memebuy23buy

E46 330d öljyvuoto venttiilikannen päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 333

    #16
    Nyt ois tiiviste vaihdettu. Kaikki män suht ok, mitänyt onnistuin suutinten paluu linjan letkun katkasemaan, mutta löyty onneks vastaavan tapaista letkua tilalle, tarvii uus letku tilailla.

    Ite tiiviste oli suutinten kohdalta aikas koppuraa, napsu ihan palasiks kun sitä vanhaa raavin irti. Ulkokehä oli ihan ok, toki sekin napsahti yhdestä kohtaa poikki. Mutta tuolta sisäkehältä se on vuotanut, 3 suuttimen kohdalta oli haljennut.

    Auto myös pölläytteli savua aikanaan satunnaisesti, tainnut tuolta vuotaa pytynpäälle suuttimen ohi tilkan öljyä ja sen vuoksi pölläytettelly startin yhteydessä.

    Aikaa meni n. 4 tuntia. Suutinten tiivisteitä en nyt vaihtanutkaan, olivat ihan kohtuu kuntosia. Mikä pisti silmään niin 2/6 suuttimesta oli erilaisia, rungossa ei esim ollut lainkaan tuota o rengas tiivistettä.... ? Varmaan joskus vaihdeltu noita suuttimia, just rävähti 400000km rikki
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Bnito View Post
      Suutinten tiivisteitä en nyt vaihtanutkaan, olivat ihan kohtuu kuntosia. Mikä pisti silmään niin 2/6 suuttimesta oli erilaisia, rungossa ei esim ollut lainkaan tuota o rengas tiivistettä.... ? Varmaan joskus vaihdeltu noita suuttimia, just rävähti 400000km rikki
      Kai laitoit uudet kupari tiivisteet?

      Comment

      • Bnito
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 333

        #18
        Originally posted by Hezman View Post
        Kai laitoit uudet kupari tiivisteet?
        No ei tullut vaihdettua Olivat kyl silmämääräsesti ihan ok kunnossa, ois voinut toisaalta vaihtaa mutta oli vähän kiirus saada homma maaliin.

        Piti ne palauttaa marmorille mutta eihän ne niitä suostuneet ottamaan takasin, tarvinnee jatkossa harkita mitä tuolta ottaa.
        F11 525 3.0 -10

        Ex E46 330d Touring -00
        Ex 316/325 '85

        Comment

        • Bnito
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 333

          #19
          Jälki oireina touhussa nyt on että haisoo palanut öljy, en nyt jaksa uskoa että tuo vuotaisi enään, mutta tarvii nyt seurata ja ihmetellä minkä vuoks tuoksuu jos esim motari nopeudessa ikkunaa raottaa. Teki tuota siis vanhalla tiivisteellä pitemmän aikaa... tarvii seurata.
          F11 525 3.0 -10

          Ex E46 330d Touring -00
          Ex 316/325 '85

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Bnito View Post
            No ei tullut vaihdettua Olivat kyl silmämääräsesti ihan ok kunnossa, ois voinut toisaalta vaihtaa mutta oli vähän kiirus saada homma maaliin.

            Piti ne palauttaa marmorille mutta eihän ne niitä suostuneet ottamaan takasin, tarvinnee jatkossa harkita mitä tuolta ottaa.
            Ne pitää ehdottomasti uusia. Jos haluat, että remontista oli enempi hyötyä kuin haittaa. Suurella todennäköisyydellä ne vuotaa nyt. Hetken päästä et enää saa suuttimia irti ehjänä.

            Comment

            • Bnito
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 333

              #21
              Originally posted by Hezman View Post
              Ne pitää ehdottomasti uusia. Jos haluat, että remontista oli enempi hyötyä kuin haittaa. Suurella todennäköisyydellä ne vuotaa nyt. Hetken päästä et enää saa suuttimia irti ehjänä.
              Joo tarvinnee ne vaihtaa, joutunen vähän kuitenkin purkailemaan ja ihmetteleen mistä tuo öljyn katku oikeen kabiiniin tulee. Ja aikas nopsaan tuon imusarjan irroittaa tieltä pois.

              Sen verta toki mainittava että kyseisestä laitteesta suuttimet käyneet testipenkissä 60tkm sitten ja edellisen omistajan kanssa kun juttelin ennen tuota venakopan vaihtoa sanoi että kannattaa ne suutinten tiivisteet vaihtaa koska eivät niitä vaihtaneet. Helposti nuo silti irtosivat. Ei sillä, olisihan nuo kannattanut samalla vaihtaa.
              F11 525 3.0 -10

              Ex E46 330d Touring -00
              Ex 316/325 '85

              Comment

              Working...
              X