Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitinongelma E46 320d -04

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lastuki
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 16
    • Tampere

Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
    Itsekkin tuossa asentelin omaan 320d bemuun tuollaisen letkulämppärin. Asennussarja tais kustantaa motonetissa jonku 42e ja siihen ei kuulunu muuta, ku nuo 2 kulmaletkua ja 2 klemmaria. Jonkinmoinen pieni kiinnitysrauta tais myös löytyä siitä. Noistakin kahdesta letkusta toinen oli liian ahdas öljynlauhduttimen päähän, joten joutui tekemään oikeanlaisen letkun itse. En käsitä, että mistä ihmeestä tuossa oikein maksetaan. Jos nyt olisin tekemässä asennusta uudelleen, niin jättäisin tuon ostsamatta.
    Mahtuu se asennussarjan letku siihen öljynlauhduttimeen, mutta "melko" tiukka on

Varmasti toimii ilman tuota asennussarjaakin, mutta itse vain yritän tehdä asiat niinkuin valmistaja suosittelee, koska yleensä ohjeistusten tekemiseen on joku syy. Tosin syy voi olla myös se, että saadaan ylihintaisia letkunpätkiä myytyä.
    e46 320d touring -02

Comment

• Pasa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 71
      • Keski-Suomi

Mä oon taas sitä mieltä, että voi olla hankalaa ilman nuita kulmaletkuja. Suotta sitä ohjeisiinkaan ois muuten laitettu. Jää koko lämmitin aika huonoon asentoon ja ottaa helposti rattiakseliin kiinni. Kannattaa ainakin olla hollilla sitä ylimäärästä letkua, kun rupee asentaan.

Se on taas eri juttu kannattaako siitä letkusta ja klemmareista maksaa itteensä kipeeks. Esim. biltemassa kaikki kulmaletkut alle 7e/kpl. Letkun halkasija 16mm tai 19mm? Sopivat mitat onkin tuossa asennusohjeessa. Ja kyllähän nuita ylimääräisiä letkunpätkiä varmasti löytyy muutenkin joka tallin nurkasta.

Comment

• Epäuskollinen autoilija
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 365
        • Espoo

Originally posted by lastuki View Post
        Mahtuu se asennussarjan letku siihen öljynlauhduttimeen, mutta "melko" tiukka on

Varmasti toimii ilman tuota asennussarjaakin, mutta itse vain yritän tehdä asiat niinkuin valmistaja suosittelee, koska yleensä ohjeistusten tekemiseen on joku syy. Tosin syy voi olla myös se, että saadaan ylihintaisia letkunpätkiä myytyä.
        Ei saanu kyllä E90 bemmissä paikalleen sitten millään. En tiiä sitten oliko miehen heikkoutta.

Siinä olet oikeassa, että lämppäri kannattaa asentaa ohjeen mallin mukaisesti. Asennussarjan ostamisen sijaan kannattaa kuitenkin tosiaan mennä vaikka biltemaan ja ostaa kaksi kulmaletkua ja kaksi klemmaria. :think
        Maserati 4200 Coupe GT
        Ford focus 1.6i
        ex:
        BMW 320d E90 -05
        Porsche boxster 986 2.5 -98
        VW Golf 1.6 -90
        BMW 850i -91
        Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
        BMW 316i E36 -91
        Nissan Sunny 1.3 -87
        Ford Scorpio 2.0i

Comment

• MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

Minä asensin tuon setin e91:een ja ahdashan tuo oli. Kiinnitin lämmittimeen ensin letkut ja sitten koko paketti autoon. Nippusiteillä kiinni jottei hankaa rattiakseliin.

Nuo letkut saisi ehkä olla pidemmät! Lämmitin tulisi alemmas, jolloin sillä olisi tilaa enemmän. Ja mitä enemmän korkeuseroa, sitä paremmin letkulämmitin toimii, siksi se kuuluu asentaa noin.

Comment

• magelius
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 99

Onko tämä se OIKEA calixin elementti mikä sopii sinne vesiletkun väliin asennussarjan kanssa?

Ajattelin sen asennusarjan tehä erillisistä letkuista (biltema), niin säästää turhat katteet..

Onks vesijärjestelmä helppo ilmata niistä parista ilmausruuvista asennuksen jälkeen?
            e46 coupe -99

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎