Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 steptronic toimintähäiriö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janitor
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 51
    • Helsinki

    #16
    Nuo aikasemmin (viestissä #8) mainitut P0 971 ja P0 778 on sieltä luettu ennen huoltotoimenpiteitä. Nyt siellä on taas uusi koodi mutta en ole sitä vielä itse katsonut minkä koodin se on nyt antanut. Vanhan läppärin akku kun ei pidä enää virtaa ja en ole tuonne pihalle jaksanut kadun varteen vetää jatkojohtoa läppäriä varten että saisi luettua koodit.
    Täytyy kyllä sekin tehdä.
    VW Jetta D Mk I
    VW CC
    Ford Anglia '64


    ex: E90 318iA '09
    ex: E38 735iA '97
    ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
    ex: E34 520i '88
    ex: VW Golf Mk II
    ex: VW Scirocco Mk III
    ex: Wintermode - Audi 80
    ex: A3 1.8T '00
    ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
    ja jotain muita...

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #17
      Haepa ne koodit, niin palataan sitten asialle. :think
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Janitor
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 51
        • Helsinki

        #18
        No nyt pienen jumppaamisen jälkeen sain koodit luettua ja siellä oli taas se sama P0 971.
        Eli tuo Powermaticin tekemä huolto ei ilmeisesti auttanut ongelmassa yhtään, koska pukkaa edelleen samaa koodia kuin ennen sitä.
        VW Jetta D Mk I
        VW CC
        Ford Anglia '64


        ex: E90 318iA '09
        ex: E38 735iA '97
        ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
        ex: E34 520i '88
        ex: VW Golf Mk II
        ex: VW Scirocco Mk III
        ex: Wintermode - Audi 80
        ex: A3 1.8T '00
        ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
        ja jotain muita...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Janitor View Post
          Ostin auton heinäkuussa ja myyjä sanoi vaihtaneensa öljyt hieman ennen sitä. Autolla on kuitenkin ajettu vasta 73tkm. Mitä öljyä siellä pitäisi olla ja missä vaihdettu en tiedä. Laatikon öljyt menee nyt kuitenkin vaihtolistalle ensimmäisten toimenpiteiden joukossa tämän ongelman takia.
          Nyt herää sitten kysymys siitä kuinka ne öljyt on sinne aiemmin vaihdettu?
          Eli tuo koodihan sieltä yleensä tulee jos/kun väärin tehdyllä öljynvaihdolla aikaansaatu "paskahalvaus" on laatikon tiltannut.
          Eli solenoidiventtiili jumittaa.
          Nyt kuitenkin juttu on outo jos autolla on ajettu vain tuo n70tkm ennen ensimmäistä öljynvaihtoa?
          Eli sen verran vähän on kilometrejä takana, että ei kyllä pitäisi "paskahalvaukseenkaan" päästä kuolemaan vaikka sinne liruteltaisiin ilman huuhteluakin ne muutamat litrat ja ilman suodattimen vaihtoa?
          Herää tietenkin kysymys siitä onko vaihdossa noudatettu ehdotonta puhtautta ja ettei esim.pienen kolarivaurion seurauksena ole vaihdettu purkuosana yli200tkm ajettua lauhdutinta mikä on täynnä kytkinsedimenttiä?
          Edessä todennäköisesti on venttiilikoneiston vaihto, mikäli nyt tämä uusi öljyjen vaihto ei sitä solenoidiventtiiliin päässyttä "kikkaretta" pese pois.
          Ahkerasti steppiä käyttäen se voi nimittäin vaikka "lauetakkin".

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Ahkerasti steppiä käyttäen se voi nimittäin vaikka "lauetakkin".
            Miten stepin käyttö eroaa teknisesti automaatin vaihdoista? Itse en sitä käytä sen viiveen takia, muuten olisi joskus kiva.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Nyt herää sitten kysymys siitä kuinka ne öljyt on sinne aiemmin vaihdettu?
              Eli tuo koodihan sieltä yleensä tulee jos/kun väärin tehdyllä öljynvaihdolla aikaansaatu "paskahalvaus" on laatikon tiltannut.
              Eli solenoidiventtiili jumittaa.
              Solenoideissa ja venttiileissä ei ole asentovalvontaa, ja tuo koodi nimenomaan viittaa sähköiseen vikaan. Minkäänsortin paskahalvaus tuota ei siis aiheuta.

              Vaihteiston ohjausboksin liittimestä on joskus todettu kontaktivikoja, harvoin kylläkin, mutta vielä harvinaisempia ovat auton johtosarjan vioittumiset. Vika voi kyllä olla siinä solenoidissakin (koska vain toinen koodia antaneista vaihdettu), jos vikakoodi on oikeasti tullut eri solenoidista sinulla kuin powermaticilla, eikä kyseessä ole luentaan käytetyn laitteen tai softan härö. Tietty ne olis voinu powermaticilla mitata sen solenoidin kelan.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3571
                • Raisio

                #22
                Originally posted by Esal View Post
                Miten stepin käyttö eroaa teknisesti automaatin vaihdoista? Itse en sitä käytä sen viiveen takia, muuten olisi joskus kiva.
                Ai, mielestäni stepin yksi hyvä ominaisuus on just nopea vaihtamisreagointi kepin liikkeeseen. Saa halutun vaihteen silmään just silloin kun haluaa, ilman että tarttee kaasun/kierrosten kautta hakea.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Janitor
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 51
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Nyt kuitenkin juttu on outo jos autolla on ajettu vain tuo n70tkm ennen ensimmäistä öljynvaihtoa?
                  Se tässä muakin ihmetyttää. Kun omasta mielestä koitin löytää hyvän, vähän ajetun pelin loppuelämäksi.

                  Nyt kun muistelen mitä kaikkea juttelin edellisen omistajan kanssa niin se mainitsi että silläkin oli syttynyt koelautaan se sama hammaspyörän kuva jonka sisällä on huutomerkki. Laakkosella Espoossa oli tutkimisen jälkeen sanottu että se johtuu siitä että autolla ajetaan niin vähän(?!?). Mutta kuitenkin edellinen oli vaihdattanut öljyt jossain muualla kuin Laakkosella samaan aikaan. Öljyjen vaihdon myös varmisti se että siellä oli öljypohja laitettu takaisin paikkaan käyttämällä sikaflexia. Powermaticilla ne oli raaputellut kaikki ne pois ja laitteneet asianmukaisen tiivisteen paikkaan.

                  Originally posted by Hemi View Post
                  väärin tehdyllä öljynvaihdolla aikaansaatu "paskahalvaus"
                  Hemi: Paskahalvauksella ilmeisesti tarkoitat sitä kun öljynvaihdon takia pohjalla oleva paska menee väärään paikkaan ja tukkii jotain?


                  Originally posted by Cell View Post
                  Solenoideissa ja venttiileissä ei ole asentovalvontaa, ja tuo koodi nimenomaan viittaa sähköiseen vikaan. Minkäänsortin paskahalvaus tuota ei siis aiheuta.

                  Vaihteiston ohjausboksin liittimestä on joskus todettu kontaktivikoja, harvoin kylläkin, mutta vielä harvinaisempia ovat auton johtosarjan vioittumiset.
                  Auto kun käyttää niin sähkövialta se enemmän myös itselle vaikuttaa. Laatikko kun toimii mekaanisesti kunnolla koko ajan. Koodi päällä tai ilman. Ei mitään nykimisiä tai muita. Powermaticilla ne tsekkas kaikki liittimet ja kaikki oli kunnossa. Ei ollut mitään hapettumista tai muuta ongelmaa ECU-boksin, laatikon tai muissa liittimissä.
                  Onkohan niissä laatikon ulkopuolissa johdoissa kosketushäiriöitä? Tosin se ei oikein sovi nykyisiin oireisiin.
                  VW Jetta D Mk I
                  VW CC
                  Ford Anglia '64


                  ex: E90 318iA '09
                  ex: E38 735iA '97
                  ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
                  ex: E34 520i '88
                  ex: VW Golf Mk II
                  ex: VW Scirocco Mk III
                  ex: Wintermode - Audi 80
                  ex: A3 1.8T '00
                  ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
                  ja jotain muita...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎