Joo taitaa olla vaihtoehdot aika vähissä. Pitänee nyt ottaa sitten uudestaan nuo jarrut käsittelyyn.
Tartteeko männät vaihtaa, jos niissä ei mitään kunnon kulumia ole?
E46 jarruttaessa tärinää kaikilla nopeuksilla
Collapse
X
-
Moi,Originally posted by Antsah View PostTein tuon kyllä silloin kun noi jarrulevyt vaihdoin. Silloin vain jäi männän toiminta tarkistamatta ja tein sen sitten myöhemmin. Taisi vain ehtiä jo kierouttaa levyt?
Vaikuttaisi, että mäntä jumissa. Olen nitä vaihtanut moneen autoon kun eivät oikein kestä Suomen suolausta. Jos sen vanhan männän vain putsaa eikä vaihda tiivareita niin se fiksi kestää puoli vuotta niin on taas ruosteessa.
Siis, mäntä, tiivisteet kaupasta ~50e, ja paikalleen. Liukutapeissa ei ole mulla ollut vikaa, ne saa teräsharjalla puhtaaksi.
Herkistelyä yms voi koittaa mutta kun olet vaihtanut jo puolet keulasta niin se kortti on mielestäni käytetty.
T AV
Leave a comment:
-
Tein tuon kyllä silloin kun noi jarrulevyt vaihdoin. Silloin vain jäi männän toiminta tarkistamatta ja tein sen sitten myöhemmin. Taisi vain ehtiä jo kierouttaa levyt?Originally posted by Rotax View PostOmassa e46:ssa auttoi jarrupalojen herkistely ja liukutappien rasvaus.
Leave a comment:
-
Omassa e46:ssa auttoi jarrupalojen herkistely ja liukutappien rasvaus.Originally posted by Antsah View PostEn huomannut levyjen välillä eroa, mutta kyllä nuo hurjasti lämpenee ihan 40km/h alueella tapahtuvan jarruttelun seurauksena, sormet polttaa jos painaa levyyn.. ONKO NORMAALIA?
Lämmettyään alkavat täristeleen selvästi enemmän. Olin havaitsevinani, että vähän sinertäisivät joistakin kohdista.
Myös sellainen piirre on, että auto pysähtyy aika nykien.
Laitanko satulat purkuun ja uudet tiivisteet, liut yms ja vielä uudet levyt ja palat? Vai onko vika jossain muualla?
Leave a comment:
-
En huomannut levyjen välillä eroa, mutta kyllä nuo hurjasti lämpenee ihan 40km/h alueella tapahtuvan jarruttelun seurauksena, sormet polttaa jos painaa levyyn.. ONKO NORMAALIA?
Lämmettyään alkavat täristeleen selvästi enemmän. Olin havaitsevinani, että vähän sinertäisivät joistakin kohdista.
Myös sellainen piirre on, että auto pysähtyy aika nykien.
Laitanko satulat purkuun ja uudet tiivisteet, liut yms ja vielä uudet levyt ja palat? Vai onko vika jossain muualla?Last edited by Antsah; 04-08-2010, 09:42.
Leave a comment:
-
Toisella puolella pyörii täysin vapaasti. Kuskin puolella se vähän hankaa vastaan koko kierroksella. Mutta kuitenkin pyörii. Pitäiskö pyöriä täysin vapaasti? Molemmat levyt tuntuu kyllä lämpenevän ihan samalla tavalla.
Pitääpä kokeilla että jos ei jarrutta, että lämpeneekö toi kuskin puoli silloinkin.
Mutta onko noi levyt jokatapauksessa jo entiset kun jos ovat päässeet lämpeneen?Last edited by Antsah; 04-08-2010, 09:00.
Leave a comment:
-
Ettei vaan jarrut laahaa? Pyöriikö rengas hyvin paikallaan, kun tunkkaat ylös?Originally posted by Antsah View PostKuinka paljon noiden etujarrujen kuuluu lämmetä normaalilla risteykseen hiljentämis jarrutuksella 60km/h vauhdista? Omassa etulevyt lämpenee tuollaisen jarrutuksen jälkeen niin, että ei niihin huvita paljon koskea.
Leave a comment:
-
Etuvanteet on aika suorat ja ne on tasapainotettu. Takavanteissa oli vähän enemmän heittoa, mutta nekin on kyllä tasapainossa silti.
Kuinka paljon noiden etujarrujen kuuluu lämmetä normaalilla risteykseen hiljentämis jarrutuksella 60km/h vauhdista? Omassa etulevyt lämpenee tuollaisen jarrutuksen jälkeen niin, että ei niihin huvita paljon koskea.
Lisäksi tuntuu, että aamulla kun ei ole vielä jarruteltu niin ei täristäkkään pienillä nopeuksilla.
Jarrulevyt vaihtoon? Ja noi nykysethän on Topranit motonetistä, porukalla oli vissiin tuosta valmistajasta/valmistuttajasta vähän huonoja kokemuksia?
Leave a comment:
-
Onko vanteet ajettu kuoppaan ja soikeeksi...? Voipi tuntua tärinä vasta jarrutettaessa, kokemusta on.
AV
Leave a comment:
-
E46 jarruttaessa tärinää kaikilla nopeuksilla
Kattelin kyllä haulla tästä aiheesta, mutta eipä tunnu oikein olevan samankaltaista tapausta pahemmin muissa ketjuissa.
Eli poiketen monista muista, minulla tärrää jarruttaessa kaikilla nopeuksilla ja mitä enemmän polkee jarrua, sitä enemmän tärrää.
Vaihdettu tähän mennessä:
Jarrulevyt ja palat eteen, Iskarit+yläpäät, alatukivarret eteen+powerflexin puslat ja taka-alatukivarren edessä oleva pusla on myös powerflex, koiranluut eteen ja taakse, samoten vakaajatangon runkokumit, raidetangot(sisä+ulko). Kokeiltu 2 eriä hammastankoa-> ei vaikutusta.
Eli mun mielestä vaihtamatta on enää napalaakerit ja takajarrut.
Silloin kun uusin jarrulevyt ja palat eteen niin herkistelin kyllä jarrusatulatkin, mutta en kyllä ole lainkaan varma, että kuinka hyvin sen männän pitäisi siellä satulassa liikkua? Pitäiskö sormin pystyä operoimaan? Noi levyt ja palat tuli siis vaihdettua ensimmäisenä.
Viittaako tuo tärinä kaikissa nopeuksissa jarruttaessa kieroihin levyihin? Ja voiko takajarrut aiheuttaa tärinän rattiin? Sellainen tuli myös mieleen,että kun noissa testatuissa hammastangoissa on ollut ATF öljyt ja omassa on CHF 11s niin pitääkö käyttää kumpaa ainetta? Tai onko silllä aineella mitään merkitystä jos on vain huuhdeltu entiset pois.
Nyt ois hyvät neuvot kalliit
Last edited by Antsah; 10-08-2010, 20:51.Tags: None
Leave a comment: