Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 46 320d A Hakee kahden vaihteen välillä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make324
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 60

    e 46 320d A Hakee kahden vaihteen välillä.

    kylmänä n. 45-65 km vauhdissa hakee kahden vaihteen väliä.. Ei tunnu mutta näkyy kierrosmittarissa..
    autoon ajettu uusi ohjelma moottorille bmw:llä.. muistaakseni 163 hp. vääntöjä en muista. Vika tuli luultavasti sen jälkeen kun tulppasin egr:n, voiko vaikuttaa?
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #2
    Vai tuliko se vika kesärenkaiden vaihdon yhteydessä? Mikä on rengaskoko?
    E61 525d LCI

    Comment

    • make324
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 60

      #3
      Originally posted by Ha2 View Post
      Vai tuliko se vika kesärenkaiden vaihdon yhteydessä? Mikä on rengaskoko?
      Ei.. tekee näköjään pelkästään kylmänä tuota.. ja vaihtaessa tuntuu välillä "töksähdyksiä" se on varmaa laatikko menossa? auttaakohan öljynvaihto?

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Viallinen momentinmuunnin tekee tota. Tossa video mistä ilmenee miten kierroslukumittari elää kun ei lukitse turbiinia. http://www.youtube.com/watch?v=bMheaE3cOU8
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • make324
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 60

          #5
          Originally posted by Robi View Post
          Viallinen momentinmuunnin tekee tota. Tossa video mistä ilmenee miten kierroslukumittari elää kun ei lukitse turbiinia. http://www.youtube.com/watch?v=bMheaE3cOU8

          Juuri tuollainen oire.. olen epäillyt momentinmuunninta.. toimii pari eka vaihdetta normaalisti mutta sen jälkeen alka oireet.
          kannattaako autolla ajaa? vai voiko viallinen muunnin särkeä laatikon? (esim. jos jotain rojua lähtee öljynkiertoon?) kuka tuon ko. auton omistaja on? foorumilaisia?

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by make324 View Post
            Juuri tuollainen oire.. olen epäillyt momentinmuunninta.. toimii pari eka vaihdetta normaalisti mutta sen jälkeen alka oireet.
            kannattaako autolla ajaa? vai voiko viallinen muunnin särkeä laatikon? (esim. jos jotain rojua lähtee öljynkiertoon?) kuka tuon ko. auton omistaja on? foorumilaisia?
            Toimii pari ekaa vaihdetta -siis D-asennossa vai stepillä?

            Tuossa videossa momentinmuuntimen lukkopinnat kyllä pitää, meneehän kierrosluku ylös alas kokoajan terävästi, se ei vaan pysy jostain syystä päällä. Mulla oli 330d lukkopinnat kulunut loppuun niin aluksi 100kmh kun paino kaasua kevyesti ettei vielä avaa lukkoa tai loiva mäki niin jyristi. Vähän enemmän kuluneena kaasu tai ylämäki muutti selvästi kierroslukua samaan tapaan kuin alemmilla kierroksilla kun lukko ei vielä kiinni. Tässä vaiheessa ajot syytä lopettaa. Koskaan ei tullut tuollaista videossa näkyvää humppaamista.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • make324
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 60

              #7
              Originally posted by Esal View Post
              Toimii pari ekaa vaihdetta -siis D-asennossa vai stepillä?

              Tuossa videossa momentinmuuntimen lukkopinnat kyllä pitää, meneehän kierrosluku ylös alas kokoajan terävästi, se ei vaan pysy jostain syystä päällä. Mulla oli 330d lukkopinnat kulunut loppuun niin aluksi 100kmh kun paino kaasua kevyesti ettei vielä avaa lukkoa tai loiva mäki niin jyristi. Vähän enemmän kuluneena kaasu tai ylämäki muutti selvästi kierroslukua samaan tapaan kuin alemmilla kierroksilla kun lukko ei vielä kiinni. Tässä vaiheessa ajot syytä lopettaa. Koskaan ei tullut tuollaista videossa näkyvää humppaamista.
              D asennossa toimii hitaassa vauhdissa.. en oo stepillä kokeillu..

              Mulla tekee vain kylmänä tuota että hakee kahden vaihteen välillä.
              Tasaisessa vauhdissa esim. vakkari päällä loivaan ylämäkeen alkaa täristää pirusti.. kaasua lisää niin heittää tärinän pois.

              Mitä teit oman autosi kanssa? Saakohan ko. vikaa korjattua. siis ilman muuntimen vaihtoa..? :think

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by make324 View Post
                D asennossa toimii hitaassa vauhdissa.. en oo stepillä kokeillu..

                Mulla tekee vain kylmänä tuota että hakee kahden vaihteen välillä.
                Tasaisessa vauhdissa esim. vakkari päällä loivaan ylämäkeen alkaa täristää pirusti.. kaasua lisää niin heittää tärinän pois.

                Mitä teit oman autosi kanssa? Saakohan ko. vikaa korjattua. siis ilman muuntimen vaihtoa..? :think
                Joo, mulla oli lukkopinnat loppu, ei voi muuta kuin vaihtaa uuteen, tai korjattuun. Samalla öljyt pitää vaihtaa huuhtelemalla. Momentinmuunnin 350-500e, töineen ja huuhteluineen koko homma ehkä n. 1500e

                Kannattaisi katsoa vaihteiston boksilta vikakoodit yms. kun noita vikamahdollisuuksia on kuitenkin monta, öljynmäärä -öljypumppu ei nosta painetta tarpeeksi, venttiilikoneisto.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  Minulla ei täristä yhtään, mutta lukitus tulee vasta n. 110-120km/h. Jos lähtee varovasti painamaan kaasua, niin viisari nytkähtää ja tuntee oikein kuin mennään väännöllä? Voiko tuo johtua muuntimen luistosta vai esim. huonosta paineesta lootassa? Tuon nopeuden alla ei lukitu kys. tavalla millään vaihteella.
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎