Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330D koneesta kuuluu outo klaksutus/löytyykö vikakoodien lukua rovaniemellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aku81
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 12
    • Seinäjoki

    e46 330D koneesta kuuluu outo klaksutus/löytyykö vikakoodien lukua rovaniemellä

    Kyseessä siis -01 vuosimallin tiiseli, 320tkm ajettu, koneesta kuuluu outo klak klak ääni, vähän samanlainen kuin olis suutin mennyt, mut kone ei aaltoile ja käy muuten tasaisesti, suuttimien päältä kun nyppii johtoja irti niin ei vaikuta ääneen, tehot suurinpiirtein tallella ja ei savuta. Äänen taajuus kasvaa kierrosten mukaan, kun auto on täysin kylmä niin ääni on vaimeampi ja kovenee sitä mukaa kun auto lämpeää. Korjaamot epäilee et hyd.nostin vikaa, mut en ole kyllä kuullut et näistä niitä olisi mennyt, vika autoon tuli kun ajoin äskettäin n.puoli tuntia melko kovaa vauhtia. Onko venakopan irroitus vaikea ja pystyykö nostimia tutkimaan/vaihtamaan ilman nokka-akselien irroittamista. Löytyykö rovaniemen läheltä vikakoodin lukua, haluaisin kyl tarkistaa joka tapaukses nuo suuttimet
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8089
    • Willähde

    #2
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Aku81 View Post
      Kyseessä siis -01 vuosimallin tiiseli, 320tkm ajettu, koneesta kuuluu outo klak klak ääni, vähän samanlainen kuin olis suutin mennyt, mut kone ei aaltoile ja käy muuten tasaisesti, suuttimien päältä kun nyppii johtoja irti niin ei vaikuta ääneen, tehot suurinpiirtein tallella ja ei savuta. Äänen taajuus kasvaa kierrosten mukaan, kun auto on täysin kylmä niin ääni on vaimeampi ja kovenee sitä mukaa kun auto lämpeää. Korjaamot epäilee et hyd.nostin vikaa, mut en ole kyllä kuullut et näistä niitä olisi mennyt, vika autoon tuli kun ajoin äskettäin n.puoli tuntia melko kovaa vauhtia. Onko venakopan irroitus vaikea ja pystyykö nostimia tutkimaan/vaihtamaan ilman nokka-akselien irroittamista. Löytyykö rovaniemen läheltä vikakoodin lukua, haluaisin kyl tarkistaa joka tapaukses nuo suuttimet
      Siis eikö se muka ole sitten suutin?
      Suutinviassa koneen käynti ei välttämättä aaltoile lainkaan, vaan ainoa "jumista" kertova seikka on tuo kalina sekä ehkä pieni "tikku/katku" pakokaasussa?
      Itse laittaisin äkkiä pullon CRC suutincleaneria ja hieman 2T öljyä tankkiin ja käyttelisin varovasti tummin/kaksi välillä sammuttaen ja uudelleen startaten.
      Ajamalla sinne saat 100% varmuudella mäntävaurion jos se siis kuitenkin on suutin.

      Comment

      • Aku81
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 12
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Siis eikö se muka ole sitten suutin?
        Suutinviassa koneen käynti ei välttämättä aaltoile lainkaan, vaan ainoa "jumista" kertova seikka on tuo kalina sekä ehkä pieni "tikku/katku" pakokaasussa?
        Itse laittaisin äkkiä pullon CRC suutincleaneria ja hieman 2T öljyä tankkiin ja käyttelisin varovasti tummin/kaksi välillä sammuttaen ja uudelleen startaten.
        Ajamalla sinne saat 100% varmuudella mäntävaurion jos se siis kuitenkin on suutin.

        Siitä meni kyllä pari kuukautta sitten yks suutin ja sen kyl huomas savutuksesta ja sit ku nyppäs sen suuttimen johdon irti niin loppui kalkatus, kävin viikko sitten läpi suuttimia vaihdellen yksitellen toisen suuttimen tilalle, ku olin aivan varma että suutin siitä on paskana. En sit tiedä, kävin tänään testeris mut carsoftilla ei nähnyt suuttimien korjaus arvoja, nollaako cs suuttimien korjausarvot ku resetoi DDE:een?

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Originally posted by Aku81 View Post
          nollaako cs suuttimien korjausarvot ku resetoi DDE:een?
          Miten DDE resetoidaan
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Aku81
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 12
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Siis eikö se muka ole sitten suutin?
            Suutinviassa koneen käynti ei välttämättä aaltoile lainkaan, vaan ainoa "jumista" kertova seikka on tuo kalina sekä ehkä pieni "tikku/katku" pakokaasussa?
            Itse laittaisin äkkiä pullon CRC suutincleaneria ja hieman 2T öljyä tankkiin ja käyttelisin varovasti tummin/kaksi välillä sammuttaen ja uudelleen startaten.
            Ajamalla sinne saat 100% varmuudella mäntävaurion jos se siis kuitenkin on suutin.
            Tosta meni pari kk sitten suutin ja ajoin sen silloin oulusta hesaan, tiettävästi ei mitään vauriota tullut, nyt se ääni on vain metallisempi kuin silloin ku se suutin meni ja koneessa on suurin piirtein puhti tallella, bmw korjaamo epäilee että yksi imupuolen keinuvipu tai nostin hajalla ja sen takia toimii. Tolla kalkutteella ajettu rovaniemeltä hesaan ja takaisin ja n. 500km muuta ajoa eli noin 2,5tkm kai se suutin olis jo männän tuhonnut.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9080
              • Oulu

              #7
              Ilmenikö tuo vika suuttimen vaihdon jälkeen? Valitettavasti päässyt todistamaan tapausta, jossa suuttimen vaihdossa sen suutinkolon seinämillä oli runsaasti nokea, jota irtosi ja joutui myös palotilaan. Rempan jälkeen metallinen kierrosten mukaan kasvava sivuääni. Lopulta kansi irti ja pakoventtiilihän siellä oli ottanut osumaa. Eli nokikokkare oli sopivasti jäänyt venttiilin väliin ja mäntä suorittanut työn.

              Onko imusarjan läpät vielä tallella?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • tuomoo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 97
                • Kla

                #8
                Originally posted by Aku81 View Post
                Siitä meni kyllä pari kuukautta sitten yks suutin ja sen kyl huomas savutuksesta ja sit ku nyppäs sen suuttimen johdon irti niin loppui kalkatus, kävin viikko sitten läpi suuttimia vaihdellen yksitellen toisen suuttimen tilalle, ku olin aivan varma että suutin siitä on paskana. En sit tiedä, kävin tänään testeris mut carsoftilla ei nähnyt suuttimien korjaus arvoja, nollaako cs suuttimien korjausarvot ku resetoi DDE:een?

                Tohtiiko noita suuttimien piuhoja nykiä irti yksitellen auton ollessa käynnissä? Tuleeko vikakoodi ja joutuu käydä kuittaan?

                Comment

                • wmb330d
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 184
                  • KS

                  #9
                  Originally posted by tuomoo View Post
                  Tohtiiko noita suuttimien piuhoja nykiä irti yksitellen auton ollessa käynnissä? Tuleeko vikakoodi ja joutuu käydä kuittaan?

                  Minä ainakin kokeilin irroittaa käynnissä, jätti kyllä vikamuistii jäljet mutta toimi kuiteski ei tarvinna välillä nollata

                  Comment

                  • Lallevihtinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 690
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Ilmenikö tuo vika suuttimen vaihdon jälkeen? Valitettavasti päässyt todistamaan tapausta, jossa suuttimen vaihdossa sen suutinkolon seinämillä oli runsaasti nokea, jota irtosi ja joutui myös palotilaan. Rempan jälkeen metallinen kierrosten mukaan kasvava sivuääni. Lopulta kansi irti ja pakoventtiilihän siellä oli ottanut osumaa.
                    Ja on näistä löytynyt noen sijaan ihan melkein hiekkaakin ja soosia joka näyttää oikeesti..p*skalta juurikin tuolta suutin kolosta.
                    sigpic
                    BMW E93 335i & BMW M550Dx
                    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                    Comment

                    • Aku81
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 12
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Ja on näistä löytynyt noen sijaan ihan melkein hiekkaakin ja soosia joka näyttää oikeesti..p*skalta juurikin tuolta suutin kolosta.

                      Ajoin jotain 8-10tkm suuttimen vaihdon jälkeen ja putsasin aika tarkasti suutin reiät. Pahasti korjaamot epäilee et nokkaketju jostain syystä löystynyt ja mäntä hipaissut venttiiliin ja katkaissut keinuvivun??Jos vaikka yks keinuvipu imupuolelta katki niin ei kuulemma vaikuta juurikaan tehoihin. Onko keltään mennyt keinuvipuja tai hyd.nostimia, itse en ole ainakaan kuullut.

                      Comment

                      • Izzman
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 97

                        #12
                        Vaikka ootkin jo ajanu aika paljon äänen ilmaantumisen jälkeen, ei kai sekään ois poissuljettua et ois imusarjasta läppä irronnut? (eikös ne oo jo tuossa) Mä ajelin pari sataa km hiljaisen kalkatuksen kanssa ennen kuin kone kajahti kunnolla.
                        BMW 135is Coupe manuaali

                        Comment

                        • Aku81
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 12
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Izzman View Post
                          Vaikka ootkin jo ajanu aika paljon äänen ilmaantumisen jälkeen, ei kai sekään ois poissuljettua et ois imusarjasta läppä irronnut? (eikös ne oo jo tuossa) Mä ajelin pari sataa km hiljaisen kalkatuksen kanssa ennen kuin kone kajahti kunnolla.

                          Kalkutus jatkuu vieläkin, prkl ei näköjään lähe ajamalla pois, niin toi mun auto on -01 manuaali ja siinähän ei ole imusarjassa läppiä niinkuin tomaatis.
                          Ennen kalkatus ei juurikaan kuulunut kylmällä koneella mut nytt kuuluu kylmällä ja lämpöisenä ja melko ikävästi

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1305
                            • Tornio

                            #14
                            vikakoodin luku ??

                            moro

                            jos et rovaniemeltä löydä ketään koodinlukiaa niin yritäppä nilkuttaa TORNIOON
                            luetaan korjausarvot täällä.

                            t:e46touring

                            Originally posted by Aku81 View Post
                            Kalkutus jatkuu vieläkin, prkl ei näköjään lähe ajamalla pois, niin toi mun auto on -01 manuaali ja siinähän ei ole imusarjassa läppiä niinkuin tomaatis.
                            Ennen kalkatus ei juurikaan kuulunut kylmällä koneella mut nytt kuuluu kylmällä ja lämpöisenä ja melko ikävästi
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎