Announcement

Collapse
No announcement yet.

uutta kytkintä e46!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by O-Peksi View Post
    325E:llä toi ulosanti on taas yllättäen vähä hankalaa tavan tallaajalle, mutta ajaa siis sitä takaa, että vaihdelaatikon kiinnityspultit kannattaa kiristää niille annettuun momenttiin, ettei kuutospytty mene soikeaksi. Tai tätä oletan ton "vinkin" tarkoittavan, koska siitä on muistanut aiemmin paasata.
    Menee kyllä vähän samaan kategoriaan toi kutospytyn soikeutuminen kuin kytkinletkujen jäykkyydet. Niiden pulttien kiristäminen momenttiin ja voideltuna on fiksua kyllä että ne saa uudestaan aukikin, noita lohkon kiinnityspultteja on revennyt avatessa irti kun on vedetty kuivana sikamomenttiin. Itsekin yhden lohkon rikkoneena

    Että terveisiä vaan 325E:lle, haluan nähdä kun koneistamoille alkaa ilmestymään lohkoja porautukseen vaihdelaatikko paikalleen pultattuna.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Menee kyllä vähän samaan kategoriaan toi kutospytyn soikeutuminen kuin kytkinletkujen jäykkyydet. Niiden pulttien kiristäminen momenttiin ja voideltuna on fiksua kyllä että ne saa uudestaan aukikin, noita lohkon kiinnityspultteja on revennyt avatessa irti kun on vedetty kuivana sikamomenttiin. Itsekin yhden lohkon rikkoneena

      Että terveisiä vaan 325E:lle, haluan nähdä kun koneistamoille alkaa ilmestymään lohkoja porautukseen vaihdelaatikko paikalleen pultattuna.
      OT. mut vedetäänkö momentti voideltuna vai kuivana? Voideltuna saattaa pultti sanoa et "naks", nimimerkillä pyöränpultit uusinut
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • juhop
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 45
        • järvenpää

        #18
        Joo no homma olis nyt ohi (kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä vaihto). Olihan tuo v-mäinen tehdä tunkin ja talvirenkaat pinottuina renkaiden alle. Vaihdelaatikko mahtui just ja just tippumaan pois auton alta. 12 tuntia tuohon kaikkiaan meni. Pakoputken pultit sai yllättäen porailla pois ja tähän vierähti ainakin 2 tuntia (hajos vissiin 10 poranterää).

        Jos jollain foorumilaisella on sama projekti edessä niin privalla saa neuvoja tai vinkkejä.
        BMW 320d touring 2002

        Comment

        • aak3li
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 136
          • Raahe

          #19
          Onko muuten tuossa bmw:ssä joku silmälaakeri/ohjainlaakeri/holkki joka tulee oisko ollu kytkinakseliin? tilasin valeon kytkinpaketin ja vauhtipyörän niin onko sielä joku tuommonen vielä erikseen?

          Comment

          • juhop
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 45
            • järvenpää

            #20
            Painelaakeri tulee siinä kytkinpaketissa mukana. Siinä on itse laakeri ja muoviholkki samassa nipussa.
            BMW 320d touring 2002

            Comment

            • aak3li
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 136
              • Raahe

              #21
              joo ja semmonen homma vielä, eli pistin tilaukseen valeon paketin jossa tulee koko kytkinpaketti+kiinteä vauhtipyörä! ja tarpeeks ku tinkasin niin tuolle paketille+kampi-akselin stefalle jäi hintaa vaivaiset 664€

              onko kokemuksia kiinteästä vauhtipyörästä tuon kaksmassan tilalle?

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #22
                Siis tä, onko nuukaa 330d toi momentti juttu?, ittellä vaihdettiin kytkin ja ei momenttiin veitty kyllä vaihteiston pultteja vaan käsikopelolla:think

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #23
                  Originally posted by aak3li View Post
                  Onko muuten tuossa bmw:ssä joku silmälaakeri/ohjainlaakeri/holkki joka tulee oisko ollu kytkinakseliin? tilasin valeon kytkinpaketin ja vauhtipyörän niin onko sielä joku tuommonen vielä erikseen?
                  Painelaakeri kuulunee kytkinpakettiin mutta silmälaakeri on kampuran päässä ja se ei varmasti kuulu pakettiin.
                  Jos fiilistä riittää niin voipi vaihtaa samalla kun koppa on auki.
                  Tämä siis tukee kytkinakselin kammenpäähän.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Originally posted by jsr85 View Post
                    OT. mut vedetäänkö momentti voideltuna vai kuivana? Voideltuna saattaa pultti sanoa et "naks", nimimerkillä pyöränpultit uusinut
                    Ei mee pultit poikki jos ne on ehjiä, luultavasti noi on olleet murtuneet jo valmiiksi. Ei mitään pultteja kuivana kiristetä...
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • mikkob
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 32

                      #25
                      Missäs PK-seudulla olisi hyvä teettää tuo kytkimen vaihto? Siis sellainen paikka joka ei laskuta kuoliaaksi ja ei riko mitään. Kellään hyvä suosituksia korjaamoksi?

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei mee pultit poikki jos ne on ehjiä, luultavasti noi on olleet murtuneet jo valmiiksi. Ei mitään pultteja kuivana kiristetä...
                        uudet pyöränpultit ja 110nm:think Kuivana kesti komeasti vetää momenttiin.

                        edit. testattiin useampi pultti kun epäiltiin murtumaa. bräck cleanerilla pesun jälkeen alkoi kestää.
                        Last edited by jsr85; 19-08-2010, 16:11.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #27
                          ..............

                          ............
                          Last edited by 325E; 20-08-2010, 20:31.

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #28

                            Originally posted by 325E View Post
                            En ole Koskaan sanonut että, pultit jämähtää kiinni se on sinun omasta päästäsi olevaa paskaa...olen vaan varoittanut vetämästä ylimpiä M12 kehän pultteja liian tiukalle eli vaurio on takimmaisen pytynsoikeaksi meneminen..se kertomasi oli omaa kokemustasi ja sanontaa johon en yhdy...ja älä tuo muun topiikin asioita tänne sotkettavaksi ja näyttäs ettet ymmärrä asioista yhtään mitään niin osaat ainakin rikkoa kuten kerroit hajottaneesi lohkon liiantiukkaan vedetyillä pulteilla eli olisi sinuakin pitänyt valmentaa jo aikaisemmin jätä rollaaminen pois..kohta tämäkin keskustelu menee kohta lukkoon sinun vuoksesi.
                            Miten jokainen keskustelu mihin 325e osallistuu menee tähän
                            Minä ja Ismo ehdotetaan miehelle varoitusta (jo pelkästää sekavasta kirjoitus asusta) ja ohjausta oikeelle raiteelle.
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Originally posted by 325E View Post
                              En ole Koskaan sanonut että, pultit jämähtää kiinni se on sinun omasta päästäsi olevaa paskaa...
                              Nojaa, enpä nyt tiedä paskasta, ne kun jämähtää kiinni ihan oikeastikin, muttei se tarkoita etteikö ne sieltä ehjänä irtoaisi jos ei ole viime rempassa ihan liian tiukkaan vedetty kuiviltaan.

                              olen vaan varoittanut vetämästä ylimpiä M12 kehän pultteja liian tiukalle eli vaurio on takimmaisen pytynsoikeaksi meneminen..se kertomasi oli omaa kokemustasi ja sanontaa johon en yhdy...
                              Muodonmuutoksia tapahtuu kyllä pienemmilläkin momenteilla jos niitä on tapahtuakseen, ei se vaadi mitään ylikiristystä. Rakenteellisesti noi vaan ei ole naitettuna sillä tapaa että tuosta mitään todellista muodonmuutosta sylinteripintaan tulisi. Jos ne olisi, pitäisi pytyt koneistaakkin aina kytkinkoppa pultattuna. Ei muutakun vaihdelaatikot mukaan koneistamolle

                              ja älä tuo muun topiikin asioita tänne sotkettavaksi ja näyttäs ettet ymmärrä asioista yhtään mitään niin osaat ainakin rikkoa kuten kerroit hajottaneesi lohkon liiantiukkaan vedetyillä pulteilla eli olisi sinuakin pitänyt valmentaa jo aikaisemmin
                              Kyllä ne pultit oli liian tiukkaan vetänyt jo gyntteri, kunniaa siitä ei pysty valitettavasti ottamaan.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • 325E
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1227
                                • LAHTI

                                #30
                                ....................

                                .....................
                                Last edited by 325E; 20-08-2010, 20:32.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎