Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 konepelti jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janpa
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 20
    • Vantaa

    E46 konepelti jumissa

    Nyt ois nopealle avulle tarve, oikeasti....

    Vaihdoimme autooni E46 touring facelift 2003 konepellin, edellinen kun sai talvella pienin klommon niin pistettiin ehjää tilalle. Kaikki meni hienosti aina bemun logon kiinnitystä myöden jonka jälkeen aateltiin että tää on tässä ja pamautettiin pelti kii...no helkata sehän ei aukee enään lainkaan! avausvipu jalkatilassa selkeästi liikuttaa vaijeria, ääni kuuluu, samoin toisesta munuaisesta törröttää se kahva ulkona. Pelti on ehkä auki kuskipuolelta, se nimittäin liikkuu hieman, toinen puoli on oikeasti lukossa.

    Eihän tässä mitään hätää silleen ole, huolto on juuri tehty ja tuoreet soosit koneessa mutta oishan toi kiva saada aukeamaan jotenkin.

    Vinkkejä kaivataan tai jopa tekijää jos jollekin tuttu ongelma. Auto vantaalla päiväkummussa.

    t. Jani
  • ss320
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 485
    • ...

    #2
    -jos pääsis auton alta tai munuaisen kautta ?
    -toinen liikuttaa vaijeria ja toinen koittaa samal aukasta konepeltiä :think

    toivottavasti saat sen auki

    Comment

    • janpa
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 20
      • Vantaa

      #3
      valo loppui pihalta, toinen munuainen on jo irti. onneksi on mallia kiinahiilikuitulook niin lähti ulkopäin näppärästi mutta ei siitäkään saatu vielä ronkittua mitään.
      tarttee saaha nosturille jotta vois yrittää alakautta, pihalla sekään ei onnaa.

      Comment

      • grandpa-look
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 531
        • Vaasa/Seinäjoki

        #4
        Koittakaapa vielä sellaista että toinen vetää kabiinissa kahvasta ja toinen painaa samalla konepeltiä alaspäin. Pitäisi antaa näin vähän "löysää" lukolle jos on jostakin syystä pingottunut. Ja jos se avausvipu jo näkyy niin samalla tavalla painaa peltiä alaspäin ja vetää samalla vivusta.

        En muista/tiedä varmaksi mutta luultavasti myös e46:ssa säätö tuohon konepellin etureunan korkeuden säätöön. Ettei olisi ruuvailtu liian ylös ja pingottaa vaijerin ja haittaa lukon toimintaa :think
        Nyt: E39 530d 2002 m-sport
        ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

        Comment

        • janpa
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 20
          • Vantaa

          #5
          Granpa: Ei ollut apua etureunan painamisesta. Pelti lonksuu yhä kuskin puolelta mutta kartturinpuolen lukko tuntuu olevan kiinni.

          ...Tarttis Lasolia lisätä pikku hiljaa tankkiin joten tarve ois saada auki pikkuhiljaa...

          Comment

          • Jisv
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 461
            • Pori

            #6
            Jos se vipu tulee maskista ulos, niin ei siinä oo sitte hätää. Tarvit jäykkää rautalankaa, josta taivutat koukun ja pujotat munuaisen välistä sisään. Taskulampulla näytät valoa, niin näät sen lukitusraudan, jota pitää saada vedettyä ulospäin, että pelti aukeaa. Ekalla kerralla joutuu pari kertaa yrittämään, et löytyy oikee kulma ja paikka mistä vetää, mutta kyl se siitä.
            Rautalangan pitää olla sen takia jäykkää, että siihen vetoon joutuu käyttämään vähän voimaakin.
            e46 non m-sport touring
            Dieselin kulutus

            Comment

            • penna87
              Newbiemmer
              • Oct 2009
              • 15
              • suomi

              #7
              jos on vielä lukko asennossa, niin lukoissa on kolot vaijerin irroitus/asenusta varten, joista pystyy lukot aukaisemaan meiselillä munuaisenreijistä, joutuu kyllä vähän tunnustelemalla vääntelee jos ei puskuria käytä pois.

              Comment

              • janpa
                Newbiemmer
                • Jun 2009
                • 20
                • Vantaa

                #8
                kiitoksia vinkeistä, illalla töiden jälkeen pääsee taas sorkkimaan peltiä..tulipahan tästä taas soppa ja viel ite aiheutettu :think

                Comment

                • janpa
                  Newbiemmer
                  • Jun 2009
                  • 20
                  • Vantaa

                  #9
                  Tämä ongelma ratkesi.

                  Edestäpäin vasemmanpuoleinen munuainen pois joka olio onneksi mallia kiin niin lähti helposti. Sitten vaan pitkää ruuvaria ja rautalankaa ja sorkkimista ja vetoa konepellistä tulemaan tappiin ja siitähän se plomsahti auki.

                  Koko homman siis aiheutti meidän vaihtama käytetty konepelti (pelti itsessään ok) se nimittäin oli noin 3-4mm väärässä kohdassa jolloin pellissä olevat tapit eivät menneet luklituskolojen keskelle vaan jäivät kanittamaan. Ja kyllä, pelti olisi mahdollisesti voinut nousta ajossa ylös koska se ei ollut kunnolla tuulihaassa, vaikka olikin "kiinni".

                  no nyt kaikki ok, pelti säädetty ja menee lukkoon asti kevyesti pudottamalla, eli ei ees tartte paiskoa.

                  t. Jani

                  Comment

                  • MiikaZ06
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 190
                    • Mikkeli

                    #10
                    Lainaan tätä topikkia koska itellä jäi kanssa jumiin konepelti.

                    Elikkäs autona toi E46 328Ci -99.
                    Ja ongelma on, että oli tarkoitus avata konepelti eilen. No nykäsin jalkatilan avausvipua niin kesken vedon antoikin periksi ja tuntu että vaijeri katkesi? Ja vipu jäi "löysäksi" eikä mitään tapahdu.

                    Eli nyt olis konepelti kiinni jumissa, joten kertokaahan viisaammat miten tämän saisi auki ja mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Entä minkälainen homma on vaihtaa vaijeri?
                    Bmw 328CI E46 | http://miikaz.1g.fi/

                    Myydään AC Schnitzer Type VI 22"
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=283307

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8091
                      • Willähde

                      #11
                      Originally posted by MiikaZ06 View Post
                      Lainaan tätä topikkia koska itellä jäi kanssa jumiin konepelti.

                      Elikkäs autona toi E46 328Ci -99.
                      Ja ongelma on, että oli tarkoitus avata konepelti eilen. No nykäsin jalkatilan avausvipua niin kesken vedon antoikin periksi ja tuntu että vaijeri katkesi? Ja vipu jäi "löysäksi" eikä mitään tapahdu.

                      Eli nyt olis konepelti kiinni jumissa, joten kertokaahan viisaammat miten tämän saisi auki ja mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Entä minkälainen homma on vaihtaa vaijeri?
                      Eikös se tossa yläpuolella lue?

                      edit: niin jos siel tosiaa vaijeri poikki niin niin...:think
                      Last edited by peltone; 27-09-2010, 11:54.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • MiikaZ06
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 190
                        • Mikkeli

                        #12
                        Originally posted by peltone View Post
                        Eikös se tossa yläpuolella lue?

                        edit: niin jos siel tosiaa vaijeri poikki niin niin...:think
                        Jeps sitä mää tässä ajattelinki että toimiiko varmasti sama kikka. Että jos se vaijeri on poikki sieltä nii näinköhä toimii samanlailla. Kun se konepellin vipukaan ei nouse ylös:think
                        Bmw 328CI E46 | http://miikaz.1g.fi/

                        Myydään AC Schnitzer Type VI 22"
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=283307

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎