Kyseessä siis -01 vuosimallin tiiseli, 320tkm ajettu, koneesta kuuluu outo klak klak ääni, vähän samanlainen kuin olis suutin mennyt, mut kone ei aaltoile ja käy muuten tasaisesti, suuttimien päältä kun nyppii johtoja irti niin ei vaikuta ääneen, tehot suurinpiirtein tallella ja ei savuta. Äänen taajuus kasvaa kierrosten mukaan, kun auto on täysin kylmä niin ääni on vaimeampi ja kovenee sitä mukaa kun auto lämpeää. Korjaamot epäilee et hyd.nostin vikaa, mut en ole kyllä kuullut et näistä niitä olisi mennyt, vika autoon tuli kun ajoin äskettäin n.puoli tuntia melko kovaa vauhtia. Onko venakopan irroitus vaikea ja pystyykö nostimia tutkimaan/vaihtamaan ilman nokka-akselien irroittamista. Löytyykö rovaniemen läheltä vikakoodin lukua, haluaisin kyl tarkistaa joka tapaukses nuo suuttimet
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330D koneesta kuuluu outo klaksutus/löytyykö vikakoodien lukua rovaniemellä
Collapse
X
-
Originally posted by Aku81 View PostKyseessä siis -01 vuosimallin tiiseli, 320tkm ajettu, koneesta kuuluu outo klak klak ääni, vähän samanlainen kuin olis suutin mennyt, mut kone ei aaltoile ja käy muuten tasaisesti, suuttimien päältä kun nyppii johtoja irti niin ei vaikuta ääneen, tehot suurinpiirtein tallella ja ei savuta. Äänen taajuus kasvaa kierrosten mukaan, kun auto on täysin kylmä niin ääni on vaimeampi ja kovenee sitä mukaa kun auto lämpeää. Korjaamot epäilee et hyd.nostin vikaa, mut en ole kyllä kuullut et näistä niitä olisi mennyt, vika autoon tuli kun ajoin äskettäin n.puoli tuntia melko kovaa vauhtia. Onko venakopan irroitus vaikea ja pystyykö nostimia tutkimaan/vaihtamaan ilman nokka-akselien irroittamista. Löytyykö rovaniemen läheltä vikakoodin lukua, haluaisin kyl tarkistaa joka tapaukses nuo suuttimet
Suutinviassa koneen käynti ei välttämättä aaltoile lainkaan, vaan ainoa "jumista" kertova seikka on tuo kalina sekä ehkä pieni "tikku/katku" pakokaasussa?
Itse laittaisin äkkiä pullon CRC suutincleaneria ja hieman 2T öljyä tankkiin ja käyttelisin varovasti tummin/kaksi välillä sammuttaen ja uudelleen startaten.
Ajamalla sinne saat 100% varmuudella mäntävaurion jos se siis kuitenkin on suutin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis eikö se muka ole sitten suutin?
Suutinviassa koneen käynti ei välttämättä aaltoile lainkaan, vaan ainoa "jumista" kertova seikka on tuo kalina sekä ehkä pieni "tikku/katku" pakokaasussa?
Itse laittaisin äkkiä pullon CRC suutincleaneria ja hieman 2T öljyä tankkiin ja käyttelisin varovasti tummin/kaksi välillä sammuttaen ja uudelleen startaten.
Ajamalla sinne saat 100% varmuudella mäntävaurion jos se siis kuitenkin on suutin.
Siitä meni kyllä pari kuukautta sitten yks suutin ja sen kyl huomas savutuksesta ja sit ku nyppäs sen suuttimen johdon irti niin loppui kalkatus, kävin viikko sitten läpi suuttimia vaihdellen yksitellen toisen suuttimen tilalle, ku olin aivan varma että suutin siitä on paskana. En sit tiedä, kävin tänään testeris mut carsoftilla ei nähnyt suuttimien korjaus arvoja, nollaako cs suuttimien korjausarvot ku resetoi DDE:een?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis eikö se muka ole sitten suutin?
Suutinviassa koneen käynti ei välttämättä aaltoile lainkaan, vaan ainoa "jumista" kertova seikka on tuo kalina sekä ehkä pieni "tikku/katku" pakokaasussa?
Itse laittaisin äkkiä pullon CRC suutincleaneria ja hieman 2T öljyä tankkiin ja käyttelisin varovasti tummin/kaksi välillä sammuttaen ja uudelleen startaten.
Ajamalla sinne saat 100% varmuudella mäntävaurion jos se siis kuitenkin on suutin.
Comment
-
-
Ilmenikö tuo vika suuttimen vaihdon jälkeen? Valitettavasti päässyt todistamaan tapausta, jossa suuttimen vaihdossa sen suutinkolon seinämillä oli runsaasti nokea, jota irtosi ja joutui myös palotilaan. Rempan jälkeen metallinen kierrosten mukaan kasvava sivuääni. Lopulta kansi irti ja pakoventtiilihän siellä oli ottanut osumaa. Eli nokikokkare oli sopivasti jäänyt venttiilin väliin ja mäntä suorittanut työn.
Onko imusarjan läpät vielä tallella?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Aku81 View PostSiitä meni kyllä pari kuukautta sitten yks suutin ja sen kyl huomas savutuksesta ja sit ku nyppäs sen suuttimen johdon irti niin loppui kalkatus, kävin viikko sitten läpi suuttimia vaihdellen yksitellen toisen suuttimen tilalle, ku olin aivan varma että suutin siitä on paskana. En sit tiedä, kävin tänään testeris mut carsoftilla ei nähnyt suuttimien korjaus arvoja, nollaako cs suuttimien korjausarvot ku resetoi DDE:een?
Tohtiiko noita suuttimien piuhoja nykiä irti yksitellen auton ollessa käynnissä? Tuleeko vikakoodi ja joutuu käydä kuittaan?
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIlmenikö tuo vika suuttimen vaihdon jälkeen? Valitettavasti päässyt todistamaan tapausta, jossa suuttimen vaihdossa sen suutinkolon seinämillä oli runsaasti nokea, jota irtosi ja joutui myös palotilaan. Rempan jälkeen metallinen kierrosten mukaan kasvava sivuääni. Lopulta kansi irti ja pakoventtiilihän siellä oli ottanut osumaa.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostJa on näistä löytynyt noen sijaan ihan melkein hiekkaakin ja soosia joka näyttää oikeesti..p*skalta juurikin tuolta suutin kolosta.
Ajoin jotain 8-10tkm suuttimen vaihdon jälkeen ja putsasin aika tarkasti suutin reiät. Pahasti korjaamot epäilee et nokkaketju jostain syystä löystynyt ja mäntä hipaissut venttiiliin ja katkaissut keinuvivun??Jos vaikka yks keinuvipu imupuolelta katki niin ei kuulemma vaikuta juurikaan tehoihin. Onko keltään mennyt keinuvipuja tai hyd.nostimia, itse en ole ainakaan kuullut.
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostVaikka ootkin jo ajanu aika paljon äänen ilmaantumisen jälkeen, ei kai sekään ois poissuljettua et ois imusarjasta läppä irronnut? (eikös ne oo jo tuossa) Mä ajelin pari sataa km hiljaisen kalkatuksen kanssa ennen kuin kone kajahti kunnolla.
Kalkutus jatkuu vieläkin, prkl ei näköjään lähe ajamalla pois, niin toi mun auto on -01 manuaali ja siinähän ei ole imusarjassa läppiä niinkuin tomaatis.
Ennen kalkatus ei juurikaan kuulunut kylmällä koneella mut nytt kuuluu kylmällä ja lämpöisenä ja melko ikävästi
Comment
-
-
vikakoodin luku ??
moro
jos et rovaniemeltä löydä ketään koodinlukiaa niin yritäppä nilkuttaa TORNIOON
luetaan korjausarvot täällä.
t:e46touring
Originally posted by Aku81 View PostKalkutus jatkuu vieläkin, prkl ei näköjään lähe ajamalla pois, niin toi mun auto on -01 manuaali ja siinähän ei ole imusarjassa läppiä niinkuin tomaatis.
Ennen kalkatus ei juurikaan kuulunut kylmällä koneella mut nytt kuuluu kylmällä ja lämpöisenä ja melko ikävästi__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment