Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320ci -00 hajonnut perämurikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanppa
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 6
    • Kotka

    E46 320ci -00 hajonnut perämurikka

    Etsinnässä olisi siis uusi perämurikka hajonneen tilalle. Merkki korjaamo tiesi että välitys suhde pitäisi olla 3.45. Malleissa 316, 318, ja 320 (150hv) pitäs olla samalla välityksellä oleva perä. Mutta akv:llä on pari myynnissä joissa välitykset ei täsmää vaikka on noista pienemmistä malleista. Korimalli ei sunkaan vaikuta asiaan? Diisseleissähän taitaa olla "aavikko" välitys joten ei kelpaa sekään? Onkohan noissa eroja ulkoisesti?
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Mikä sieltä on rikki? Jos harrastuneisuutta riittää niin saahan noihin pelkkiä rattaitakin. Ja kaikki muutkin osat yksittäin , luulen. Tai lukkoyksikön samalla. Sit lähti lapasesta.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • zanppa
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 6
      • Kotka

      #3
      Käsittääkse aivan kaikki mahollinen. Toinen kiinnike revenny ja aikaa myöten syönny nyt sitten hajos lopullisesti. Puol tuttu korjaaja hessu asian totes että ei mitään säästettävää. Tulimme siihen tulokseen että helpompi laittaa kokonaan "uusi" tilalle.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16414
        • Asikkala

        #4
        Tuossa mutta vähän kallis ? : http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4178185

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Voi morjes minkä hintanen murikka. Mut no , "oikea" välitys..
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • zanppa
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 6
            • Kotka

            #6
            On kallis juu ja on aika törkeen kaukanakin

            Mutta mites se sitten vaikuttaa asiaan jos laittaa tälläsen

            "Merkki ja malli: BMW 300 316I-AL11/273 -1.9 1998-2004 E46
            Vaurio/huomautus: 1,9 77KW I3.23 EI LUKKOA"

            tai

            "Merkki ja malli:BMW 300 1,9 77KW 1998-2004 E46
            Vaurio/huomautus: 1,9 77KW I3.28 EI LUKKOA"

            Molemmat on akv:llä myynnissä

            Jos olen ymmärtäny oikein noi olis vähän "harvemmalla" välityksellä. Miten paljon sitten vaikuttaa ihan normi käyttöbiilissä ajoon? Kuitenkin merkkikorjaamossa kerrottiin että noita kolmea mallia olis samalla välityksellä niin mikäs sen eron tekee että niissä pitää olla eri välitykset? Muu kuin teho tietysti.

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Jos olen ymmärtäny oikein noi olis vähän "harvemmalla" välityksellä. Miten paljon sitten vaikuttaa ihan normi käyttöbiilissä ajoon? Kuitenkin merkkikorjaamossa kerrottiin että noita kolmea mallia olis samalla välityksellä niin mikäs sen eron tekee että niissä pitää olla eri välitykset? Muu kuin teho tietysti.
              Yleensähän se menee silleen, että pienitehoisissa on hieman tiheemmät välitykset jne.
              Kannattaa huomioida että myös vaihdelaatikon välityksissä voi olla eroja. Lisäksi eri maissa saatetaan myydä autoja hieman erilaisilla välityksillä.

              Tuollainen 3.23 tai 3.28 perä varmaan soveltuu ihan hyvin sen 3.45:n tilalle. Välitykset pitenee suorassa suhteessa noin (3.45/3.25=1.06) 6%. Tämähän tarkoittaa sitä että moottori pyörii tuon 6% pienemmillä kierroksilla entiseen verrattuna jos ajettaisiin samalla vaihteella kummallakin perällä. Esim. 100km/h nopeudessa isoimmalla vaihteella tämä tarkoittaa luultavasti noin 100-150rpm eroa moottorin kierroksissa.

              Jos vaihteet aiemmin on tuntuneet jo liian pitkiltä niin silloin ei varmaan kannata tuota harvempaa perää laittaa.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16414
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by zanppa View Post
                mikäs sen eron tekee että niissä pitää olla eri välitykset? Muu kuin teho tietysti.
                Vääntö. Mitä avk pyytää perästä ?

                Comment

                • zanppa
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 6
                  • Kotka

                  #9
                  ^600€ molemmista.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎