Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330CiA -03 sylinteri pimeänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Golffari
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 29
    • Savonlinna

    E46 330CiA -03 sylinteri pimeänä

    Elikkä kaverin auto kyseessä, kuuleman mukaan aamulla käynnistäessä oli ampunut putkesta lähitienoon peittävän vaalean savupilven ja vedot hukassa kun ajeli kymmenisen kilometriä. Äsken tuossa vilkaisin autoa ja totesin että käy tasaisesti viidellä sylinterillä eikä edes yritä ottaa kuudetta mukaan. Putkesta työntää normaalin väristä savua höystettynä tietenkin bensalla...

    Olisiko ideaa missä voisi olla vika ennenkuin menee Karikolle tarkastettavaksi? Tulpan rikkoutumista epäilen mutta kaveri selitti etteivät ole kovinkaan vanhat...

    Vielä ei ole koskettukaan konehuoneeseen mutta tietäisi edes mistä aloittaa... Searchia kokeiltu ihan urakalla mutta ei tunnu kellään olevan kokemusta 330:ta.
    Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

    Nykyinen:
    Opel Corsa GSi Ecotec -90...

    Ex:
    -535iA -89
    -316 -88
    -318i -89
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    puolahan se näillä oireilla tuntuisi olevan pimeä.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Golffari
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 29
      • Savonlinna

      #3
      Ääh, oishan senkin pitäny tulla autonasentajan mieleen...pitää huomenna tarkastella päivänvalolla enemmän. Kiitos vinkistä
      Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

      Nykyinen:
      Opel Corsa GSi Ecotec -90...

      Ex:
      -535iA -89
      -316 -88
      -318i -89

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Golffari View Post
        Ääh, oishan senkin pitäny tulla autonasentajan mieleen...pitää huomenna tarkastella päivänvalolla enemmän. Kiitos vinkistä
        Katso nyt kuitenkin ihan ensin massamittarin jälkeinen iso imuputki, kun näillä on tapana haljeta näin pakkasella. Voipi olla siis alapuolelta haitarista halki. Kuulostaa viisipyttyiseltä, mutta kyseessä on raju imuvuoto.

        Comment

        • Golffari
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 29
          • Savonlinna

          #5
          IMM:n jälkeisen putken haitarin taitoksessa mitättömän pieni pykimä, sisäpuoli siltä kohtaa sileä joten ei päästä ilmaa läpi...muut letkut ja putket täysin ehjiä. Kaikki anturien liittimet käyty läpi ja puhdistettu, ei vaikutusta. Ainoa "vika" mikä löytyi oli että auto on hävittänyt 0,4 litraa jäähdytysnestettä. Huomiseksi aika varattu Karikon autotalolle jossa saavat tutkia tarkemmin ja lukea vikamuistin...
          Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

          Nykyinen:
          Opel Corsa GSi Ecotec -90...

          Ex:
          -535iA -89
          -316 -88
          -318i -89

          Comment

          • Golffari
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 29
            • Savonlinna

            #6
            Ja ongelma selvinnyt, todellakin puola oli pimentynyt ja toinen hajoamaisillaan. Karikon autotalolta kaksi puolaa, kaksi tulppaa, purkki BMW-vannepesuainetta ja kymmenen minuuttia töitä: 199e
            Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

            Nykyinen:
            Opel Corsa GSi Ecotec -90...

            Ex:
            -535iA -89
            -316 -88
            -318i -89

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎