Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d -00 ongelma, joku lyö maihin(?) mutta mikä? Auttakee *PÄIVITETTY LISÄTIETOA*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pl84
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 23
    • Lempäälä

    E46 330d -00 ongelma, joku lyö maihin(?) mutta mikä? Auttakee *PÄIVITETTY LISÄTIETOA*

    Onkelmia ilmeni ja piti tänne rekisteröityä

    Ajoin auton eilen illalla parkkiin ja kaikki toimi hyvin, aamulla otin auton ajoon ja tilanne olikin vähän toinen.

    - Kierrosluku ja kulutusmittari (analoginen) ei toimi ollenkaan.
    - Moottorin lämmöt näyttää kokoajan täysiä, punaisella siis heti kun lyö virrat päälle.
    - Jarruvalo palaa kokoajan
    - Luistoneston valo palaa kokoajan ja myös luistonesto on pois pelistä
    - Ilmastointi ei toimi, valo syttyy nappiin mutta ei lähde päälle (siis ilmastointi, puhallin kyllä pelaa)
    - Nopeusmittari toimii miten tahtoo, esimerkkikuvassani oikeasti nopeus 40km/h (navi)
    - Vilkut/pitkät/sumarit kaikki pelaa mutta kojetauluun ei syty valoja, vilkuista ei kuulu myös 'vilkkuääntä'
    - "Autonkuva" ei myöskään toimi kojetaulussa, ei näytä avoimia ovia jne...
    - Ajotietokone tuntuisi toimivan täysin oikein.

    Sulakkeet tarkastettu... Joku varmaan lyö maihin mutta mikäs se vois olla?

    Vikakoodien lukua/korjaamoreissua en tee vielä, sen verran pitkä matka lähimpään korjaamoon missä homma onnistuu et koitan jos omankädenoikeudella sais vehkeen taas pelaan ... Eli älkääpäs ehdotelko niitä.

    Mittaristo oli ensimmäinen oma ajatukseni, mut ei se varmasti vaikuttaisi luistonestoon eikä ilmastointiin? Purin kuitenkin mittarinkin jo ja tarkastin kaiken minkä keksin. Ei löydy mitään selvää vikaa siitä.



    e: Tuo airbagin valo paloi jo valmiiksi

    e2: Tässä vastaavanlainen ongelma, autona vaan 530d mut sama vuosimalli ja about samat kilometritkin... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196987
    Last edited by pl84; 02-06-2010, 00:48.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 926
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Missä kunnossa akku?
    Huonolla akulla alkaa puottelemaan sähkölaitteita pois pelistä, ainakin E39:ssä teki näin. Tosin ekana mittaristo tais mennä melkein tyystin pimeeksi.
    Akun ei tarte olla huono, muuten kuin silleen, että startatessa käy jännitteet liian alhaalla niin alkaa systeemi jo herjailla. sinällään voi tuntua että käynnistyy ihan OK.

    Tuota nyt kannattaa ekana vilkaista. Ei se vika siinä varmaan oo, mutta toivotaan että ois.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

      #3
      Ei sitä nyt niin pitkä matka voi olla korjaamolla. Koijärveltäkin löytyy paikka jossa saadaan jotain ulos autosi vikamuistista. Soittele.
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

      tied. 0407247465

      Comment

      • pl84
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 23
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by kye View Post
        Ei sitä nyt niin pitkä matka voi olla korjaamolla. Koijärveltäkin löytyy paikka jossa saadaan jotain ulos autosi vikamuistista. Soittele.
        Täytyykin tulla poikkeen! Soittelen huomenna, ei täällä muuta ole kuin 9 auto ja sinne on jonoa aina perkeleesti... Forssan autosähköllä saa yleensä vikakoodit helpommin luettua mut sielläkin vissiin nyt lomat päällä ja kiirettä myös... Itsellä vaan niin kiirepäivät aina ettei kerkeä minnekään lähteä mut vois koittaa huomenna keretä sinne...

        Originally posted by ockelbo4500 View Post
        Missä kunnossa akku?
        Huonolla akulla alkaa puottelemaan sähkölaitteita pois pelistä, ainakin E39:ssä teki näin. Tosin ekana mittaristo tais mennä melkein tyystin pimeeksi.
        Akun ei tarte olla huono, muuten kuin silleen, että startatessa käy jännitteet liian alhaalla niin alkaa systeemi jo herjailla. sinällään voi tuntua että käynnistyy ihan OK.

        Tuota nyt kannattaa ekana vilkaista. Ei se vika siinä varmaan oo, mutta toivotaan että ois.
        Täytyykin katsoa tuo heti aamulla, koittaa startata kaapelien kanssa siis vaikka... Akku on kyllä käytännössä uusi, olisko maaliskuussa hommattu... Mut eihän sitä ikinä silti tiedä (joo tuskin tässä vika)



        Ehdotuksia otetaan yhä vastaan vian mahdollisesta olinpaikasta...

        Tarkemmin kun nyt mietin niin lauantaina auto ei meinannut oikein käynnistyä, startti pyöri mutta ei vaan käynnistynyt, lupaili vähän kyllä... Painelin ovia auki ja lukkoon ja koitin aina käynnistystä kunnes yhtäkkiä pelasikin täydellisesti ja pelaa yhä... Jos joku saisi vaikka ahaa elämyksen tämän perusteella (tuskin joo on mitään tekemistä tuolla tämän kanssa)
        Last edited by pl84; 31-05-2010, 22:21.

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Akun kaapeleiden kiinnityskin kannattaisi katsoa...varsikin kun siellä hiljan operoitu. Ja se +johdon "paukku"katkaisin
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            #6
            Minullakin teki kerran edellisen E46:n mittaristo temput, yhtenä aamuna starttauksen jälkeen vilkut ei toimineet, ja mittaristossa paloi erinäisiä varoitusvaloja, myös luistonesto ja ABS oli pois pelistä.
            Oli kostea kevätaamu ja +3, auto oli ollut koko talven vähällä ajolla (itse olin ulkomailla), joten akun varaustilakaan ei varmaan ollut kovin hyvä

            Silloin sain merkkikorjaamosta puhelimitse vinkin, että akunkenkä irti 15 minuutiksi, se saattaa auttaa.
            Näin tein ja sen jälkeen pelasi normaalisti, eikä ongelmaa enää ilmennyt koko loppuaikana, auto oli minulla vielä 2 vuotta tuon jälkeen.
            Mutta siinä olikin Defan akkulaturi lohkolämppärin kaverina, eli akku oli latauksessa aina kun lohkolämmitin oli käytössä.

            Eli täältä ääni myös tuolle akun heikolle varaustilalle, jännite notkahtaa liian alas startatessa ja se saattaa sekoittaa herkkiä sähkölaitteita, kuten mittaristoa.

            Luetun perusteella jännitteen notkahtaminen aiheuttaa myös uudemmissa mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja, vaikka oikeaa vikaa ei missään olekaan.
            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • pl84
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 23
              • Lempäälä

              #7
              Noniin, tilannepäivitystä...


              - Akku ollut tänään useampaan otteeseen irti, pisimmillään n. 3 tuntia jonka jälkeen käynnistyksessä käytetty vielä pilottia apuna. Virtaa pitäisi siis piisata eikä ongelma tästä korjaannu.

              - vikakoodit luettu, kiitos tästä kye:lle. Vikakoodit oli pelkästään niistä vioista mitä alkuun listasinkin jo eli luistonesto jne, ei löytynyt mitään mikä olisi tämän koko homman aiheuttanut. Mittariston vikakoodeja ei päästy lukemaan ollenkaan, auto ei anna signaalia (tms) kertoi lukulaite.

              Tuleekos lisää ehdotuksia kellään mieleen? Kirjoittelin tuohon ensimmäiseen viestiin siitä kun lauantaina auto ei meinannut käynnistyä, kye ehdotti virtalukon pohjaa, millaisia vikoja siitä on muille aiheutunut? Tämä vika kuulostaisi 1:1 identtiseltä kuin mitä sassi kirjoitteli. Apu ei vaan löytynyt tähän autoon akun irroituksesta...

              Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=195390
              Eli jos nyt en ihan hakoteillä ole niin nuo viat voisivat johtua myös tuosta?... Miinus tietenkin tuo ilmastointi ja lämpömittari :/
              Last edited by pl84; 01-06-2010, 21:04.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Taitaa olla mittaristossa vika jos testerillä löydy niin ei ole väylässä.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • pl84
                  Newbiemmer
                  • May 2010
                  • 23
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Taitaa olla mittaristossa vika jos testerillä löydy niin ei ole väylässä.
                  Voiko mittariston vika aiheuttaa sen että ABS, luistonesto ja ilmastointikin lopettaa toimimisen?

                  Vikakoodien luku onnistui moottorista täysin, parista muusta (jarrut ja ?) ei onnistunut oikein vaan testeri halusi käyttää jotain "vakiasetuksia", mittariston vikakoodien luku ei onnistunut ollenkaan...

                  Kävi vaan mielessä et tuuppaako tuolta joku boksi/laite (se virtalukonpohja?) sen CAN väylän ihan sekaisin?

                  Ei taida olla mitään keinoa varmistaa tuota vikaa mittaristoon? Mittaristo irtoaa ihan järkihintaan romikselta (240e) mutta se pitää vissiin koodata ja se tuskin on taas halpaa hupia... Pitäähän tuokin koittaa jos mikään muu ei auta, ei vaan viittis ihan omaisuutta iskeä tämmöiseen reilun 10tke auton korjaamiseen... (vian etsintään siis)

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Helpoin todeta on kokeilla toista mittaristoa, jos saat jostain lainaksi. Hullua maksaa toisen auton mittaristosta 240€!
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • pl84
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 23
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Helpoin todeta on kokeilla toista mittaristoa, jos saat jostain lainaksi. Hullua maksaa toisen auton mittaristosta 240€!
                      Ehdotuksia otetaan vastaan mistä tommosen halvemmalla saisi? ...

                      On tossa toinenkin E46 pihassa mut se on 316i compact vm 2003... Sen mittari ei vissiin käy tähän?

                      Jos jostain saan mittarin lainaksi niin onnistuuko sen testaus ja vaihto noin vain? Metro-autosta väittivät et mittari pitää koodata, sanoivat et vanhasta mittarista pitää siirtää jotain uudelle mittaristolle että toimisi... ...mut mut, olisko sit kuitenkin niin et haluavat vaan rahastaa ja mittarille ei mitään kummempia tarvitse tehdä jollei halua km lukeman siirtyvän vanhasta mittarista?

                      Yhä askarruttaa myös että voisiko rikkinäinen mittaristo aiheuttaa sen että ilmastointi ei toimi, abs ei toimi, vakkari ei toimi ja luistonesto ei toimi?
                      Last edited by pl84; 01-06-2010, 21:57.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Ainakin ylimääräinen pallukka ilmestyy sen km lukeman perään merkiksi ettei kilometrit täsmää.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • pl84
                          Newbiemmer
                          • May 2010
                          • 23
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Ainakin ylimääräinen pallukka ilmestyy sen km lukeman perään merkiksi ettei kilometrit täsmää.
                          Mut "uusi" mittaristo toimii ihan täysin kun sen vaan heittää paikalleen? Ei tartte mitään ohjelmointeja suorittaa?

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Testata voi ilman koodausta, riittä että näkee onko se on väylässä ja abs:t yms alkaa toimimaan, jos alkaa.. Tämä kannattaa kokeilla ensimmäisenä.

                            Thuppu: Pallukka ei ole km:stä vaan VIN koodista
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4630
                              • Tampere

                              #15
                              Tarkistapa tulipellissä konehuoneen puolella olevan maadoitusjohdon kiinnitys. Ja vielä tarkennettuna tuo löytyy kuskinpuolelta.. Kirjoitin samasta hommasta aikaisemminkin ja kuntoon tuli tuolla mutterin kiristämisellä..

                              Mutterin koko mahtoi olla 13/10mm avainvälillä.

                              Äkkiseltään en löytänyt minne olin tuosta aikasemminkin kirjoitellut.. tuo nimenomaan aiheuttaa sen että mittarit on tapissa..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎