Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 323i (M52TUB25) -98 nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pav
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 178
    • Varkaus

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    E46:n M52TU/M54 moottoreissa ei ole enään vikaantuvaa kampiakselintunnistinta.
    Noniin, Kiitos Hemi, ajatusvirhe.. Itse tuossa ajoin takaa nokka-akselin asentotunnistinta...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Harrison View Post
      :think Itse vaihdoin omasta kyseisen tunnistimen 160tkmetrissä.
      Mutta ei ole varmasti niin yleisesti vikaantuva anturi.



      Tarkoitat varmaan nokan pakopuolen anturia? Enemmän nokan asentotunnisimet kettuilee, kuin tuo kampuran anturi.
      Oletko ihan tosissasi vaihtanut m52TU/M54 moottoriin kampiakselin tunnistinanturin??? Missähän se muuten sijaitsi?

      Comment

      • Harrison
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1529
        • Iisalmi

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Oletko ihan tosissasi vaihtanut m52TU/M54 moottoriin kampiakselin tunnistinanturin??? Missähän se muuten sijaitsi?
        Totta turiset Jos olisi kuitenkin kyseessä nokan IMUpuolen anturi
        Kampura on pikkusen toisella suunnalla My bad..
        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Harrison View Post
          Totta turiset Jos olisi kuitenkin kyseessä nokan IMUpuolen anturi
          Kampura on pikkusen toisella suunnalla My bad..
          Tosiaan nokan imupuolen anturithan näistä m52TU/m54 koneista menee jo jopa alle 100tkm:ssa ja pakopuolikin alle 150tkm:ssa.
          Pääsääntöisesti tuo ajoittainen "pitkä starttivieteri" näissä tarkoittaa että imupuolen anturi vetelee viimeisiä.

          Comment

          • MayheM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 521
            • Oulu

            #20
            Noniin. Eilen lomareissulta kotopuolesta Oulusta E-Suomeen palatessa noin 150 tkm ennen kotia syttyi EML-valo palamaan ja ei auto suostunut juurikaan liikahtamaan. Uuden startin jälkeen sitten lähti liikkeelle, kun olin ehtinyt jo hinauspalvelujen hintaa udella. Joku Anturivika kai sen täytyy olla, kun noin kuittaantui(?).

            Nyt pitäisi vain löytää täältä uudehkolta kotiseudulta Turun päästä SE paikka, mihin viedä Biimeri tsekattavaksi. Itselläni ei riitä asiantuntemus, eikä aika/viitseliäisyys.
            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Tuo uuteenkaupunkiin, juuri tuollaiset viat on mielenkiintoisimpia selvitettäviä
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Tuo uuteenkaupunkiin, juuri tuollaiset viat on mielenkiintoisimpia selvitettäviä
                Liekö uskaltaa sinne lähteä ajelemaan.

                Ei, muta vähän lähemmäs yritän auton saada, ettei tarvi korjaamolla koko päivää itsekin viettää. Kiitos tarjouksesta joka tapauksessa.
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #23
                  No eiköhän se imuvuoto ole tämäkin :think
                  Ne letkut ja tulpat on kyllä helppo tarkistaa itsekkin + vikakoodin luku varmasti kertoisi lisää. Toki sen voi viedä korjaamolle arvottavaksi mutta itse tarkistaisin nuo ensin :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • MayheM
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 521
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No eiköhän se imuvuoto ole tämäkin :think
                    Ne letkut ja tulpat on kyllä helppo tarkistaa itsekkin + vikakoodin luku varmasti kertoisi lisää. Toki sen voi viedä korjaamolle arvottavaksi mutta itse tarkistaisin nuo ensin :think
                    Kyllä tuota jo pikkaisen arvottiin yhdessä erään Oululaisen ison korjamon kokeneen työnjohtajan kanssa konepellin alla, mutta ei äkkiseltään löytynyt ilmiselvää vikaa. Kaverilla ei valitettavasti ollut Bemariin lukulaitetta - ja kokemustakin itsellään enemmän VAGeista. Kyllä ne omat konstit on näin ollen katsottu, kun ei tosiaan koodeja pääse lukemaan. Paikallisen (=Turun seutu) foorumilaisen pajalle päätin auton sitten kärrätä...
                    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1176
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by MayheM View Post
                      Kyllä tuota jo pikkaisen arvottiin yhdessä erään Oululaisen ison korjamon kokeneen työnjohtajan kanssa konepellin alla, mutta ei äkkiseltään löytynyt ilmiselvää vikaa. Kaverilla ei valitettavasti ollut Bemariin lukulaitetta - ja kokemustakin itsellään enemmän VAGeista. Kyllä ne omat konstit on näin ollen katsottu, kun ei tosiaan koodeja pääse lukemaan. Paikallisen (=Turun seutu) foorumilaisen pajalle päätin auton sitten kärrätä...

                      Arvoitte? Tarkistettiinko nuo kumitulpat imusarjan takaa sekä haitariputket?
                      Jos ette, niin ei muuta kun konepelti auki ja käsikopelolla tarkistat.
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • MayheM
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 521
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by 174000 View Post
                        Arvoitte? Tarkistettiinko nuo kumitulpat imusarjan takaa sekä haitariputket?
                        Jos ette, niin ei muuta kun konepelti auki ja käsikopelolla tarkistat.
                        Toki tarkistettiin.

                        Tuli tänään käytettyä testerin päässä ja joku tyhjäkäynnin anturi tjs. oli antanut kolme virhettä, ilmamassamittari sen sijaan hieman toistasataa. Mittari antoi kuitenkin normaalit jännitteet, kun konetta käytettiin korjaamolla, kierroksillakin.

                        Imupuolelta ei löytynyt vuotoja pajallakaan. Ilmamassamittarin johdon liitin oli hieman tiukalla ja tavallaan jännittynyt. Ko. piuha oli vedetty haitariputken (moottorin tuloilma) väärältä puolelta. Tuo piuha käännettin putken toiselta puolelta niin, että jännitys helpotti.

                        Korjaamon pitäjä epäili, että vika saattaa olla jossain johtosarjoissa tai moottorinohjausyksikössäkin, ei uskonut vialliseen ilmamassamittariin. Jätettiin nyt homma hautumaan, katsotaan auttoiko liittimen "suoristaminen" - ja jos ei, niin luetaan koodit tulevien nykimisten jälkeen ja tutkitaan tarkemmin sitten.

                        E: Typo
                        BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                        BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                        BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                        BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                        VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                        BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                        Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                        Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                        Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                        Comment

                        • MayheM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 521
                          • Oulu

                          #27
                          No nyt alkoi moottorin vikavalo syttyä ihan yhtenään, jotta saa startata uudestaan muutaman kilsan välein. Suunnitellut lomareissutkin taitaa jäädä väliin, kun ei oikein meinaa saada autoa huoltoon.

                          No, ensi viikoksi ilmeisesti saan auton pajalle. Omat konstit on tämän kanssa loppuneet jo aikoja sitten, kun ei asiantuntevalla korjaamollakaan ihan heti mitään täsmällistä vikaa ilmennyt.
                          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                          Comment

                          • MayheM
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 521
                            • Oulu

                            #28
                            Osaako joku kokeneempi sanoa voisiko tuo ilmamassamittari kuitenkin oireilla ja aiheuttaa tuon ajoittaisen nykimisen, kun sieltä vikakoodit tuli? Korjaamon pihassa kaasutellessa siitä mitattiin ihan normijännitteet, mutta ongelmia ajon aikana ilmeneekin satunnaisesti, eikä siis koko ajan.
                            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #29
                              Originally posted by MayheM View Post
                              Osaako joku kokeneempi sanoa voisiko tuo ilmamassamittari kuitenkin oireilla ja aiheuttaa tuon ajoittaisen nykimisen, kun sieltä vikakoodit tuli? Korjaamon pihassa kaasutellessa siitä mitattiin ihan normijännitteet, mutta ongelmia ajon aikana ilmeneekin satunnaisesti, eikä siis koko ajan.
                              Voi.
                              Ota imm piuha irti ja jos toimii ilman sitä paremmin -> mittari vaihtoon.
                              Ja orkkista tilalle(ei välttämättä tarvitse marmorilta). Siemens varmaan tuossakin :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Voi.
                                Ota imm piuha irti ja jos toimii ilman sitä paremmin -> mittari vaihtoon.
                                Ja orkkista tilalle(ei välttämättä tarvitse marmorilta). Siemens varmaan tuossakin :think
                                Sepä vaan blokkaa myös imuvuodon vaikutukset pois. Mitään polttoainesyötön komponentteja ei kannata vaihtaa jos eivät ole yksiselitteisesti rikki (ts. piiri poikki tai mekaanisesti paskana), ennen imuvuotojen täydellistä läpikäyntiä. Massamittariltakin voi saada useampaa erilaista koodia, ilman että ko. laitteessa on mitään vikaa.

                                Tai tietty jos on ylimääräistä rahaa polttelemassa
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎