Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ei ota kierroksia ja käy vaivoin tyhjäkäyntia = ketju hyppäs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #31
    Originally posted by walde View Post


    Ootsä nyt ihan tosissasi?
    Ei voi kun olla kiitollinen, että on onnistunut melko hyvin välttämään nämä töiden vastaanotto hommat, kyllä ihmisillä on mielenkiintoisia näkemyksiä.
    Totta. Tosin , yrittäähän kannattaa aina. GW:thän on kumminkin tehtaan/maahantuojan pussista , ei liikkeen pussista että..
    Seitsemän vuotta vanhassa koslassa jolla on vedetty kaksi ja puoli kertaa maapallon ympäri , en paljoa odottaisi. Mistä sen kukaan tietää onko mennyt vaikka 2. silmään 4.:n sijaan tai jollain muulla saatu yläkerta humppaamaan.

    EDIT : Ja toihan nyt on vitun hyvin jos ei ole venat solmussa ja selviää kettingillä + hiluilla.

    Originally posted by Rahu View Post
    Kaikki osat mitä siihen tarvii on alle 100€ reilusti ja työhön menee n.2h(ilman ketjun vaihtoa) joten aika suolaiselta hinnalta kuullostaa.
    Asennustyön ja osien lisäksi tarvitaan vielä vianmääritys

    Ja voihan tossa olla tarkoituksella varattu mahdollisuus iloiseen ylläriin kun hinta-arvio alittuu.
    Last edited by petrolhead; 10-06-2010, 00:16.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by slowrider View Post
      näin asiasta tietämättömänä kerrohan millanen kone tuossa topicin autossa on? Kiinnostaisi kylla aika paljon. Siis ettei vain olisi m43 peruja oleva 8v 4 sylinterinen kone? Vai joko 2003 ollaan bemulla siirrytty kisaamaan perus- 90-luvun civicin/mazdan/corollan/jne jne jne 16v koneen kanssa ilman is lisähintaa
      n42 16v
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • slowrider
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 254
        • Salo

        #33
        Originally posted by arska84 View Post
        n42 16v
        aina oppii uutta. pyydän vilpittömästi anteeksi topicin sotkemista. oletin että toi m43 rakenne säilyi seuraavaan korimalliin asti. oma -00 on vielä tuolla vanhalla -80-luvun tekniikalla. vastoin omaa käsitystä bemarikin siirtyi jo 2002 16v tekniikkaan karvalakki neloskoneissa joten on se jotain se. hyvä bmw eiku japsit perässä laatumerkin tietä kopioimaan
        Last edited by slowrider; 10-06-2010, 01:01.
        BMW S1000RR
        Nordic Superbike #2

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #34
          Originally posted by slowrider View Post
          aina oppii uutta. pyydän vilpittömästi anteeksi topicin sotkemista. oletin että toi m43 rakenne säilyi seuraavaan korimalliin asti. oma -00 on vielä tuolla vanhalla -80-luvun tekniikalla. vastoin omaa käsitystä bemarikin siirtyi jo 2002 16v tekniikkaan karvalakki neloskoneissa joten on se jotain se. hyvä bmw eiku japsit perässä laatumerkin tietä kopioimaan
          Pahottelut themille ja muillekin Topicin viemisestä sivuraiteille. Slowriderille vaan sellaista, että kerro nyt hyvä mies missä 8 venttiilikoneisessa nelari Japsissa on parempi ominaisteho kuin Bemarin vastaavasssa? Itsellä ei tullut yhtään mieleen, mutta ei heti löytynyt tarkistamisenkaan jälkeen yhtään vastaavaan. Ja miten ihmeessä Toyotan 1.6 litrainen 105 hv 16 Valve kone hyötyy hengittävämmästä kannesta kun samaan aikaan 316issä oli 102 hv?

          Comment

          • them
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 32
            • Pori

            #35
            just

            Originally posted by petrolhead View Post
            Totta. Tosin , yrittäähän kannattaa aina. GW:thän on kumminkin tehtaan/maahantuojan pussista , ei liikkeen pussista että..
            Seitsemän vuotta vanhassa koslassa jolla on vedetty kaksi ja puoli kertaa maapallon ympäri , en paljoa odottaisi. Mistä sen kukaan tietää onko mennyt vaikka 2. silmään 4.:n sijaan tai jollain muulla saatu yläkerta humppaamaan.

            EDIT : Ja toihan nyt on vitun hyvin jos ei ole venat solmussa ja selviää kettingillä + hiluilla.


            Asennustyön ja osien lisäksi tarvitaan vielä vianmääritys

            Ja voihan tossa olla tarkoituksella varattu mahdollisuus iloiseen ylläriin kun hinta-arvio alittuu.
            selvennyksenä sinulle vielä:
            -auto hajosi sitä startatessa, turha heittää mitään neloselta kakkoselle juttuja
            -nyt on jo alkanut v_tutus laantumaan ja pystyy jo hyväksymään sen faktan että näiltä on turha odottaa muuta kuin se kaksi ja puoli kertaa maapallon ympäri, olin hölmö kun luulin muuta
            -täytyy alkaa iloitsemaan kun niin vähän hajos, ihanaa
            -saattaa olla että vianmääritys laskutus BMW-huollossa tarvitaan vaikka kerroin heille missä on vika, no laskun näkee ens viikolla
            Last edited by them; 10-06-2010, 08:14.
            EX e46 316 sedan -03

            Comment

            • walde
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 947
              • Melkein Espoo

              #36
              Originally posted by them View Post
              -saattaa olla että vianmääritys laskutus BMW-huollossa tarvitaan vaikka kerroin heille missä on vika, no laskun näkee ens viikolla



              No nyt sä kyllä viimeistään vitsailet...








              Eiks niin...?
              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

              Comment

              • them
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 32
                • Pori

                #37
                rautalangasta

                Originally posted by walde View Post



                No nyt sä kyllä viimeistään vitsailet...


                Eiks niin...?
                no tarkennetaan nyt tätäkin vielä;

                -viedessäni auton huoltoon kerroin heille vikakoodin, ja sanoin että en vaihtanut tunnistinta koska uskon jaon hypänneen ja pyysin tarkastamaan sen, lisäksi kerroin tästä kiristin tyyppiviasta johon tyyppi tiskillä sanoi että "on näitä jotain yksittäistapauksia ollut"
                -sitten kun he olivat päässeet työn touhuun niin heppu soittaa mulle ja sanoo että "tämmöinen vikakoodi tulee...jako saattaa olla hypännyt...avataanko..."

                voi olla että en oikein osaa ilmasta näitä tuntemuksia aina ihan oikein jotta jokainen teistä tajuiaisi, mutta huumoria ei just nyt löydy
                Last edited by them; 10-06-2010, 09:29.
                EX e46 316 sedan -03

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #38
                  Luulen, että merkkiliike ei tosiaan voi lähteä tekemään remonttia ihan vaan tuosta asiakkaan diagnoosin perusteella. Kyse on siitä, että voiko he antaa takuun työlle. Joku pienempi paja varmaan mukisematta tekisikin ao. toimenpiteet ilman sen kummempaa tutkiskelua. Laittaisivat vielä vanhat osatkin paikallaan. Mutta silloin ei kyllä voisi antaa minkäänmoista takuuta, että kone itse asiassa toimisi vähääkään.

                  Comment

                  • them
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 32
                    • Pori

                    #39
                    kyllä

                    Originally posted by pmv View Post
                    Luulen, että merkkiliike ei tosiaan voi lähteä tekemään remonttia ihan vaan tuosta asiakkaan diagnoosin perusteella. Kyse on siitä, että voiko he antaa takuun työlle. Joku pienempi paja varmaan mukisematta tekisikin ao. toimenpiteet ilman sen kummempaa tutkiskelua. Laittaisivat vielä vanhat osatkin paikallaan. Mutta silloin ei kyllä voisi antaa minkäänmoista takuuta, että kone itse asiassa toimisi vähääkään.
                    Olet aivan oikeassa ja sen mitä ovat tuohon hommaan aikaa varanneet näkyy sitten laskussa.
                    EX e46 316 sedan -03

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      #40
                      Originally posted by them View Post
                      no tarkennetaan nyt tätäkin vielä;

                      -viedessäni auton huoltoon kerroin heille vikakoodin, ja sanoin että en vaihtanut tunnistinta koska uskon jaon hypänneen ja pyysin tarkastamaan sen, lisäksi kerroin tästä kiristin tyyppiviasta johon tyyppi tiskillä sanoi että "on näitä jotain yksittäistapauksia ollut"
                      -sitten kun he olivat päässeet työn touhuun niin heppu soittaa mulle ja sanoo että "tämmöinen vikakoodi tulee...jako saattaa olla hypännyt...avataanko..."

                      voi olla että en oikein osaa ilmasta näitä tuntemuksia aina ihan oikein jotta jokainen teistä tajuiaisi, mutta huumoria ei just nyt löydy
                      Älä suotta väännä sitä lankaa mulle, vaan vaikka mielummin itsellesi.
                      Mitä sä luulet, että autonhuolloista tulisi, jos töitä alettaisiin tekemään pokan oman diagnoosin perusteella? Pitäisikö sun mielestä vähentää jotain laskusta, jos sä itse kerrot mikä autossa on pielessä? Luuletko sä että silloin "hypätään" vianhaun yli? Se, mitä sä siinä tiskillä höpötät, ei vaikkuta (eikä pitäisikään vaikuttaa) pätkänvertaa siihen, mitä autolle tehdään, tai ei tehdä. (Jokainen varmasti ymmärtää mitä tarkoitan, ellei tahalleen ymmärrä väärin)
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • them
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 32
                        • Pori

                        #41
                        ...

                        Originally posted by walde View Post
                        Älä suotta väännä sitä lankaa mulle, vaan vaikka mielummin itsellesi.
                        Mitä sä luulet, että autonhuolloista tulisi, jos töitä alettaisiin tekemään pokan oman diagnoosin perusteella? Pitäisikö sun mielestä vähentää jotain laskusta, jos sä itse kerrot mikä autossa on pielessä? Luuletko sä että silloin "hypätään" vianhaun yli? Se, mitä sä siinä tiskillä höpötät, ei vaikkuta (eikä pitäisikään vaikuttaa) pätkänvertaa siihen, mitä autolle tehdään, tai ei tehdä. (Jokainen varmasti ymmärtää mitä tarkoitan, ellei tahalleen ymmärrä väärin)
                        kauheasti sinua tuntuu häiritsevän mitä minä olen tiskillä puhunut, olis varmaankin tarvinnu olla hiljaa ja maksaa vielä tippiä
                        EX e46 316 sedan -03

                        Comment

                        • slowrider
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 254
                          • Salo

                          #42
                          Originally posted by pmv View Post
                          Pahottelut themille ja muillekin Topicin viemisestä sivuraiteille. Slowriderille vaan sellaista, että kerro nyt hyvä mies missä 8 venttiilikoneisessa nelari Japsissa on parempi ominaisteho kuin Bemarin vastaavasssa? Itsellä ei tullut yhtään mieleen, mutta ei heti löytynyt tarkistamisenkaan jälkeen yhtään vastaavaan. Ja miten ihmeessä Toyotan 1.6 litrainen 105 hv 16 Valve kone hyötyy hengittävämmästä kannesta kun samaan aikaan 316issä oli 102 hv?
                          lisää ot, mutta jos sitten vaikka näin ekaksi esimerkiksi toyotan 2TG 1.6l 8v. Ja toi sinun esimerkin toyotan 105hv 1.6 kestääkin sitten ajaa tuplasti kun vertaa bemarin 8 tappiseen Se kyllä totta että japsien 8v koneita paha verrata kun niistä on luovuttu jo kaasariaikana, joten tehoja huono verrata..

                          pointti olikin lähinnä siinä että muut valmistajat on siirtyneet jo eteenpäin ajat sitten ja bemari kitkuttanut lähes loputtomiin samalla vanhalla koneella. Kyllä toi 1.9l 105hv on 2000-luvun autossa aika vaatimatonta.
                          Last edited by slowrider; 10-06-2010, 12:47.
                          BMW S1000RR
                          Nordic Superbike #2

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #43
                            Originally posted by walde View Post
                            Älä suotta väännä sitä lankaa mulle, vaan vaikka mielummin itsellesi.
                            Mitä sä luulet, että autonhuolloista tulisi, jos töitä alettaisiin tekemään pokan oman diagnoosin perusteella? Pitäisikö sun mielestä vähentää jotain laskusta, jos sä itse kerrot mikä autossa on pielessä? Luuletko sä että silloin "hypätään" vianhaun yli? Se, mitä sä siinä tiskillä höpötät, ei vaikkuta (eikä pitäisikään vaikuttaa) pätkänvertaa siihen, mitä autolle tehdään, tai ei tehdä. (Jokainen varmasti ymmärtää mitä tarkoitan, ellei tahalleen ymmärrä väärin)
                            Älä stressaa niinkuin en minäkään. kun ei kumpikaan olla tiskillä Jos se ei aukene miksi laskussa on Vianmääritys/diagnostiikka ni kyynel. Joutenhan se 100k€ kasa erikoistyökaluja ja mittalaitteita lojuu kun pokat osaa itekin lukea vikakoodit ! !
                            Last edited by petrolhead; 10-06-2010, 11:55.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #44
                              Minulla hajosi kanssa E46 318i 2.0 koneesta tuo samainen ketjunohjuri 50tkm ajettuna. Käytännössä sieltä menee sellainen iso muovinen härpäkkä, joissa koko ohjain systeemi on kiinni.

                              Ongelma koskee E46 4cyl. Valvetronic koneita, ja niitä hajoilee satunnaisesti. Eli varsinaisesti ei ole kyseessä jakopäähihna remontti, vaan laadullisesti huonoja osia, eli toiset muovit kestää toiset ei. Samaa ongelmaa esintyy myös vanhemmissa 116i malleissa.

                              Mulla vaihdettiin se 2008 ja silloin se taisi olla kolmas, johon kyseinen remppa oli tehty. (Turun metrossa)
                              Last edited by Convertible; 10-06-2010, 12:03.
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • them
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 32
                                • Pori

                                #45
                                lisätietoa tuli juuri

                                Originally posted by Convertible View Post
                                Minulla hajosi kanssa E46 318i 2.0 koneesta tuo samainen ketjunohjuri 50tkm ajettuna. Käytännössä sieltä menee sellainen iso muovinen härpäkkä, joissa koko ohjain systeemi on kiinni.

                                Ongelma koskee E46 4cyl. Valvetronic koneita, ja niitä hajoilee satunnaisesti. Eli varsinaisesti ei ole kyseessä jakopäähihna remontti, vaan laadullisesti huonoja osia, eli toiset muovit kestää toiset ei. Samaa ongelmaa esintyy myös vanhemmissa 116i malleissa.
                                Lisätietoa huollosta tuli juuri että niitä muovinpalasia (ilmeisesti juuri tuo mainitsemasi ketjuohjuri) ei kaikkia löytynyt, ja avaavat öljypohjan jos vaikka sieltä löytyis jotain = remontti sai hieman laajemmat mittasuhteet.
                                EX e46 316 sedan -03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎