Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ei ota kierroksia ja käy vaivoin tyhjäkäyntia = ketju hyppäs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    #16
    Sulla on satkun ajettu, ja lähes 8 vuotta vanha auto.
    Kiviäkin kiinnostaa, vaikka siitä olisi kilahtanut koko kattila.
    Herääs nyt todellisuuteen. Autoissa on vikoja, ja niihin joudutaan tekemään remontteja, joskus vähän isompiakin.
    Miks mä edes väännän rautalangasta, kyllä sä ehkä vielä joskus tajuat.

    Ei vaan pysty käsittämään minkälaisia aivoituksia ihmisillä.
    Aargh, päätä kivistää.

    Edit: Sitä paitsi tuo 1000€ on ihan normaalilasku pikkaisenkin normihuoltoa isommasta työstä, jos huollatat autoasi jossain liikkeessä. Kyllä mä suosittelen sulle HKL:llää. Ne kai nykyään korvaakin jotain, jos on vaikka bussi myöhässä.
    Last edited by walde; 09-06-2010, 20:21.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Joo, pakopuoli siinä yleensä hyppääkin. Laahaimiin on muistaakseni tullut parempi päivitys mutta tuo ketjun vaihto on tod.näk. ihan turha.

      Kaikki osat mitä siihen tarvii on alle 100€ reilusti ja työhön menee n.2h(ilman ketjun vaihtoa) joten aika suolaiselta hinnalta kuullostaa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Oon kyllä samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa. En nyt väitä kumminkaan että liikkeen pitäis tuosta korvata mitään, mutta aika vähillä kilsoilla on mennyt laahaimet. Ex VR6 golf joka on tunnettu jakopää ongelmainen, tulee siinä eteen tuo remppa siinä 200tkm paikkeilla.
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #19
          Originally posted by arska84 View Post
          Ex VR6 golf joka on tunnettu jakopää ongelmainen, tulee siinä eteen tuo remppa siinä 200tkm paikkeilla.
          Eiköhän tuo ole kuitenkin aika tapauskohtaista millon mikäkin remontti tulee eteen.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #20
            Miten tuon jaon pystyy tarkastamaan??? tarvitaanko siihen jotain erikoistyökaluja? ja jos tarvii niin löytyykö keltään?
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #21
              Joo tuskin tulee mitään korvauksia kuitenkaan. Mutta silti samaa mieltä, että BMW:n laatumielikuvalla, joka minultakin on valitettavasti matkan varrella päässyt hieman heikkenemään, voisi odottaa että jako ei hyppää vielä 100 tkm ajetusta padasta!

              Edit: Jos näissä autoissa olisi vielä toyotan tms. luonne, en kyllä laadun / kestävyyden puolesta näitä omistaisi.
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3861
                • Nokia

                #22
                Originally posted by them View Post
                Tein liikkeelle hyvin selväksi että kannattaa selvittää tuota laskua hieman tarkemmin että kuka maksaa ja kuinka paljon, tietenkään en odota että tämä menisi johonkin goodwilliiin koko potti, mutta koska olen auton ensimmäinen omistaja ja kilometrejä on vain 100t lasissa niin en suostu nielemään tätä koko hommaa omaan piikkiin.
                Toivotaan että tulee GW hylkynä takas En oikein muuta mahdollisuutta näe..
                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 54*BMW

                Comment

                • slowrider
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 254
                  • Salo

                  #23
                  Originally posted by fastandfurious View Post
                  Joo tuskin tulee mitään korvauksia kuitenkaan. Mutta silti samaa mieltä, että BMW:n laatumielikuvalla, joka minultakin on valitettavasti matkan varrella päässyt hieman heikkenemään, voisi odottaa että jako ei hyppää vielä 100 tkm ajetusta padasta!

                  Edit: Jos näissä autoissa olisi vielä toyotan tms. luonne, en kyllä laadun / kestävyyden puolesta näitä omistaisi.
                  no ei toi BMW:n laatumielikuva ole kai pahemmin tekniikkaan liittynyt. missähän samanhintasessa japsissa on yhtä laiska/huono 8v kone käytössä. kuiten se voidaan jo melkein faktana sanoa et jos sen 8v 1.6-1.8 tojon koneen pistät rinnalle niin tehoa on se sama ja huoltotarve eri planeetalta.

                  se bemarin "imu" taitaapi johtua muista asioista. esim. mukavuus, ulkonäkö ja TAKAVETO. muutenhan näihin ei kukaan koskis pitkällä tikullakaan
                  Last edited by slowrider; 09-06-2010, 21:30.
                  BMW S1000RR
                  Nordic Superbike #2

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by walde View Post
                    Eiköhän tuo ole kuitenkin aika tapauskohtaista millon mikäkin remontti tulee eteen.
                    No jos vilkaset jotain volkkarin foorumia niin jakopää/kansirempalta et välty VR6:sessa
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by slowrider View Post
                      no ei toi BMW:n laatumielikuva ole kai pahemmin tekniikkaan liittynyt. missähän samanhintasessa japsissa on yhtä laiska/huono 8v kone käytössä. kuiten se voidaan jo melkein faktana sanoa et jos sen 8v 1.6-1.8 tojon koneen pistät rinnalle niin tehoa on se sama ja huoltotarve eri planeetalta.

                      se bemarin "imu" taitaapi johtua muista asioista. esim. mukavuus, ulkonäkö ja TAKAVETO. muutenhan näihin ei kukaan koskis pitkällä tikullakaan
                      Eikös bemarit kuitenkin ole aidoimmillaan kutoskoneella?

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Eikös bemarit kuitenkin ole aidoimmillaan kutoskoneella?
                        Se on niille joilla on pieni vehje jalkojen välis
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • slowrider
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 254
                          • Salo

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eikös bemarit kuitenkin ole aidoimmillaan kutoskoneella?
                          no sama pätee melkein joka merkkiin. on noita kutosia japseillakin jos sille linjalle lähdetään. nyt olikin kyseessä hinnat alkaen pappamalli ja sen tekniikka (samanlaisen paskan kanssa itsekkin taistelen)
                          Last edited by slowrider; 09-06-2010, 21:39.
                          BMW S1000RR
                          Nordic Superbike #2

                          Comment

                          • fastandfurious
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1731
                            • Tampesteri

                            #28
                            Originally posted by slowrider View Post
                            no ei toi BMW:n laatumielikuva ole kai pahemmin tekniikkaan liittynyt. missähän samanhintasessa japsissa on yhtä laiska/huono 8v kone käytössä. kuiten se voidaan jo melkein faktana sanoa et jos sen 8v 1.6-1.8 tojon koneen pistät rinnalle niin tehoa on se sama ja huoltotarve eri planeetalta.

                            se bemarin "imu" taitaapi johtua muista asioista. esim. mukavuus, ulkonäkö ja TAKAVETO. muutenhan näihin ei kukaan koskis pitkällä tikullakaan
                            Nimenomaan!! Ellei näissä olisi "se jokin" muu juttu kun kestävyys ja tekninen laatu, niin jäis kyllä omistamatta. Tuo mainitsemasi imu saa kuitenkin uudelleen ja uudelleen vetämään BMW lasit päähän ja katselemaan hymyillen ylläpitokuluja niiden läpi.

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eikös bemarit kuitenkin ole aidoimmillaan kutoskoneella?
                            ON! Mutta hyppii niitä jakoja 6-pyttysistäkin.
                            ---------------------------------------------------
                            E91 325d M-Sport
                            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              #29
                              Originally posted by slowrider View Post
                              no ei toi BMW:n laatumielikuva ole kai pahemmin tekniikkaan liittynyt. missähän samanhintasessa japsissa on yhtä laiska/huono 8v kone käytössä. kuiten se voidaan jo melkein faktana sanoa et jos sen 8v 1.6-1.8 tojon koneen pistät rinnalle niin tehoa on se sama ja huoltotarve eri planeetalta.

                              se bemarin "imu" taitaapi johtua muista asioista. esim. mukavuus, ulkonäkö ja TAKAVETO. muutenhan näihin ei kukaan koskis pitkällä tikullakaan
                              Mitenkähän BMW:n 4-sylinteriset 8-venttiiliset koneet liittyy tähän asiaan millään tavalla ja varsinkin niiden vertailu johonkin japanilaisvalmisteisiin koneisiin?

                              Harmi homma tämä, mutta merkkiliikkeen antama hinta-arvio on mielestäni ihan ok tänä päivänä. Voihan se mennäkki ilman ketjun vaihtoa, mutta epäilen että remontin tekijä ei suostu laittamaan sitä vanhaa hypännyttä ketjua ihan siksi että voi mennä takuuseen korjauksen toimivuudesta.

                              Comment

                              • slowrider
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 254
                                • Salo

                                #30
                                Originally posted by pmv View Post
                                Mitenkähän BMW:n 4-sylinteriset 8-venttiiliset koneet liittyy tähän asiaan millään tavalla ja varsinkin niiden vertailu johonkin japanilaisvalmisteisiin koneisiin?

                                Harmi homma tämä, mutta merkkiliikkeen antama hinta-arvio on mielestäni ihan ok tänä päivänä. Voihan se mennäkki ilman ketjun vaihtoa, mutta epäilen että remontin tekijä ei suostu laittamaan sitä vanhaa hypännyttä ketjua ihan siksi että voi mennä takuuseen korjauksen toimivuudesta.
                                näin asiasta tietämättömänä kerrohan millanen kone tuossa topicin autossa on? kiinnostaisi kylla aika paljon. siis ettei vain olisi m43 peruja oleva 8v 4 sylinterinen kone? vai joko 2003 ollaan bemulla siirrytty kisaamaan perus- 90-luvun civicin/mazdan/corollan/jne jne jne 16v koneen kanssa ilman IS lisähintaa
                                Last edited by slowrider; 09-06-2010, 23:07.
                                BMW S1000RR
                                Nordic Superbike #2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎