentaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎