Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Touring 2003 saksantuonti-ruostesuojaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville460
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 39
    • tompere

    330d Touring 2003 saksantuonti-ruostesuojaus?

    Nostin auton ylös ja huomasin että koko alusta on täynnä erilaisia suojia ja "panssareita". Minkälainen näissä saksantuonneissa on tuo ruostesuojaus ja kannattaako autoon teettää suomalainen käsittely ?
    Mietityttää noi suojukset,suurin osa alustasta kun taitaa olla niiden peitossa.
    2003 330d Touring M-sport 228 hv/525 Nm
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Ville460 View Post
    Nostin auton ylös ja huomasin että koko alusta on täynnä erilaisia suojia ja "panssareita". Minkälainen näissä saksantuonneissa on tuo ruostesuojaus ja kannattaako autoon teettää suomalainen käsittely ?
    Mietityttää noi suojukset,suurin osa alustasta kun taitaa olla niiden peitossa.
    Älä edes mieti suttaavasi e46:n muovitettua sinkkipohjaa+koteloita milllään tervoilla, vaan ne kuuluvat 15-vuotta vanhempiin koritekniikoihin.

    Comment

    • Temppa--
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 80
      • Finland

      #3
      isäni teetti autoonsa ruostesuojauksen , sielä pohjassa olevat panssarit poistettiin, massa ruiskutettiin ja panssarit takaisin. samoin sisälokasuojat ja lokasuojien sisälle ruiskutettiin massa sekä kotelosuoja aine.
      ruostesuojaus on hyvä tehdä jos meinaan kauemminkin ajaa kyseisellä autolla, mutta mikäli vaihdat sen 5vuoden päästä se on jokaisen oma asia.

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Turhaa rahan menoa sun auton kohdalla...
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Turhaa rahan menoa sun auton kohdalla...
          Samaa mieltä alustan suhteen... Sen sijaan kannattaa tarkkailla luukuja ja erityisesti niiden saumoja.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Älä edes mieti suttaavasi e46:n muovitettua sinkkipohjaa+koteloita milllään tervoilla, vaan ne kuuluvat 15-vuotta vanhempiin koritekniikoihin.
            Totuus noiden muovilevyjen suojaamista peltipinnoista paljastuu vasta 10-20 vuoden kuluttua (paitsi esim väyrys mese (E-sarja), jossa muovilevyn suojassa oleva etupalkki lahoaa alta aikayksikön)

            Ehkä se massaus olisi sittenkin syytä tehdä...jokainen saa toki tehdä ihan kuinka itse parhaaksi uskoo.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Totuus noiden muovilevyjen suojaamista peltipinnoista paljastuu vasta 10-20 vuoden kuluttua (paitsi esim väyrys mese (E-sarja), jossa muovilevyn suojassa oleva etupalkki lahoaa alta aikayksikön)

              Ehkä se massaus olisi sittenkin syytä tehdä...jokainen saa toki tehdä ihan kuinka itse parhaaksi uskoo.
              E39 korimalli vm96 ensimmäiset, eli tänäpäivänä pyöristetysti 14v vanha koppa. Purkaa muovisuojat pois niin ne mitä itse olen nähnyt, ovat aika hyvässä kunnossa mielestäni kun vertaa vaikka samanikäiseen hondaan
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • datheme
                Newbiemmer
                • May 2007
                • 18
                • OULU / Haukipudas

                #8
                Ite oon miettinyt ihan samaa viime viikolla Saksasta tulleelle e39 530da touringille, vm.-00. Pohjaa en ole vielä päässyt katsomaan, mutta aikaisempien tuontiautojen pohjat ovat kyllä olleet hyvässä kunnossa, eikä ole tietoa onko tehty suojausta tänne Suomeen tuotaessa. Onko niissä samanlainen suojaus tehtaan jäljiltä alkuperäis Suomiautoissa kuin Saksankin malleissa. ?
                Alla Saksan tuliainen E39 530dA Touring

                Exät: (ei syrjähyppyjä merkissä)

                E34 520i kauppakassi/kakos auto
                E39 523iA 10"x18" huulivalssit
                E36 325i vanos Cupe lowrider
                E34 520i alpinweiss

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10509
                  • Saaressa

                  #9
                  Ennemmin käyttäisin massauksesta säästyneet rahat auton pesuun ja maalipinnan hyvänä pitämiseen.. Kun tectylin levittämiseen.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Totuus noiden muovilevyjen suojaamista peltipinnoista paljastuu vasta 10-20 vuoden kuluttua (paitsi esim väyrys mese (E-sarja), jossa muovilevyn suojassa oleva etupalkki lahoaa alta aikayksikön)

                    Ehkä se massaus olisi sittenkin syytä tehdä...jokainen saa toki tehdä ihan kuinka itse parhaaksi uskoo.
                    Tämä on ihan puhdasta BS:ää.
                    Bemarissa kuten kaikissa muissakin nykyautoissa on sinkkikori, joten niin kauan kun sinkkiä korirakenteissa on, sen alla oleva rauta EI VOI RUOSTUA(se mersun palkkiongelma ei ole korirakenneongelma).
                    Jos sinkattu korirakenne ruostuu, niin fysiikan lait ovat tätä kirjoittaessa kirjoitettu täysin uusiksi.
                    Eli niin kjauan kun korissa on sinkkiä, se luopuu ENNEN rautaa....PISTE.
                    Lisäksi tuo sinkitty korikehikko on pinnoitettu erilaisin sulkevin hitsattavin pohjamaalikerroksin, jonka jälkeen se on muovipinnoitettu lakkakalvolla+ PU-pinnoituksella.
                    Eli tähän kun mennään sitten sutaisemaan maaöljypohjaisia tervoja, ollaan aivan täysin samassa tilanteessa kun joku lähtisi tervaamaan kattotervalla rannilan muovipinnoitetun+sinkatun peltikattonsa.
                    Näin toki saadaan koritakuut katkaistua, koteloihin 3-4-vuoden kuluttua ainainen kosteusongelma joka sitten poikii autoon lasien huurtumisongelman ja homeongelman.
                    Niiden suojamuovien alta löytyy rakenne joka on vielä 50-vuoden kuluttua uutta vastaava, mikäli sinne ei sotketa 30-vuotta vanhemman tekniikan suojausmenetelmiä.
                    Tämän voi ihan kukin "automies" käydä lähimmällä romiksella toteamassa miten nämä sinkatut+muovitetut korirakenteet oikein "ruostuvat"?
                    Käy katsomassa vaikka vm.88-90 405 pösöjen alustoja/korirakenteita joissa käyttään otettiin tuolloin nykyisen kaltaiset suojaus+sinkkauskäsittelyt.
                    Korit ovat ruosteen osalta vieläkin kuin uusia.
                    VAIN SINKITÖN KORIRAKENNE VOI RUOSTUA!!!!!!
                    Last edited by Hemi; 28-12-2009, 15:45.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by datheme View Post
                      Ite oon miettinyt ihan samaa viime viikolla Saksasta tulleelle e39 530da touringille, vm.-00. Pohjaa en ole vielä päässyt katsomaan, mutta aikaisempien tuontiautojen pohjat ovat kyllä olleet hyvässä kunnossa, eikä ole tietoa onko tehty suojausta tänne Suomeen tuotaessa. Onko niissä samanlainen suojaus tehtaan jäljiltä alkuperäis Suomiautoissa kuin Saksankin malleissa. ?
                      Ensinnäkin. Nykyään ei voida puhua enään mistään alustojen "suojauksista", koska nykyiset menetelmät ovat rakenteellisia. Nykyiset autokoritekniikat eivät enään saa menettää kolariturvallisuuttaan koko niiden elinkaaren aikana käytännössä lainkaan(laskennallinen +25-vuotta). Eli rakenteita pehmittävää korroosiota ei nykyisin saa EU:n alueella olevissa autoissa tapahtua lainkaan, tai koko automalli voidaan laittaa käyttökieltoon. Tällaista "mainontaa" ei yhdenkään automerkin imago kestäisi, joten nykyautot ovat käytännössä kantavien korirakenteidensa osalta täysin ruostumattomia. Kaikki muu on pelkkää spekulaatiota ja suoraan sanottuna puhdasta paskapudhetta/probagandaa. Nämä luukkujen reunaongelmatkaan ei suoranaisesti johdu perinteisestä "ruostumisesta", vaan kyseessä on ko.puristesauman sinkin luopumisesta epäpuhtaiden pesuliemien jäädessä liian nopeiden prosessien johdosta umpeen saumattuihin liitoksiin.
                      Tähän ei voida jälkikäteen kotelosuojauksellisin toimin mitenkään vaikuttaa, vaan ongelma on sisäsyntyinen ja poistuu vasta kun ko.liimasauma avataan puhdistetaan kuivataan sinkataan/pinnoitetaan uudelleen....huolellisesti.
                      Kaikissa bemuissa on tismalleen samanlainen rakenteellinen korroosionsuojaus, joka siis lähtee rikittömästä laadukkaasta koriteräksestä, sinkistä, hitsattavista pohjaväreistä, suojalakoista, ja erilaisista Polyuretaanipinnoituksista. Näissä järjestelmissä tervaksi luokiteltavat perinteiset alustasuojausmenetelmät ovat täysin vieraita, ainoastaan niillä saadaan aikaiseksi nykyautojen erittäin monimutkaisten kotelorakenteiden tuuletusten tukkeutuminen.
                      Eli nykyiset läpi tuulettuvat kotelorakenteet ovat sisäpuolelta muovilakkapintaisia sinkkirakenteita jossa tiiveys on saavutettu vahapinnoituksella. Koteloiden läpi jatkuvasti virtaava ilma pitää kondessiokosteuden minimissään ja ko.vahat varmistavat että tuuletuskanavistot/portit myös pysyvät auki, koska pöly ei siihen tartu.
                      Läpivrtaavan ilman mukana kulkee siis myös pölyä, joka tarttuu näihin kärpäspaperin tahmeutta muistuttaviin tislepohjaisiin suoja-aineisiin, tukkien pikku hiljaa kaikki läpivirtausportit/kanavat, jolloin rakenteisiin kondensoituva kosteus ei enään kuivu milloinkaan.
                      Tämäkään ei vaikuta ko.rakenteisiin tuhoavasti, mutta saa aikaan ikuisen huurre ja homeongelman.
                      Siis AIVAN samoin kun nykyisiin muovitettuihin ja rakenteellisesti huolellisesti tuuletettuihin omakotitaloihin lähdettäisiin soveltamaan 1800-luvun hirsitalorakentamisen menetelmiä ja samalla tukittaisiin kaikki rakenteen tuuletusjärjestelmät.
                      70-luvun ajoneuvojen suojausmenetelmät eivät missään tapauksessa enään kuulu nykyautojen rakenteisiin.

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        #12
                        offtopic

                        Offtopic, mutta kun...

                        E28 1984 Ranskan haku OLI vielä kesällä 2008 hyvä ikään verraten, kaikki mutterit lähtee kuin uudessa, maalit pinnoilla jne. Riuskuttelin kaikkialle koteloihin ja pohjaan massat ja suoja-aineet. Pokkauksien alle niitä ei saa ja öljyiset pinnat likaantuvat eivätkä loputtomiin suojaa nyt suolakylvyiltä. Vielä kesällä 2009 ei ollut havaittavissa helmoissa tai pyöräkoteloiden kulmissa ruostetta tai muuallakaan rungossa. Ainoa paikka on etuovien pintapellin alaosan pokkaukset, vielä ei ovien muissa osissa eikä kone- tai takapoksin peltien pokkausten reunoissa. Miten suojata esim. konepellin alla lokasuojien liitoksien reunat?

                        Hemi kerros mitä voin tehdä jotta hidastan tuhoutumisen kehää?

                        - Sinkkipaloja runkoon kuin veneen pohjaan esim tigillä 30kpl?
                        - Sähköjännite apuakusta heikolla virralla?
                        - Saippuakäsittely kuukausittain pohjaan?
                        - Alustapesu kuukausittain?

                        Ainoa toteutettu on ajo kanta- ja maanteitä motarien sijasta nyt pahimpana suolakylpyaikana. Liikenne olematon ja maisemat kauniita, aikahäviö 15%.
                        Last edited by tsbmw; 28-12-2009, 16:07.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Itse en "alustasuojattua" nykyautoa missään tapauksessa osta, en ota omassa autokaupassani vaihdossa, enkä suosittele kenenkään muunkaan tällaista kosteudessa lilluvaa homemiinaa itselleen ostavan.
                          Ongelmat näissä alkavat n.3-5-vuoden kuluttua ja ensimmäisenä tukkeutuu ovien/luukkujen vedenpoistoreijät.
                          Tällöin alkaa loputon huurreongelma ja esim.ovissa helposti lilluu senttitolkulla vettä vielä viikko tolkulla viimeisimmistä sateista.
                          Myös kotelorakenteiden tukkeutuminen alkaa näkymään niin että esim.lattiamatot ovat koko ajan hieman kosteat koteloista enään auton sisätiloihin hahtuvan kosteuden johdosta.
                          Pientä mustaa homepilkkua alkaa näkymään varsinkin takapenkin alla sekä kaikissa lattiarakenteiden vaahtokumipinnoissa.
                          Samoihin aikoihin jo muutama tunti autossa aikaansaa nenän limakalvojen kuivumista, ja nopeaa väsymistä.
                          Eli moni on kovinkin tarkka puhtaast/homeettomasta asuinilmasta, mutta isutvat päivittäin tuntitolkulla "suojatussa homepommissan" ja altistavat vielä myös jälkikasvunsa täysi vain omaa tietämättömyyttään samalle ongelmalle.
                          Pitkät koritakuut ovat autoja varten ja ne tervat puuveneitä ja pärekattoja varten.
                          Eli jos kerran kukaan ei enään nykypäivänä lähde tervaamaan muovitettua+sinkattua Rannilan peltikattoaan, eikä lasikuituvenettään, miksi ihmeessä sitä tervaa pitäisi levittää muovipintaisen+sinkattun nykyauton pintaan???

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by tsbmw View Post
                            Offtopic, mutta kun...

                            E28 1984 OLI vielä kesällä 2008 täysin ruosteeton ja kaikki mutterit lähtee kuin uudessa, maalit pinnoilla jne. Riuskuttelin kaikkialle koteloihin ja pohjaan massat ja suoja-aineet. Pokkauksien alle niitä ei saa ja öljyiset pinnat likaantuvat eivätkä loputtomiin suojaa nyt suolakylvyiltä. Vielä kesällä 2009 ei ollut havaittavissa helmoissa tai pyöräkoteloiden kulmissa ruostetta tai muuallakaan rungossa. Ainoa paikka on etuovien pintapellin alaosan pokkaukset, vielä ei ovien muissa osissa eikä kone- tai takapoksin peltien pokkausten reunoissa.

                            Hemi kerros mitä voin tehdä jotta hidastan tuhoutumisen kehää?

                            - Sinkkipaloja runkoon kuin veneen pohjaan esim tigillä 30kpl?
                            - Sähköjännite apuakusta heikolla virralla?
                            - Saippuakäsittely kuukausittain pohjaan?
                            - Alustapesu kuukausittain?

                            Ainoa toteutettu on ajo kanta- ja maanteitä motarien sijasta nyt pahimpana suolakylpyaikana. Liikenne olematon ja maisemat kauniita, aikahäviö 15%.
                            Nyt ei ollut kyse 1984 valmistuneesta ja 70-luvulla suunnittelupöydällä olleesta sinkittömästä rakennetekniikasta, vaan sinkattujen+muovitettujen nykyrakenteiden lisäsuojaustarpeesta, jota ei siis ole.
                            Suolakylpyjäkin voi ottaa seuraavan 50-vuotta täysin rajoituksetta.

                            Comment

                            • tsbmw
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 1495
                              • Ilvola

                              #15
                              Ok - laitan toisen topicin.
                              Tosin nyt ei näytä tulevan läpi.

                              No Tekniikka osastolla näkyi olevan neuvo kuinka uusi thread tehdään.
                              Last edited by tsbmw; 28-12-2009, 20:19.
                              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                              - E28 528i, 528i+, M5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎