Tällaista jännää ongelmaa olisi tarjolla:
Eli e46 330d 01 touring. Vaihdettu viime kesänä alle eibachin prosystem 30/30 ja siinä samalla eteen kolmiotukivarret, raidetagon päät, koiran luut plus kaverit. eli ts. kaikki. Taakse myös tuli sisemmät puslat ja kelkkakin sain uusia puslia osakseen. Ainut asia, joka jäi hankkimatta remppaan oli etupään kolmiotukivarsien taaemmat puslat kun oli ollu vaihdossa silloin vasta n. 25tkm. Asennuksen yhteydessä huomasin, että kovin olivat löysät vaikka melkein uudet olivatkin. No eipä siinä - tuli uusi alusta alle, mutta tuntui olevan vähän levottomuutta jarrutuksissa sekä uraherkkyyttä... eli varmaankin ne löysät puslat sielä kummitteli. No minäpoika päätin, että nyt tulee powerflexit alle ja sellaiset sitten tilattiin ja paikoilleen sorvattiin kaverin kanssa. Jarrutukset rupesivat sujumaan suoraan ja uraherkkyys katosi. Tilalle tuli levoton värinä rattiin, siis sellainen puolelta toiselle väriseminen -> tämä siis 80+ vauhdeissa. Jos kädet irroittaa ratista niin sellaista muutaman millin-puolensentin nopeaa nykimistä puolelta toiselle. Kuvitellaan että ajellaan suoraan vaikkapa noin 100km/h tätä värinää on siis koko ajan, lisäksi tuntuu vähän kuin keula kevenisi huomattavasti vauhdin kasvaessa, sellainen perus jämpti tuntuma katoaa kokonaan; ohjauksesta tulee vähän rauhaton. Lisäksi jos suorittaa siinä samalla vähän "kaartelua" siis rattia puolelta toisella ihan kevyesti niin tuntee pientä nykimistä ratista vähän kuin joku sielä potkisi vastaan kun rattia kääntee. Aika epämäärästähän toi on mutta kun about kaikki palikat on vaihdettu niin vähän sitä jää funtsimaan. Outo juttu tossa oli se, ettei ks. oiretta tullu ennen kun vaihdettiin powerflexit alle. 18" kesänakeilla nytkyttelyt on paljon voimakkaampaa kun näillä tän hetkisillä 17" talvivalsseilla. Koko talven oon ajellu näillä oireilla, mutta sen verta miedommiks jäi vaikutukset, ettei se nyt oo menoa haitannut. Huomenna pitäis kesäpallot taas laittaa alle, joten aloin tässä miettimään taas että mikähän vois aiheuttaa tommosta, että jos on ideoita niin tänne vaan rohkeasti.
Niin ja pientä välystä oli vissiin tossa hammastangossa.. voiskohan se aiheuttaa?
Oliskohan ne kuluneet kolmiotukivarsien puslat saattanut peittää jotain muuta vikaa? sitten kun vaihto jämäkkään osaan niin tuli muut välykset esille?
Kiitos jos kaikista kommenteista etukäteen.
Eli e46 330d 01 touring. Vaihdettu viime kesänä alle eibachin prosystem 30/30 ja siinä samalla eteen kolmiotukivarret, raidetagon päät, koiran luut plus kaverit. eli ts. kaikki. Taakse myös tuli sisemmät puslat ja kelkkakin sain uusia puslia osakseen. Ainut asia, joka jäi hankkimatta remppaan oli etupään kolmiotukivarsien taaemmat puslat kun oli ollu vaihdossa silloin vasta n. 25tkm. Asennuksen yhteydessä huomasin, että kovin olivat löysät vaikka melkein uudet olivatkin. No eipä siinä - tuli uusi alusta alle, mutta tuntui olevan vähän levottomuutta jarrutuksissa sekä uraherkkyyttä... eli varmaankin ne löysät puslat sielä kummitteli. No minäpoika päätin, että nyt tulee powerflexit alle ja sellaiset sitten tilattiin ja paikoilleen sorvattiin kaverin kanssa. Jarrutukset rupesivat sujumaan suoraan ja uraherkkyys katosi. Tilalle tuli levoton värinä rattiin, siis sellainen puolelta toiselle väriseminen -> tämä siis 80+ vauhdeissa. Jos kädet irroittaa ratista niin sellaista muutaman millin-puolensentin nopeaa nykimistä puolelta toiselle. Kuvitellaan että ajellaan suoraan vaikkapa noin 100km/h tätä värinää on siis koko ajan, lisäksi tuntuu vähän kuin keula kevenisi huomattavasti vauhdin kasvaessa, sellainen perus jämpti tuntuma katoaa kokonaan; ohjauksesta tulee vähän rauhaton. Lisäksi jos suorittaa siinä samalla vähän "kaartelua" siis rattia puolelta toisella ihan kevyesti niin tuntee pientä nykimistä ratista vähän kuin joku sielä potkisi vastaan kun rattia kääntee. Aika epämäärästähän toi on mutta kun about kaikki palikat on vaihdettu niin vähän sitä jää funtsimaan. Outo juttu tossa oli se, ettei ks. oiretta tullu ennen kun vaihdettiin powerflexit alle. 18" kesänakeilla nytkyttelyt on paljon voimakkaampaa kun näillä tän hetkisillä 17" talvivalsseilla. Koko talven oon ajellu näillä oireilla, mutta sen verta miedommiks jäi vaikutukset, ettei se nyt oo menoa haitannut. Huomenna pitäis kesäpallot taas laittaa alle, joten aloin tässä miettimään taas että mikähän vois aiheuttaa tommosta, että jos on ideoita niin tänne vaan rohkeasti.
Niin ja pientä välystä oli vissiin tossa hammastangossa.. voiskohan se aiheuttaa?
Oliskohan ne kuluneet kolmiotukivarsien puslat saattanut peittää jotain muuta vikaa? sitten kun vaihto jämäkkään osaan niin tuli muut välykset esille?
Kiitos jos kaikista kommenteista etukäteen.
Comment