Announcement

Collapse
No announcement yet.

uutta kytkintä e46!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aak3li
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 136
    • Raahe

    uutta kytkintä e46!

    Eli kytkin luistaa todella paljon, onhan autolla jo rullattukki kohta 400 000km samalla kytkimellä, nii olis pari kyssäriä! Autona siis e46 320d

    1.Auto on lastutettu vissiinki harisella tms. oisko jotain 170hv 380nm?
    oon lueskellu täällä foorumilla et ei taho kestää tuo vakiokytkin lastuttamista,
    eli osaisko joku antaa vinkkejä että minkälaista settiä tuonne kantsis laittaa?
    ja jos kuitenki pysyttäis ihan kohtuu hinnoissa

    2.ja pistäkäähän nettiosotteita tai yrityksiä mistä vois kysellä vähän kestävämpää kytkintä tuohon autoon! ja saa pistellä omia kokemuksia et minkä hintasia remontteja nää kytkinrempat on jossain korjaamoilla ollu!

    ja kiitoksia!
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    #2
    Kytkinremontti

    Itelläkin olis kytkinremontti edessä, tärisee jo siihen malliin kun pysähdyksistä lähtee liikkeelle ja 165tkm vasta ajettu! kyselin remonttikustannuksia, niin perus kytkinpaketti maksais n. 250 euroa + päivän työ. hintaa kertyy n. 600-700 e

    Oon miettiny ite jos Voimaa.com optimoinnin laitattais jossain välissä. Jos peruskytkin ei tuu kestämään tuommosta lastutusta, niin itteäkin kiinnostais tietää, jos joku toisenlainen kytkin sen kestäis :think tässä vaiheessa siis info olis tarpeen..
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • aak3li
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 136
      • Raahe

      #3
      Originally posted by aak3li View Post
      Eli kytkin luistaa todella paljon, onhan autolla jo rullattukki kohta 400 000km samalla kytkimellä, nii olis pari kyssäriä! Autona siis e46 320d

      1.Auto on lastutettu vissiinki harisella tms. oisko jotain 170hv 380nm?
      oon lueskellu täällä foorumilla et ei taho kestää tuo vakiokytkin lastuttamista,
      eli osaisko joku antaa vinkkejä että minkälaista settiä tuonne kantsis laittaa?
      ja jos kuitenki pysyttäis ihan kohtuu hinnoissa

      2.ja pistäkäähän nettiosotteita tai yrityksiä mistä vois kysellä vähän kestävämpää kytkintä tuohon autoon! ja saa pistellä omia kokemuksia et minkä hintasia remontteja nää kytkinrempat on jossain korjaamoilla ollu!

      ja kiitoksia!
      niin ja semmonen vielä et meinas tuo paikallinen korjaamomies että nuin paljon ajettuun kannattais vaihtaa vauhtipyörä samalla. eli onko tässä perää? ja onko tuossa muuten kaksoismassavauhtipyörä?

      Comment

      • juhop
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 45
        • järvenpää

        #4
        On kaksoismassavauhtipyörä 320d:ssä.

        Itsellä oli juurikin tuota tärinää liikkeellelähdössä ja kytkintä käytettäessä..

        Otin äsken laatikon,kytkimen ja vauhtipyörän pöydälle ja ovat molemmat ilmeisesti paskana, kytkin sekä vauhtipyörä.

        Kytkinlevyt on ihan hyvät, kytkimen/painelaakerin käyttöjouset poikki yms ja kaksoismassavauhtipyörässä klappia. Osat maksaa varaosaliikkeestä n.800e. (vp 600 kytkin 200).
        BMW 320d touring 2002

        Comment

        • Lege
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 13

          #5
          Itellä vm 2008 318d. Kytkin tärisee liikkeelle lähdettäessä. Alkoi 14 000 km paikkeilla, sitten tapeltiin merkkihuoltamon kanssa niin kauan että lopulta noin 38 000 km kohdalla suostuivat koeajamaan auton itse ja totesivat vian. Koko kytkinpaketti vaihdettiin. Uusi kytkin kesti noin 5000 km ja taas täristää.

          Valitin asiasta merkkihuoltamoon ja taas sama paska alkaa alusta. Eivät usko että on mitään vikaa ja joku saakelin blondi harjoittelija syytti suoraa päin naamaa että oon muka ite rikkonut.

          Tampereen Autokeskus on kyllä aivan täyttä paskaa. Metro-Auton kanssa hommat sujui paljon paremmin. Nyt käytin autoni Porin Rinta-Joupilla kun oli ongelmaa moottorin lämpöanturin kanssa, oli huomattavasti parempaa palvelua.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #6
            Kyllä noita kytkimiä varmaan menee kun on tuo typerääkin typerä CDV (Clutch Delay Valve) ahdistin välissä
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • aak3li
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 136
              • Raahe

              #7
              Kytkinlevyt on ihan hyvät, kytkimen/painelaakerin käyttöjouset poikki yms ja kaksoismassavauhtipyörässä klappia. Osat maksaa varaosaliikkeestä n.800e. (vp 600 kytkin 200).[/QUOTE]

              Joo eli eiköhän me laiteta uus vakio kytkin ja vauhtipyörä vaan sinne, kestää sen kauan ku kestää

              onko muuten jollaki kokemuksia tuosta firmasta-->http://suomi.schmiedmann.com/ ?
              näytti olevan n.766e uus kytkin ja vauhtipyörä tuohon 320d
              minkä laatusta tavaraa ja kannattaako tilata? vai saako jostain vielä halvemmalla? :think

              Comment

              • S4Driver
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 572
                • Kaukana

                #8
                Originally posted by aak3li View Post
                Eli kytkin luistaa todella paljon, onhan autolla jo rullattukki kohta 400 000km samalla kytkimellä, nii olis pari kyssäriä! Autona siis e46 320d

                1.Auto on lastutettu vissiinki harisella tms. oisko jotain 170hv 380nm?
                oon lueskellu täällä foorumilla et ei taho kestää tuo vakiokytkin lastuttamista,
                eli osaisko joku antaa vinkkejä että minkälaista settiä tuonne kantsis laittaa?
                ja jos kuitenki pysyttäis ihan kohtuu hinnoissa

                2.ja pistäkäähän nettiosotteita tai yrityksiä mistä vois kysellä vähän kestävämpää kytkintä tuohon autoon! ja saa pistellä omia kokemuksia et minkä hintasia remontteja nää kytkinrempat on jossain korjaamoilla ollu!

                ja kiitoksia!
                Ja tämä 400tkm lastutettuna samalla kytkimellä? Jos näin, niin eiköhän se vakio kestä.

                Comment

                • juhop
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 45
                  • järvenpää

                  #9
                  Osaiskohan joku sanoa tarvitseeko erikoistyökaluja tuon uuden kytkimen asennuksessa?

                  Tarvitseeko sille ylipäätään tehdä mitään muuta kun ottaa paketista putsata rasvoista ja laittaa vauhtipyörän kylkeen?
                  BMW 320d touring 2002

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    ...............

                    ...............
                    Last edited by 325E; 20-08-2010, 20:33.

                    Comment

                    • juhop
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 45
                      • järvenpää

                      #11
                      No joo tämä kehän kuuskulma (6mm) pulttien momenttiin saanti.. Mitenköhän mahtaa onnistua..?

                      Vai tarkotatko niitä isompia pultteja millä vauhtipyörä kiinni?
                      BMW 320d touring 2002

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by juhop View Post
                        No joo tämä kehän kuuskulma (6mm) pulttien momenttiin saanti.. Mitenköhän mahtaa onnistua..?

                        Vai tarkotatko niitä isompia pultteja millä vauhtipyörä kiinni?
                        325E:llä toi ulosanti on taas yllättäen vähä hankalaa tavan tallaajalle, mutta ajaa siis sitä takaa, että vaihdelaatikon kiinnityspultit kannattaa kiristää niille annettuun momenttiin, ettei kuutospytty mene soikeaksi. Tai tätä oletan ton "vinkin" tarkoittavan, koska siitä on muistanut aiemmin paasata.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • juhop
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 45
                          • järvenpää

                          #13
                          Eli noista vauhtipyörän ja kytkimen pultteja ei tarvitse sen kummemmin momenttiin kiristää, laittaa vaan suht tiukalle?

                          Laatikon torx-pultit taas sitten momenttiin, mutta mihin momenttiin? (6-pytty on jäänyt kauppaan 320d:ssä)
                          BMW 320d touring 2002

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            #14
                            ..............

                            .................
                            Last edited by 325E; 20-08-2010, 20:33.

                            Comment

                            • aak3li
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 136
                              • Raahe

                              #15
                              Originally posted by juhop View Post
                              Osaiskohan joku sanoa tarvitseeko erikoistyökaluja tuon uuden kytkimen asennuksessa?

                              Tarvitseeko sille ylipäätään tehdä mitään muuta kun ottaa paketista putsata rasvoista ja laittaa vauhtipyörän kylkeen?
                              Ite kävin kyseleen nuita hintoja et paljonko maksais vaihdattaa ne jossain korjaamossa niin paikallinen bosch servicen liike sano tarkaksi aika arvioksi 4 tuntia--> siis vaihtaa vauhtipyörä, kytkinpaketti ja kampi-akselin stefa.
                              ja hinnaksi tulis sit se 260€ asennus, osat varmaan joku 800€ pintaan ku ite tilaan! eli en ala nuin halpaan hintaan ite taisteleen sen kans ku ei oo kokemusta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎