Mielellään kuulisin lisää noita kulutuslukemia, mitä porukalla ajotietokoneet näyttää.Mulla tällä hetkellä näyttää 10,3l/100km joka mielestäni on tuolle 320Ci:lle pikkasen liikaa :think
Itsellä meni (E46 320i) noilla yli -20asteen pakkasilla tuollaista reilua kymppiä mittarin mukaan mutta sään lauhtuessa taantunut taas normaaliin 7-9l/100km väliin. Riippuu niin paljon kaasujalan raskaudesta!
Itse havainnut myös vastaavassa autossa samaa ongelmaa. Ilmoittelehan tänne kun löydät ratkaisun!
Tällä tai ensiviikolla vien tuon piuhan päähän, ehkä sen jälkeen olemme viisaampia.Oma kiesi on ollut sillointällöin lämpösessä tallissa yön ja ajattelin ihan kepillä koittaa jäätä ja lyödä tankkiin jäänestoa. Perjantaina laitoin ja sen jälkeen tuo ei ole sammuillut, en tosin paukuta henkeseliä vielä, kun muutenkin tuon vian esiintyminen ei ole ollut päivittäistä.
Mielellään kuulisin lisää noita kulutuslukemia, mitä porukalla ajotietokoneet näyttää.Mulla tällä hetkellä näyttää 10,3l/100km joka mielestäni on tuolle 320Ci:lle pikkasen liikaa :think
Asiaa helpottaisi varmaan spekuloida,jos tarkentaisit,kumpi kirjoittamasi on faktaa.
Kumpikin on faktaa!Kylmän tai kuuman moottorin käynnistäessä tyhjäkäynti on tasainen, ei seilaa.Silloin, kun auto sammuu niin olen ajosta laittanut kytkimen pohjaan ja huomannut, että kierrokset laskee alas, humppaa rajusti muutaman sekunnin ja sammuu. Vai oletko kenties sitä mieltä, että edellämainitsemani ei missään nimessä voi olla mahdollista?
Niin minustakin.Eikö tuo kulutuksen kasvu antaisi ääniä imuilmavuodolle, mutta tyhjäkäynti ei kuitenkaan seilaa :think pitää käydä hakemassa starttipilottia ja pikkasen ruiskia jos sillä löytäisi jotain vuotokohtia.
Entäpä tuo sammuilu.Sitä ei esiinny, kun lämpimästä tallista lähdetään liikkeelle.Voisiko johtua vaan pakkasesta ja esim.tyhjäkäynti pumpun jumittamisesta :think
Leave a comment: