Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d -00 railin paine kohta vuoden hajalla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teeze
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 4

    e46 330d -00 railin paine kohta vuoden hajalla.

    Auto ollu kohta vuoden remontin alla eikä toimi.
    Tietyllä kierrosalueella nykii ja välillä sammuilee eikä lähde käyntiin, taas välillä saattaa toimia jopa 700km.
    Ainoa vikakoodi minkä antanut on tuo railin paine.
    Kokeiltu uusia osia virtalukon pohja,suuttimet,syöttöpumppu,ohjainyksikkö,painean turit yms..??

    KAIKKI IDEAT TERVETULLEITA
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9139
    • Oulu

    #2
    Eihän tuosta ymmärtänyt pirukaan. Oletko kokeillut rail-paineanturin piuha irrotettuna? Suuttimien johtosarja?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Teeze
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 4

      #3
      Auto on tosiaan kaverini. Pyysi laittamaan tännekkin kyselyä jos jollain olisi ollut samanlaista vikaa?
      Auto on huoltoliikkeessä ollut kohta sen vuoden vikaa ei löydy, käsittääkseni polttoaine puolelle on vaihdettu lähes kaikki mahdollinen antaisin tarkan listan jos tietäisin. Mutta tosiaan alkaa olemaan toivoton tapaus että kaikki ideat mahdollisesta viasta otetaan vastaan.

      Niin ja johtosarja on vaihdettu samoten tuo paineanturi.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        #4
        Missähän päin maailmaa tämä auto sijaitsee ja missä sitä on yritetty saada kuntoon?

        Ainakin itselle vastaan tulleista enemmän ongelmia ollut rail-paineanturin liittimessä kuin itse anturissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Teeze
          Newbiemmer
          • Jun 2005
          • 4

          #5
          Auto on raahesta ja huollossa kokkolassa KustCaarilla

          Comment

          • Cojo
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 27
            • Hellsinki

            #6
            muistan lukeneeni jostain, että kun railipaineanturi vaihdetaan niin se pitäisi kertoa myös moottorin ohjainlaitteelle. Onkohan tätä tehty vaihdettaessa?

            Comment

            • Bmw now and ever
              Newbiemmer
              • Nov 2008
              • 11

              #7
              Originally posted by Teeze View Post
              Auto ollu kohta vuoden remontin alla eikä toimi.
              Tietyllä kierrosalueella nykii ja välillä sammuilee eikä lähde käyntiin, taas välillä saattaa toimia jopa 700km.
              Ainoa vikakoodi minkä antanut on tuo railin paine.
              Kokeiltu uusia osia virtalukon pohja,suuttimet,syöttöpumppu,ohjainyksikkö,painean turit yms..??

              KAIKKI IDEAT TERVETULLEITA
              Itselläni oli aikoinaan samanlaista vikaa, autoon vaihdettiin mm. moottorinohjaus yksikkö. Vika oli päällä noin pari kuukautta, vika selvisi lopulta, jakoputken paineentunnistimen liitin oli viallinen. Johtoa heiluttamalla auto rupesi käymään huonosti.

              Comment

              • Teemu 330d
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 5
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Teeze View Post
                Auto ollu kohta vuoden remontin alla eikä toimi.
                Tietyllä kierrosalueella nykii ja välillä sammuilee eikä lähde käyntiin, taas välillä saattaa toimia jopa 700km.
                Ainoa vikakoodi minkä antanut on tuo railin paine.
                Kokeiltu uusia osia virtalukon pohja,suuttimet,syöttöpumppu,ohjainyksikkö,painean turit yms..??

                KAIKKI IDEAT TERVETULLEITA
                Itellä oli samat oireet ja auto kävi piuhan päässä niin ilmotti että pa paine liian pieni startatessa.. vaihdoin uuden akun niin homma korjaantu

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  #9
                  Mun mielestä tälläisiin "kaverin" puolesta kyselyihin (ja muihinkin ongelma kyselyihin) olisi hienoa jos kysyjä vaivautuisi oikeasti kirjoittamaan
                  kunnon faktat TARKALLEEN mitä on tehty, missä tehty, millä kilometrimäärillä aikajaksolla, millaisilla osilla, sekä tarkka vian kuvaus, millaisissa olosuhteissa vika esiintyy jne jne...
                  Näin hommaan saataisiin paljolti järkeä.
                  Jos kysyjä ei itse ole valmis näkemään vaivaa auton kuntoonsaamiseksi ilmaisilla neuvoilla niin tuskin on muutkaan...
                  Tämä ei ole siis mitään kettuilua vaan ihan rakentavaksi ideaksi tarkoitin.

                  Varmastikkin kannattaa ensin tarkistaa kaikki polttoainejärjestelmän liittimien pinnikontaktit huolellisesti, niin kuin jo neuvottiinkin
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    Varmastikkin kannattaa ensin tarkistaa kaikki polttoainejärjestelmän liittimien pinnikontaktit huolellisesti, niin kuin jo neuvottiinkin
                    Ja varmastikin kannattaa tarkistaa tuo kysymyksen kirjoitusajankohta, jos se vielä on hajalla (yli 2 vuotta?), niin ei se enään kuntoon tule.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by Esal View Post
                      Ja varmastikin kannattaa tarkistaa tuo kysymyksen kirjoitusajankohta, jos se vielä on hajalla (yli 2 vuotta?), niin ei se enään kuntoon tule.
                      Anteeksi jos pahoitin mielesi edellisellä kommentillani
                      Ihan yleis näkökulmasta tuon kirjoitin, ja kertomaani voidaan hyödyntää myös tulevaisuudessa ja muissa vastaavanlaisissa tapauksissa
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Enpä pahoittanut, eikä minun olisi pitänyt kirjoittaa lainaten, enempi tarkoitin tuohon edelliseen kirjoitukseen.
                        Totta kyllä tuokin, että paljon on kysymyksiä ja ongelmia joista jää se ratkaisu kirjoittamatta. Ei kai ne kaikki paaliin mene, vai meneekö vaan ongelmat kiertoon.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎