Eli kyseinen auto päätti sammua kesken ajon, startatessa pyörittää konetta normaalisti mutta ei käynnisty. Hehkun valo jää palamaan, ei sammu normaalin hehkutuksen tapaan. Mistäs kannattas alottaa selvittelyä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330d hehkun valo jää palamaan.
Collapse
X
-
Mulla kävi sama pari päivää sitten. Syyksi paljastui huono polttoaine (tankkasin Nesteellä). Hehkun valo sytty ajossa, tehot katos ja sammuttamisen jälkeen ei edes luvannut enää. Virrat kun käänsi pois kuului tankista järjetön pulputus, konehuoneessa läpinäkyvässä letkussa meni ilmaa. Tankissa pumpun imusiivilä oli täynnä "puuroa". Sen kun puhdisti niin lähti käyntiin, hehkun valoa en vielä saanut sammumaan, mutta saattaa olla vielä joku paikka hileessä. Onko tietoa mistä mikä valon sytyttää? Polttoaineen alhainen paine? Illalla tankin tyhjennys ja uudet aineet tankkiin. Uusi siirtopumpppu ja suodatin paikalllaan. Auto 320d -04.
Comment
-
-
Mulla myös samat oireet. Hehkun valo palaa ajon aikana ja käyntiin sai sahata pitkään, kun puoli tankkia diesseliä. Myös kova pulputus kuului auton alta. Kun sai käyntiin ei mitään oireita, paitsi hehkun valo palaa. Tänä aamuna tankkasin tankin täyteen ja lähti jo paremmin käyntiin.
Auto 330d -04 150 kw.E46 330d touring -04 150 kW
Comment
-
-
Joko sammui valo?
Originally posted by Jani83 View PostMulla myös samat oireet. Hehkun valo palaa ajon aikana ja käyntiin sai sahata pitkään, kun puoli tankkia diesseliä. Myös kova pulputus kuului auton alta. Kun sai käyntiin ei mitään oireita, paitsi hehkun valo palaa. Tänä aamuna tankkasin tankin täyteen ja lähti jo paremmin käyntiin.
Auto 330d -04 150 kw.Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact
Comment
-
-
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja samalle ne nollattiin. Vikakoodi oli tullut alhaisesta polttoaineen siirtopaineesta. Samalla myös vaihdettiin polttoaineen suodatin. Em. toimenpiteiden jälkeen olivat käyneet ajamassa testilenkin ja totesivat, että auto toimii. Tuo siis täydellä tankilla. No otin auton ajoon ja kun 20 litraa dieseliä oli kulunut syttyi hehkun valo taas. Noin 5 minuutin ajon jälkeen tuosta auto sammui ohitustilanteessa. Yritin sahata autoa käyntiin ja lopulta se lähtikin ja pääsin ajamaan 1 km päähän tankille.
Joku tuolla toisessa ketjussa veikkasi, että syynä on tankin pumppu jos tilanne paranee tankkaamalla. Miten tuohon tankin pumppuun pääsee käsiksi? Vai voiko kyseessä olla rele, joka ilmeisesti ohjaa kumpaakin pumppua?E46 330d touring -04 150 kW
Comment
-
-
Käsittääkseni molemmat pumput toimii samalla releellä, eli voi testata laittamalla virrat II-asentoon. Toisaalta releen mentyä auto ei kait kävisi ollenkaan.
Tankin pumppun vaihto on nopea ja helppo. Takapenkin istuinosa irtoaa nyppäämällä ylöspäin etureunasta. Oikealla puolella istuinosan alla on luukku polttoainetankkiin jossa on pumppu. Pumppu irtoaa kiertämällä isoa "rengasta/mutteria" (miksi sitä sanoisi).
Tyhjällä tankilla mukavampi vaihtaa. Eli valuttaa yli, jos tankki täynnä, mutta valuu maahan, eikä sisälle.330d -03 M57N
Comment
-
-
Kun oikean takapenkin alla oleva pumppu tuntuis ääntävän. Myös kuskin penkin alta kuuluu surina. Kuuluisiko myös vasemman takapenkin alla olevan pumpun ääntää koko ajan? Ja tosiaan oireena oli, että 20 litraa täydestä tankista auto sammui. Eli eikö löpö siirry tankin oikealle puolelle?E46 330d touring -04 150 kW
Comment
-
-
Eikait sen kokoaikaa kuulu ääntää, vaan silloin kun se tasaa. Mutta jos se lähtee aina pelittämään, kun lyöt tankin täyteen (maalaisjärjellä ajateltuna sen luulisi olevan abaut 30 litraa vajaalla, eli puolillaan), niin sisäisen pumpun sen on oltava..
Edit. Jos haluaa varmistuksen, niin avaa ne luukut ja kattoo onko tankkien puolilla korkeus eroa. Pitäisi olla ihan selvästi havaittava ero.Last edited by Bääm; 28-02-2011, 21:50.330d -03 M57N
Comment
-
-
Vasemmalla puolella ei ole pumppua, paluuvirtaus/oikean puolen pumppu vetää ohivirtauksella kuskin puolelta ainetta apparin puolelle. Sucking jet pump nimeltään osakuvissa, mutta ei siinä liikkuvia osia ole.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nostetaanpas tätä keskustelua. Eli syttyi kesken ajon tuo hehkun valo palamaan ja tehot osittain katosivat. Tankissa ei ollut tosin paljoa löpöä jäljellä, ajotietokoneen mukaan n. 40km ilman tankkausta.
Noh, auto parkkiin huoltoasemalle ja vitutuksen saattelemana pystykahville ja sit takas kokeilemaan lähteekö auto käyntiin. Hehkutti normaalisti ja laakista käyntiin, mut hehkun valo jäi palamaan:think
Kurvasin tankille ja tankki täyteen ja tadaa, hehkun valo sammui. Auto toimi taas kuin mitään ei olisi ollutkaan.
Eli tuosta aikasemmin luin, että oli vissiin polttoaineen paineet liian alhaset. Tarkoittaako tämä että tuo surullisen kuuluisa polttoaineen siirtopumppu alkaa vedellä viimesiä?
Niin ja auto oli e46 330d vm-04, ajettu n. 150tkm
Comment
-
Comment