Originally posted by Jacques
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
suuttimen vaihto 330d
Collapse
X
-
Originally posted by Jacques View PostAivan, en uskalla lähteä sekoittamaan suuttimia keskenään. 5 suutinta antavat -2 arvon ja yksi -7 Inpalla. 184hv version suuttimia ei löydy ebaysta ollenkaan uutena. 370e uuden hinta suomalaisesta putiikista - ihanan kallista. Pitäisikö tässä samaan konkurssiin jo katsoa josko ebaysta tai muualta saisi 535d suuttimia kohtuuhintaan.
Tosin onko niistäkään mitään hyötyä muuten teknisesti vakiossa lotjakkeessa.
Onko tietoa mitä Inpan +/- arvot käytännössä tarkoittavat? Vuotaa/tukossa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Korjausta aiempiin viesteihin. 5 suuttimen arvot olivat viimeksi -2 ja yhden +7 suurimmillaan.
Pari kuukautta Redlinen RL-2:sta oli tiputtanut tuon yhden suuttimen arvon hieman alle +5 ja adaptaatioarvojen nollauksella laski hieman alle +4. En tiedä vaatiiko kuinka paljon ajoa uudelleen säätymiseen. Mutta hieman parannusta kuitenkin.
Muiden suuttimien arvot olivat -2 - +0,5, pääsääntöisesti keskiarvo lähentynyt 0-arvoa tilanteeseen ennen RL-2:sta.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostKorjausta aiempiin viesteihin. 5 suuttimen arvot olivat viimeksi -2 ja yhden +7 suurimmillaan.
Pari kuukautta Redlinen RL-2:sta oli tiputtanut tuon yhden suuttimen arvon hieman alle +5 ja adaptaatioarvojen nollauksella laski hieman alle +4. En tiedä vaatiiko kuinka paljon ajoa uudelleen säätymiseen. Mutta hieman parannusta kuitenkin.
Muiden suuttimien arvot olivat -2 - +0,5, pääsääntöisesti keskiarvo lähentynyt 0-arvoa tilanteeseen ennen RL-2:sta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostToivottavasti tästä autosta on läpät poistettu, ettei tuo yhden suuttimen reilusti plussalla oleva korjausarvo ole läppävaurion seurausta. Muutoin alkaa olla tuo yksi suutin vaihtokunnossa.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Nostellaanpas topikkia. Autoni on 330D vm. 2000
Alkoi tuossa viikko sitten taas haisemaan diesel melko voimakkaasti (kesällä vaihdoin paluuletkut liittimineen) auton läheisyydessä, etenkin munuaisten kohdalla. Tänään purin sitten suojamuovit ja rojut pois suuttimien edestä ja 2 sylinterin suutin näyttäisi tihkuttavan dieseliä käynnissä ollessa jostakin niiden kahden torx-pultin juuresta.
Olisiko kenelläkään heittää infoa mitä kaikkea tuossa menee vaihtoon?
Ilmeisesti olisi hyvä ainakin ottaa tiivisteet nro. 14 ja 23 vai onko noissa muita vuotopaikkoja? Miksi Realoem ei ilmoita noille tiivisteille mitään hintoja?
Imusarjasta menee vaihtoon tiivisteet nro.2,3 (6kpl) ja 4.
Ja samaan rahaan voisi vaihtaa huohottimen nro.15 uudemman malliseen Vortexiin
On tullut luettua kauhutarinoita jumittuneista suuttimista ja niiden perusteella mietin, että kannattaako alkaa edes yrittämään vaihtaa kaikista suuttimista tiivisteitä samalla kertaa?Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Vaikka jotkut pelottelevat että paha homma irrottaa, niin ei oikeasti ole. Käytät koneen normilämpöön ja purat koneen ollessa käynnissä. Löysää pikkuisen suuttimien kiinnitys muttereita, niin että alkaa kuulua pientä "klonksuntaa". Auto sammuksiin ja mutterit auki ja suuttimet lähtee ihan vaan nostamalla pois. Sitte vaan suht ripeesti vaihtaa noi tiivisteet ja takasin suuttimet paikalleen. Menee mukavasti kun kone on lämmin.
Tsekkasit varmaan, ettei siitä paluulinjasta, mikä menee siinä suuttimien välillä, vuoda mistään?330d -03 M57N
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostSamaten mulla. Ite ruiskuttelin kuukauden päivät suuttimen juureen ruosteenirrottajaa. En tiedä sitte auttoko. Toinen torx-ruuvikin meni poikki, mutta nousi toisella helposti pois se suutin. Ja tosiaan kone lämpöseks ja töihin.
sain kierrettyä ne pinnapultit irti mutta ne ei nouse kun sentin ja tökkää kuin seinään.
eli miten sait vaihdettua katkenneen pinnapultin ja mistä firmasta sait uuden?rahalla saa ja bemarilla pääsee
tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93
Comment
-
-
Tarkoitus vaihtaa (vaihdattaa) kaikki 6 suutinta. Suuttimien mukana tulee uudet koodit jotka tulee ohjelmoida autoon. Tarkoitus kokeilla DIS, josko onnistuisi.
Itse kysymys. Pitääkö lisäksi nollata adaptaatiot? Kyseessä siis M57n E46. Jos pitää nollata, niin osaako joku kertoa miten tapahtuisi?
Entä onko muuta mitä pitäisi vaihtaa? Suuttimet on reilu vuosi sitten käytetty ylhäällä ja penkissä, mutta suuttimet jäi mm pesemättä ultraäänellä ja testipenkkikin oli jostain 80- luvulta...
Autossa jo 350tkm mittarissa, joten lienee aika vaihtaa.
Comment
-
Comment