Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d hehkun valo jää palamaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jopi__
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 10
    • Oulu

    E46 330d hehkun valo jää palamaan.

    Eli kyseinen auto päätti sammua kesken ajon, startatessa pyörittää konetta normaalisti mutta ei käynnisty. Hehkun valo jää palamaan, ei sammu normaalin hehkutuksen tapaan. Mistäs kannattas alottaa selvittelyä?
  • Lases
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 27
    • Vantaa

    #2
    Minulla tapahtui samankaltainen asia alkutalvesta ja syyksi osottautui siirtopumppu, koska siirtopaineet olivat liian matalat. Autoni on 320d -04.

    Käy luettamassa vikakoodit.

    Comment

    • torpeedo
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 6
      • tampere

      #3
      Mulla kävi sama pari päivää sitten. Syyksi paljastui huono polttoaine (tankkasin Nesteellä). Hehkun valo sytty ajossa, tehot katos ja sammuttamisen jälkeen ei edes luvannut enää. Virrat kun käänsi pois kuului tankista järjetön pulputus, konehuoneessa läpinäkyvässä letkussa meni ilmaa. Tankissa pumpun imusiivilä oli täynnä "puuroa". Sen kun puhdisti niin lähti käyntiin, hehkun valoa en vielä saanut sammumaan, mutta saattaa olla vielä joku paikka hileessä. Onko tietoa mistä mikä valon sytyttää? Polttoaineen alhainen paine? Illalla tankin tyhjennys ja uudet aineet tankkiin. Uusi siirtopumpppu ja suodatin paikalllaan. Auto 320d -04.

      Comment

      • Jani83
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 25
        • Hollola

        #4
        Mulla myös samat oireet. Hehkun valo palaa ajon aikana ja käyntiin sai sahata pitkään, kun puoli tankkia diesseliä. Myös kova pulputus kuului auton alta. Kun sai käyntiin ei mitään oireita, paitsi hehkun valo palaa. Tänä aamuna tankkasin tankin täyteen ja lähti jo paremmin käyntiin.

        Auto 330d -04 150 kw.
        E46 330d touring -04 150 kW

        Comment

        • suikka
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 102
          • Finland

          #5
          Joko sammui valo?

          Originally posted by Jani83 View Post
          Mulla myös samat oireet. Hehkun valo palaa ajon aikana ja käyntiin sai sahata pitkään, kun puoli tankkia diesseliä. Myös kova pulputus kuului auton alta. Kun sai käyntiin ei mitään oireita, paitsi hehkun valo palaa. Tänä aamuna tankkasin tankin täyteen ja lähti jo paremmin käyntiin.

          Auto 330d -04 150 kw.
          Tai löytyikö vika?
          Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
          Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

          Comment

          • Jani83
            Newbiemmer
            • Feb 2010
            • 25
            • Hollola

            #6
            Kävin luetuttamassa vikakoodit ja samalle ne nollattiin. Vikakoodi oli tullut alhaisesta polttoaineen siirtopaineesta. Samalla myös vaihdettiin polttoaineen suodatin. Em. toimenpiteiden jälkeen olivat käyneet ajamassa testilenkin ja totesivat, että auto toimii. Tuo siis täydellä tankilla. No otin auton ajoon ja kun 20 litraa dieseliä oli kulunut syttyi hehkun valo taas. Noin 5 minuutin ajon jälkeen tuosta auto sammui ohitustilanteessa. Yritin sahata autoa käyntiin ja lopulta se lähtikin ja pääsin ajamaan 1 km päähän tankille.

            Joku tuolla toisessa ketjussa veikkasi, että syynä on tankin pumppu jos tilanne paranee tankkaamalla. Miten tuohon tankin pumppuun pääsee käsiksi? Vai voiko kyseessä olla rele, joka ilmeisesti ohjaa kumpaakin pumppua?
            E46 330d touring -04 150 kW

            Comment

            • Bääm
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 401
              • Pori

              #7
              Käsittääkseni molemmat pumput toimii samalla releellä, eli voi testata laittamalla virrat II-asentoon. Toisaalta releen mentyä auto ei kait kävisi ollenkaan.

              Tankin pumppun vaihto on nopea ja helppo. Takapenkin istuinosa irtoaa nyppäämällä ylöspäin etureunasta. Oikealla puolella istuinosan alla on luukku polttoainetankkiin jossa on pumppu. Pumppu irtoaa kiertämällä isoa "rengasta/mutteria" (miksi sitä sanoisi).
              Tyhjällä tankilla mukavampi vaihtaa. Eli valuttaa yli, jos tankki täynnä, mutta valuu maahan, eikä sisälle.
              330d -03 M57N

              Comment

              • Jani83
                Newbiemmer
                • Feb 2010
                • 25
                • Hollola

                #8
                No mikäs pumppu on vasemman takapenkin alla samanlaisen luukun alla?
                E46 330d touring -04 150 kW

                Comment

                • Bääm
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 401
                  • Pori

                  #9
                  Siellä on tankin sisäinen siirtopumppu.

                  Kumpaa mahdoit tuossa edellä tarkoittaa?

                  Jos epäilet niitä pumppuja, niin otappa ne irti ja virrat päälle, niin äänestä saa varmistuksen.
                  330d -03 M57N

                  Comment

                  • Jani83
                    Newbiemmer
                    • Feb 2010
                    • 25
                    • Hollola

                    #10
                    Kun oikean takapenkin alla oleva pumppu tuntuis ääntävän. Myös kuskin penkin alta kuuluu surina. Kuuluisiko myös vasemman takapenkin alla olevan pumpun ääntää koko ajan? Ja tosiaan oireena oli, että 20 litraa täydestä tankista auto sammui. Eli eikö löpö siirry tankin oikealle puolelle?
                    E46 330d touring -04 150 kW

                    Comment

                    • Bääm
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 401
                      • Pori

                      #11
                      Eikait sen kokoaikaa kuulu ääntää, vaan silloin kun se tasaa. Mutta jos se lähtee aina pelittämään, kun lyöt tankin täyteen (maalaisjärjellä ajateltuna sen luulisi olevan abaut 30 litraa vajaalla, eli puolillaan), niin sisäisen pumpun sen on oltava..

                      Edit. Jos haluaa varmistuksen, niin avaa ne luukut ja kattoo onko tankkien puolilla korkeus eroa. Pitäisi olla ihan selvästi havaittava ero.
                      Last edited by Bääm; 28-02-2011, 21:50.
                      330d -03 M57N

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Vasemmalla puolella ei ole pumppua, paluuvirtaus/oikean puolen pumppu vetää ohivirtauksella kuskin puolelta ainetta apparin puolelle. Sucking jet pump nimeltään osakuvissa, mutta ei siinä liikkuvia osia ole.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Bääm
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 401
                          • Pori

                          #13
                          Aa. Sori. Mun moka. Ite vaihdoin sen oikeanpuolen pumpun ja sain ilmeisesti väärän kuvan löytämistäni topiceista.
                          330d -03 M57N

                          Comment

                          • Tico76
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 54
                            • Savo

                            #14
                            Nostetaanpas tätä keskustelua. Eli syttyi kesken ajon tuo hehkun valo palamaan ja tehot osittain katosivat. Tankissa ei ollut tosin paljoa löpöä jäljellä, ajotietokoneen mukaan n. 40km ilman tankkausta.
                            Noh, auto parkkiin huoltoasemalle ja vitutuksen saattelemana pystykahville ja sit takas kokeilemaan lähteekö auto käyntiin. Hehkutti normaalisti ja laakista käyntiin, mut hehkun valo jäi palamaan:think
                            Kurvasin tankille ja tankki täyteen ja tadaa, hehkun valo sammui. Auto toimi taas kuin mitään ei olisi ollutkaan.
                            Eli tuosta aikasemmin luin, että oli vissiin polttoaineen paineet liian alhaset. Tarkoittaako tämä että tuo surullisen kuuluisa polttoaineen siirtopumppu alkaa vedellä viimesiä?
                            Niin ja auto oli e46 330d vm-04, ajettu n. 150tkm

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎