Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d -00 ongelma, joku lyö maihin(?) mutta mikä? Auttakee *PÄIVITETTY LISÄTIETOA*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #16
    Originally posted by pl84 View Post
    Ehdotuksia otetaan yhä vastaan vian mahdollisesta olinpaikasta...

    Tarkemmin kun nyt mietin niin lauantaina auto ei meinannut oikein käynnistyä, startti pyöri mutta ei vaan käynnistynyt, lupaili vähän kyllä... Painelin ovia auki ja lukkoon ja koitin aina käynnistystä kunnes yhtäkkiä pelasikin täydellisesti ja pelaa yhä... Jos joku saisi vaikka ahaa elämyksen tämän perusteella (tuskin joo on mitään tekemistä tuolla tämän kanssa)

    Tämä toinen oire tuosta maadoituspisteen huonosta kontaktista.. Itsellä auto sammui käynnistä..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Rahu View Post
      Thuppu: Pallukka ei ole km:stä vaan VIN koodista
      Aha, ok.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • pl84
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 23
        • Lempäälä

        #18
        Maadotuspiuha tarkastettu. Ei auttanut tämäkään.... Prk, lähin bemarin vikakoodin luku tampereella ja jonoa melkein 2 viikkoa, 11.6.2010 pääsis vasta...

        Eli eli, lisää ehdotuksia?

        - Voiko KAIKKI nämä johtua rikkinäisestä mittaristosta?
        - Voiko KAIKKI nämä johtua virtalukon pohjasta?
        - Voiko KAIKKI nämä johtua vasemman takapyörän nopeusanturista?

        Muita ideoita?

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #19
          Originally posted by pl84 View Post
          Maadotuspiuha tarkastettu. Ei auttanut tämäkään.... Prk, lähin bemarin vikakoodin luku tampereella ja jonoa melkein 2 viikkoa, 11.6.2010 pääsis vasta...

          Eli eli, lisää ehdotuksia?

          - Voiko KAIKKI nämä johtua rikkinäisestä mittaristosta?
          - Voiko KAIKKI nämä johtua virtalukon pohjasta?
          - Voiko KAIKKI nämä johtua vasemman takapyörän nopeusanturista?

          Muita ideoita?

          Olisko sillä suunnalla jotakuta foorumilaista, joka voisi lukea sulta koodit nopeammin ja halvemmin?
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • pl84
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 23
            • Lempäälä

            #20
            Paukkukytkin (rele) mitattu, antaa 0 ohmia niinkuin pitääkin eli ei vikaa siinä...

            Paikallinen autokorjaaja käski tarkastamaan boksin johdot ja maadoitukset, takaboksissa sitä ei ole joten se on vissiin sit repsikan jalkotilassa? Missäs siellä se on?

            Originally posted by fastandfurious View Post
            Olisko sillä suunnalla jotakuta foorumilaista, joka voisi lukea sulta koodit nopeammin ja halvemmin?
            Kye luki jo koodit mulle autocomilla... Sillä vaan ei päässyt kunnolla käsiksi autoon, CAN väylät vissiin vähän turhan tukossa. Lähin bemarin virallinen huolto "virallisen" mittarin kanssa tampereella ja jonoa 2 viikkoa... Voin ajella kyllä pidemmällekin jos jossain vaan onnistuu, pitäisi siis olla GP1(?) vai mikä se "oikea" lukulaite nyt onkin.
            Last edited by pl84; 02-06-2010, 14:47.

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #21
              En tiedä otaisko mittaristo itseensä jos ottaisit toisen liittimen irti ja laittaisit virrat päälle ja sitten toisen, tuskinpa. Ideana että voisko jompi kumpi liitin antaa maan väärään paikkaan.

              Sitten sen jälkeen lähtisin kokeilee että ottais antureilta liittimiä irti. Sen takia että jos maavika. Lämpö, nopeus, ilmanmäärämittari, abs, polttoaineanturi. Mitkä kaikki nyt siihen voi vaikuttaa. Myös mittaristoon vaikuttavien sullakkeide/releiden irrottelua vois testata. Jos ois kuvat niin auttais varmaan aika paljon asiaan.

              Kunhan arvailen...

              Vikakoodien "oikea" lukulaite on impa.
              Last edited by Jamppa1983; 03-06-2010, 22:02. Reason: Lukulaite
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • pl84
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 23
                • Lempäälä

                #22
                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                En tiedä otaisko mittaristo itseensä jos ottaisit toisen liittimen irti ja laittaisit virrat päälle ja sitten toisen, tuskinpa. Ideana että voisko jompi kumpi liitin antaa maan väärään paikkaan.

                Sitten sen jälkeen lähtisin kokeilee että ottais antureilta liittimiä irti. Sen takia että jos maavika. Lämpö, nopeus, ilmanmäärämittari, abs, polttoaineanturi. Mitkä kaikki nyt siihen voi vaikuttaa. Myös mittaristoon vaikuttavien sullakkeide/releiden irrottelua vois testata. Jos ois kuvat niin auttais varmaan aika paljon asiaan.

                Kunhan arvailen...

                Vikakoodien "oikea" lukulaite on impa.
                Benkaralta ja Metro Autolta sanottiin molemmilta että oikeastaan ainoa "laite" mikä tuon voi tehdä on mittaristo, anturit/virtalukonpohja jne sanoivat et muuten vois ollakin mut ei pitäis mitenkään voida vaikuttaa näin laajasti (ilmastointi jne)... Toinen vaihtoehto vois sitten olla repsikan jalkotilassa olevan boksin maadoitus... Näitä lähdetään huomenna testaileen, tai siis lähinnä tota boksia. Mittaristoa en ole mistään saanut käsiini... Jos ei auta niin ens viikolla Benkaralle lukeen vikakoodit kunnolla...

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  Tuo kaikki on turhaa ennen toisen mittariston kokeilua. Eikä se vikakoodien lukeminen jossain benkaralla tuohon paljoa auta.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by Jamppa1983 View Post
                    Vikakoodien "oikea" lukulaite on impa.
                    EI, vaan INPA
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • pl84
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 23
                      • Lempäälä

                      #25
                      Nyt rupesi sit vilkkujen, valojen yms merkkivalot toimiin. Samoin lämpömittari ja kierroslukumittari... Tämä siis tekemättä mitään, illalla ei toiminut, aamulla toimi.

                      Perstuntumani vaikuttaa varmemmalta vaan, joku maavika tmsjuttu mitä nyt en vaan keksi. Kertokaas joku bmw guru mihin etsinnät pitäisi suunnata?
                      Last edited by pl84; 05-06-2010, 10:26.

                      Comment

                      • sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

                        #26
                        Niin moni on jo puhunut tuosta mittaristoviasta, että kannattaisi ehkä uskoa ja kokeilla toisella mittaristolla.

                        Minullekin sanoivat silloin huollosta, että jos ei akun irrottaminen tepsi niin todennäköisesti vika on mittaristossa. Minulla se vika onneksi korjaantui akkuresetillä...
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

                        Comment

                        • pl84
                          Newbiemmer
                          • May 2010
                          • 23
                          • Lempäälä

                          #27
                          Originally posted by sassi View Post
                          Niin moni on jo puhunut tuosta mittaristoviasta, että kannattaisi ehkä uskoa ja kokeilla toisella mittaristolla.

                          Minullekin sanoivat silloin huollosta, että jos ei akun irrottaminen tepsi niin todennäköisesti vika on mittaristossa. Minulla se vika onneksi korjaantui akkuresetillä...
                          Jotenkin en vaan usko siihen kun ilmastointikaan ei pelannut (nyt taas pelaa, unohtu mainita)... Ok mittaristo kuulemma on "keskeinen moduli" autossa (CAN väylässä?) joten se vissiin voi tehdä about mitä vaan kun hajoaa(?)

                          Osaako joku nyt sanoa 100% varmaksi, pystynkö testaamaan mittariston ilman "koodauksia"... Parista merkkihuollosta sanottu nyt ettei pysty edes testaamaan ennenkun uusi mittari on "koodattu"

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Voit testata.
                            Ja mittaristo toimii tosiaan hyvinkin keskeisenä pisteenä auton väylätoiminnan kaunnalta.
                            Moottorinohjaus, absit, laatikonohjaus(jos automaatti) pääsee kiinni vaikka ilman mittaristoa koska näihin haarautuu diagnostiikkaväylä ennen mittaristoa.
                            Sitten kaikki korin moduulit kuten ilmastointi, korimoduuli, bägit, parkkitutkat, valomoduuli jne jne on K-väylän takana joka lähtee mittaristolta eteenpäin.
                            Ja mikäli mittaristo on sekaisin ei väyläliikenne pelaa.
                            Edellämainitut moottorinohjaus, absit ja mahdollinen laatikonohjaus löytyy myös mittariston takaa CAN-väylästä, mutta siellä ei muita laitteita ole.
                            Todennäköisesti niiden pitäisi herjata CAN yhteysvirhettä mittariston kanssa.

                            Jos vikaa haluaa kotioloissa rajata kannattaa mittariston liittimistä mitata että kaikki jännitesyötöt tulee kuten kuuluukin.
                            Jos ovat ok niin hyvin suurella todennäköisyydellä itse mittaristossa vikaa ja kun kerran rupesi taas välillä toimimaan niin todennäköisesti kaipaisi koko mittariston piirilevyn juottamista uudelleen, kuulostaa juotosvialta.
                            Onnistunee asiaan erikoistuneissa huoltofirmoissa. Toki on mahdollista että mittaristossa on muutakin vikaa ja helpoin vaihtoehto on etsiä käytetty mittaristo minkä koodaa autoon.
                            Last edited by Supa; 05-06-2010, 11:30.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • pl84
                              Newbiemmer
                              • May 2010
                              • 23
                              • Lempäälä

                              #29
                              Originally posted by Supa View Post
                              Voit testata.
                              Ja mittaristo toimii tosiaan hyvinkin keskeisenä pisteenä auton väylätoiminnan kaunnalta.
                              Moottorinohjaus, absit, laatikonohjaus(jos automaatti) pääsee kiinni vaikka ilman mittaristoa koska näihin haarautuu diagnostiikkaväylä ennen mittaristoa.
                              Sitten kaikki korin moduulit kuten ilmastointi, korimoduuli, bägit, parkkitutkat, valomoduuli jne jne on K-väylän takana joka lähtee mittaristolta eteenpäin.
                              Ja mikäli mittaristo on sekaisin ei väyläliikenne pelaa.
                              Edellämainitut moottorinohjaus, absit ja mahdollinen laatikonohjaus löytyy myös mittariston takaa CAN-väylästä, mutta siellä ei muita laitteita ole.
                              Todennäköisesti niiden pitäisi herjata CAN yhteysvirhettä mittariston kanssa.

                              Jos vikaa haluaa kotioloissa rajata kannattaa mittariston liittimistä mitata että kaikki jännitesyötöt tulee kuten kuuluukin.
                              Jos ovat ok niin hyvin suurella todennäköisyydellä itse mittaristossa vikaa ja kun kerran rupesi taas välillä toimimaan niin todennäköisesti kaipaisi koko mittariston piirilevyn juottamista uudelleen, kuulostaa juotosvialta.
                              Onnistunee asiaan erikoistuneissa huoltofirmoissa. Toki on mahdollista että mittaristossa on muutakin vikaa ja helpoin vaihtoehto on etsiä käytetty mittaristo minkä koodaa autoon.
                              Mites nuo käytetyt mittaristot menee, metro autosta väittivät että pitäisi olla uusi mittari. Sanoivat kyllä että EHKÄ vanhankin saa koodattua mutta ei läheskään 100% varmasti. Mikäs on totuus tässä asiassa?

                              Tarviiko mittaristoa ylipäätään koodata ollenkaan? Onko sillä mitään muuta merkitystä kuin se että mittarilukema siirretään vanhasta mittarista? Sillä ei suurta väliä ole, huoltokirjaan merkintä vaan todellisesta lukemasta.

                              Eli jos jostain löydän 6 sylinterisen E46 mittariston nyt lauantaina niin voinko iskeä sen vaan kiinni ja homma pelaa? Metrosta väittivät että pitää vanhasta mittarista pitää lukea jotain ja siirtää uuteen että pelaa/pelaa kunnolla(?)

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #30
                                Originally posted by pl84 View Post
                                Mites nuo käytetyt mittaristot menee, metro autosta väittivät että pitäisi olla uusi mittari. Sanoivat kyllä että EHKÄ vanhankin saa koodattua mutta ei läheskään 100% varmasti. Mikäs on totuus tässä asiassa?

                                Tarviiko mittaristoa ylipäätään koodata ollenkaan? Onko sillä mitään muuta merkitystä kuin se että mittarilukema siirretään vanhasta mittarista? Sillä ei suurta väliä ole, huoltokirjaan merkintä vaan todellisesta lukemasta.

                                Eli jos jostain löydän 6 sylinterisen E46 mittariston nyt lauantaina niin voinko iskeä sen vaan kiinni ja homma pelaa? Metrosta väittivät että pitää vanhasta mittarista pitää lukea jotain ja siirtää uuteen että pelaa/pelaa kunnolla(?)
                                Vähintäänkin VIN eli runkonumero pitää kirjoittaa toiselle mittaristolle jotta "manipulaatio piste" ei pala kilometrilukeman vieressä. Myös varustekoodaus olisi syytä kirjoittaa jottei vikavaloja jää palamaan ja tule ihmeellisiä vikakoodeja kun mittaristo luulee autossa olevan varusteita(moduuleita) mitä ei oikeasti ole.
                                Se riippuu käytettävissä olevasta softasta ja henkilön osaamisesta saako se noita kohdalleen mutta ainakin BMW Scanner ohjelmistolla tuo onnistuu liiankin helposti.

                                Mutta kokeile nyt ensin toisella mittaristolla ilman koodauksia. Jos toisella mittaristolla pääsee suoraan kiinni K-väylän laitteisiin on vika ratkennut.
                                Jos otat sen lopullisesti käyttöön niin ei ole mitään syytä jättää hommaa puolitiehen, eli koodaukseen vaan.
                                Last edited by Supa; 05-06-2010, 12:20.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎