Päivää.
Koitin haeskella asiasta tietoa foorumilta, myös hieman jenkkifoorumeilta, mutta en löytänyt ratkaisua omiin ongelmiini.
Eli 12/98 328i manuaali kyseessä, ongelmat alkoi hetkittäisellä eml-valon vilkahtamisella ja auton sammumisella liikenteessä. Eräänä päivänä olin lähdössä luetuttamaan vikakoodeja niin auto lähti käyntiin pari kertaa, kävi max. 15 sek molemmilla kerroilla ja sammui. Sen jälkeen ei enää eloa koneessa, joten kaverini tuli sitten pihaan lukemaan koodit. Tuolloin ei saatu oikein kunnolla luettua koodeja (INPA:lla koitettiin), muutaman yrittämisen jälkeen moottorinlämmöksi se kertoi -48 astetta (ulkolämpötila n. -5 C silloin). Kun kääntää virrat päälle niin lämpömittariin syttyy varoitusvalo ja viisari kiipeää yläasentoon.
Vaihdoin kutospytyn imukanavan alle sekä alavesiletkuun tulevat lämpöanturit, ei vieläkään mitään eloa. Ei muuta kuin uudestaan lukemaan koodeja, tällä kertaa ei enää mitään selvää yhteyttä ecuun... INPA kuitenkin väitti nollanneensa koodit vaikkei ensin osannut näyttää yhtään. Reaalidatana osasi kertoa imuilman ja moottorinlämmöt, ne näytti sentään samaa tällä kertaa (tosin molemmat näytti +32C vaikka auto on +11C lämpöisessä hallissa).
Kipinää tai bensaa ei tule pyöritettäessä, eikä kiekkamittari nouse, eli ei tule mitään pyörintätietoa. Akulta on ollut miinusjohto irrotettuna mutta ei ollut edes hetkellistä vaikutusta.
Mistähän seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa? Uutta ecua ei viitsisi testiks ostaa. Polttoainepuolen vika tuskin aiheuttaa näin mittavia ongelmia? Mahtaako auttaa pyörintäantureiden puhdistus tähän asiaan, ei oikein huvittaisi kuitenkaan enää irrottaa imaria että saa sen kampuran anturin esiin, oli aika haitarista se irroitus tuossa TU:ssa
Koitin haeskella asiasta tietoa foorumilta, myös hieman jenkkifoorumeilta, mutta en löytänyt ratkaisua omiin ongelmiini.
Eli 12/98 328i manuaali kyseessä, ongelmat alkoi hetkittäisellä eml-valon vilkahtamisella ja auton sammumisella liikenteessä. Eräänä päivänä olin lähdössä luetuttamaan vikakoodeja niin auto lähti käyntiin pari kertaa, kävi max. 15 sek molemmilla kerroilla ja sammui. Sen jälkeen ei enää eloa koneessa, joten kaverini tuli sitten pihaan lukemaan koodit. Tuolloin ei saatu oikein kunnolla luettua koodeja (INPA:lla koitettiin), muutaman yrittämisen jälkeen moottorinlämmöksi se kertoi -48 astetta (ulkolämpötila n. -5 C silloin). Kun kääntää virrat päälle niin lämpömittariin syttyy varoitusvalo ja viisari kiipeää yläasentoon.
Vaihdoin kutospytyn imukanavan alle sekä alavesiletkuun tulevat lämpöanturit, ei vieläkään mitään eloa. Ei muuta kuin uudestaan lukemaan koodeja, tällä kertaa ei enää mitään selvää yhteyttä ecuun... INPA kuitenkin väitti nollanneensa koodit vaikkei ensin osannut näyttää yhtään. Reaalidatana osasi kertoa imuilman ja moottorinlämmöt, ne näytti sentään samaa tällä kertaa (tosin molemmat näytti +32C vaikka auto on +11C lämpöisessä hallissa).
Kipinää tai bensaa ei tule pyöritettäessä, eikä kiekkamittari nouse, eli ei tule mitään pyörintätietoa. Akulta on ollut miinusjohto irrotettuna mutta ei ollut edes hetkellistä vaikutusta.
Mistähän seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa? Uutta ecua ei viitsisi testiks ostaa. Polttoainepuolen vika tuskin aiheuttaa näin mittavia ongelmia? Mahtaako auttaa pyörintäantureiden puhdistus tähän asiaan, ei oikein huvittaisi kuitenkaan enää irrottaa imaria että saa sen kampuran anturin esiin, oli aika haitarista se irroitus tuossa TU:ssa
Comment