Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ratti vapisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Petteri -81 View Post
    Pikkaisen eilen yritin katsella, mutta eipä tuossa nyt mitään hälyyttävää äkkiä katsottuna näkynyt. Ei ollut tosin ketään apuna tuossa hommassa... Ajattelin tänään vielä käyttää nuo satuloiden männät irti ja puhdistaa, jos niissä olisi kuitenkin jotain sanomista. :think Tuo on jännä tuo vapina: Kun eilen menin töihin, vispasi kohtuu paljon ja kun ajelin töistä kotiin, niin ei vispannut edes mitenkään häiritsevästi! Olisiko tuo kuitenkin jonkinlainen jarru ongelma??
    Jos purat satulat niin osta samalla uudet kumitiivisteet, löytyy myös motonetistä, vaihdat ne niin ei tarvitse arpoa ja harmitella sitten myöhemmin.
    Eivät montaa kymppiä kustanna per satula.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Petteri -81 View Post
      Pikkaisen eilen yritin katsella, mutta eipä tuossa nyt mitään hälyyttävää äkkiä katsottuna näkynyt. Ei ollut tosin ketään apuna tuossa hommassa... Ajattelin tänään vielä käyttää nuo satuloiden männät irti ja puhdistaa, jos niissä olisi kuitenkin jotain sanomista. :think Tuo on jännä tuo vapina: Kun eilen menin töihin, vispasi kohtuu paljon ja kun ajelin töistä kotiin, niin ei vispannut edes mitenkään häiritsevästi! Olisiko tuo kuitenkin jonkinlainen jarru ongelma??
      Yksin voi olla melko vaikea todeta jos renkaat on maassa eikä kukaan heiluta rattia.

      Comment

      • Petteri -81
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 34
        • Kalajoki

        #18
        Menee huomiseen tuo satulan purku, ei ehdi tänään. Samalla katsotaan sorvissa mittakellolla nuo jarrulevyt, onpahan sekin sitten tarkastettu. Nyt taas kun ajelin tuossa töihin, niin välillä vapisee ja välillä ei juuri lainkaan. Jarruttaessa kuitenkin oikeastaan aina puistaa...
        Nykyinen: Volvo V70 D5 -04

        Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          #19
          Minusta tuo kuullostaa jarruista johtuvalta mutta enhän minä mitään tiedä

          Comment

          • Petteri -81
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 34
            • Kalajoki

            #20
            Tänään tuli nyt sitten avattua nuo satulat. Männät käytin ulkona ja jarrulevyt kävivät sorvissa. Vänkärin puolen jarrusatulan männän suojakumi oli hieman rikki ja näin ollen kakkaa oli päässyt väärään paikkaan, ei paljon mutta tarpeeksi. Levyissä ei ollut mainittavaa heittoa. Tulos: ei ravista enää oikeastaan yhtään! Uutta suojakumia en saanut vielä tälle päivälle, joten ne vielä vaihdetaan molemmille puolille lähipäivinä. Nyt mennään taas ilman tärinöitä...vähän aikaa ainakin!
            Nykyinen: Volvo V70 D5 -04

            Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #21
              Muista vielä hioa männät jos niissä on epätasaisuuksia. Jollain 1200 vesihiomapaperilla.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Petteri -81
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 34
                • Kalajoki

                #22
                Originally posted by Dani View Post
                Muista vielä hioa männät jos niissä on epätasaisuuksia. Jollain 1200 vesihiomapaperilla.
                Tämä tuli eilen jo tehtyä huolellisesti. Myös liukutapit saivat saman käsittelyn.
                Nykyinen: Volvo V70 D5 -04

                Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #23
                  Noniin, jätetään aloittamatta uutta mutta kirjataan vanhaan...

                  Eli tuli tosiaan vk sitten ostettua 320d -03 toukka.
                  Vapinaa/tärinää ratissa n 60-120km vauheissa joita saanut ajella. Välillä tärinä/vispaus häviää lähes kokonaan mutta useimmiten se on ja pysyy.
                  Vanteina on 18".
                  Hiukan alko syömään miestä kun joutu tänään ajamaan emännän Citröen Xsaralla ja se ei tärränny ja meni suoraan motarilla....
                  Varmaan pitäisi aloitella renkaiden tasapainotuksesta, mistä sen jälkeen etsin vikaa?

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #24
                    -Alatukivarren takimmaiset helat
                    -Alatukivarret (alapallonivel)
                    -Raidetangot
                    -Iskarin yläpäät
                    -Jarrusatulat
                    -Jarrulevyt

                    Tuossa on aika kattava lista tsekattavista paikoista etupäässä, monesti vaan tuppaa olemaan väljää monessa kohtaa hiukan ja se kertaantuu. Eli kun yhden paikan laittaa niin hetken päästä toinen loppuu.

                    Jarrut on oikeasti melko herkät pienelle jumimiselle ja voi aiheuttaa vapinoita jarrutuksissa. Navat kannattaa myös putsata hyvin ja käyttää auto pyöränkulmien säädössä, niin näkee ettei siellä ole kulmien takia ongelmia.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      -Alatukivarren takimmaiset helat
                      -Alatukivarret (alapallonivel)
                      -Raidetangot
                      -Iskarin yläpäät
                      -Jarrusatulat
                      -Jarrulevyt

                      Tuossa on aika kattava lista tsekattavista paikoista etupäässä, monesti vaan tuppaa olemaan väljää monessa kohtaa hiukan ja se kertaantuu. Eli kun yhden paikan laittaa niin hetken päästä toinen loppuu.

                      Jarrut on oikeasti melko herkät pienelle jumimiselle ja voi aiheuttaa vapinoita jarrutuksissa. Navat kannattaa myös putsata hyvin ja käyttää auto pyöränkulmien säädössä, niin näkee ettei siellä ole kulmien takia ongelmia.
                      Noihin jarruihin sen verran että joka kulma kannattaa käydä läpi, takasatula kun jumittaa niin auto tärisee myös.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎