Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 monitoimiratin jälkiasennus/vakionopeudensäädin!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paluok
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 69

    E46 monitoimiratin jälkiasennus/vakionopeudensäädin!!!!

    Hello

    Voi olla että tästä asiasta on jo jauhettu aikaisemminkin, mutta varmaa tietoa en löytänyt...eli tarkoituksena laittaa 2003 mallin 330d autoon monitoimiratti vakion tilalle. Uusi nappiratti jo hommattu,mutta wetteri Oulussa ei tunnu löytävän oikeaa johtosarjaa joten kysymys kuuluu löytyiskö joltakin kysesen johtosarjan osanumeroa?????

    Kiitos jo etukäteen ja laittakaa privana jos löytyy
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Mä olen sen tänne foorumille laittanut joten, search!
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Voipi olla tuollainen 61 12 0016 012. Nythän ne sanoo tietysti taas että tuollaista ei ole olemassa mutta tarpeeksi kun painat päälle niin kyllä ne sen saattaa jostain löytää.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • paluok
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 69

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Voipi olla tuollainen 61 12 0016 012. Nythän ne sanoo tietysti taas että tuollaista ei ole olemassa mutta tarpeeksi kun painat päälle niin kyllä ne sen saattaa jostain löytää.

        kiitokset...täytyy mennä kyseleen

        Comment

        • kanikune
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 92
          • Teerijärvi

          #5
          -98 e46 318i suunnittelen vakkarin asennusta. On vaijerivetoisella kaasulla.
          Onko jollakin faktaa heittää, onko näissä tätä VDO-boksia asennettu valmiina, vai pitääkö kaikki hommata täältä:
          Linkki
          (osa 1)

          Minne kohti autoa tämä ohjausboksi asettuu?
          Entäs nuo kytkimet (osat 10, 11) ?

          Toiseksi, tuo vaijerinkiskoja tuolla moottoritilassa (osa 2), onko sille valmiina sähköpistoke siellä etuoikeassa kulmassa edestä päin katsottaessa?

          Noista rateista kaikki informaatio on levällään foorumilla. Jaksaisko joku tyhjentävästi vielä kerran kertoa tähän, eikö totta että yksivaiheinen bägi, koska ennen (olikohan) 3/99 rakennettu? Käykö e39 1.vaiheinen monitoimirattibägi tähän? Nelipuolainen ruori pohjalla ja nelipuolainen bägi napeilla löytyisi e39:stä.

          Mitä muuta pitää hommata ratin seudulle, jos yo. pitää paikkansa?
          Range Rover 2004 M62TUB44
          BMW 325i 2008 N53-B30A

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            mites 2002 mallin faceliftissä 1.8l

            asensin napit ja laitoin töpselin kiinni napeista rattiin,
            tarviiko tämä vielä jotain muuta johtoa? esim tuollaista?
            osa nro: 61120016012

            Ilmeisesti vaatii jonkun aktivoinnin ainakin?
            Valojakaan nappuloihin ei tullut.

            Ajotietokone ei ainakaan vaatinut mitään ylimääräistä johtoa



            mitenkäs nuo radion nappulat, tuleeko soittimelle jotain erillistä johtoa, vai onko kaikki tarvittava siinä 4x3cm liittimessä mikä menee soittimen perseeseen??


            Autohan on facelift 2002 316i 1.8l sedan


            Ps. löysin jonkun ohjeen:


            itsellä vaan ei tuo lontoo oikeen taivu..

            Tuossa toinen ruotsiksi:

            ruotsi ei suju edes sitävähää mitä lontoo.. olisiko jollain parempia ohjeita?
            Last edited by Takalo_kari; 30-12-2011, 20:34.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #7
              Koitin äsken järkeillä noista ohjeista yhden yksinkertaisen ja selvän asennusohjeen, skannasin sen tähän postaukseen.

              Tämä kytkentäkaavio koskeen vain seuraavilla moottoreilla varustettuja:

              M47 ennen 9/01
              N42
              M54
              M57

              Saa vapaasti lainata!(en ota vastuuta jos rikot jotakin)

              Itsetehty johtokin varmasti toimii tämän kaavion avulla. säästät huimat 19e !! : DD


              Edit: Kaavio toimii ja on 100% oikein.
              Last edited by Takalo_kari; 29-06-2014, 17:32.
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • kanikune
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 92
                • Teerijärvi

                #8
                Originally posted by kanikune View Post
                -98 e46 318i suunnittelen vakkarin asennusta. On vaijerivetoisella kaasulla.
                Onko jollakin faktaa heittää, onko näissä tätä VDO-boksia asennettu valmiina, vai pitääkö kaikki hommata täältä:
                Linkki
                (osa 1)

                Minne kohti autoa tämä ohjausboksi asettuu?
                Entäs nuo kytkimet (osat 10, 11) ?

                Toiseksi, tuo vaijerinkiskoja tuolla moottoritilassa (osa 2), onko sille valmiina sähköpistoke siellä etuoikeassa kulmassa edestä päin katsottaessa?

                Noista rateista kaikki informaatio on levällään foorumilla. Jaksaisko joku tyhjentävästi vielä kerran kertoa tähän, eikö totta että yksivaiheinen bägi, koska ennen (olikohan) 3/99 rakennettu? Käykö e39 1.vaiheinen monitoimirattibägi tähän? Nelipuolainen ruori pohjalla ja nelipuolainen bägi napeilla löytyisi e39:stä.

                Mitä muuta pitää hommata ratin seudulle, jos yo. pitää paikkansa?
                Irtoisko joltaki vähä faktaa?
                Range Rover 2004 M62TUB44
                BMW 325i 2008 N53-B30A

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #9
                  Voi tulla aika kalliiksi, ja olla aika hankalaa..
                  Last edited by Takalo_kari; 02-01-2012, 12:32.
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • e36coupe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 721
                    • Nokia

                    #10
                    Jos ei piirretyt kuvat ja ohjetekstit aukee niin auttaako valokuvat?

                    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                    Työn alla: E21 320/6
                    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #11
                      Nyt on piuhat tilattu, 20-30euron välillä on hinta.

                      Suosittelen Metroauto Turkua.
                      Aaltoselle kun soittaa niin homma toimii!!
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • kanikune
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 92
                        • Teerijärvi

                        #12
                        Lähettämästäsi linkistä:
                        " for E46 models from 6/2000 and onwards."

                        Jos luit aiempaa, mulla -98 bimmu. Oon kyllä yrittäny lukee noita, tuohonkin törmänny jo monesti tietoa hakiessa.

                        Jaa tuo linkki tais ollaki tuolle toiselle tiedon hakijalle..
                        Last edited by kanikune; 02-01-2012, 15:22. Reason: rivin lisäys
                        Range Rover 2004 M62TUB44
                        BMW 325i 2008 N53-B30A

                        Comment

                        • kanikune
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 92
                          • Teerijärvi

                          #13
                          Kyselläämpä vähän lissää, vaikka edellisiinkään vielä saanu vastausta
                          Oon nyt pähkäilly tuota cruisehommaa tuossa bimmeerissä ja jos olen käsittänyt oikein, periaatteessa kaikki MFL:n (monitoimiratin) komennot menee ibus:in, eli yhden piuhan lävitse. Toki siellä on käyttis ja maa eri johtoina mutta signaalin kannalta.

                          Ja asiaan: Mikäli olen ymmärtänyt oikein, vanhemmissa malleissa nää MFL:n napit ei vielä sisältäny tuota ibus-koodausta, jonka takia tarvitaan erillinen MFL-boksi, joka muuttaa nappien painallukset koodatuiksi viesteiksi i-busiin. Esim. tässä minun mallin tapauksessa LINKKI osa 1. Eigö?

                          Eli ts. uudemmatkin napit sopisi tuohon, mutta koska uudemmissa napeissa on koodaus "built-in", ei MFL-boksia tarvitsisi? En tiedä dimensioista, sopiiko napit muuten..

                          Tuo MFL-boksin paikka kuskin vasemman jalan tienoilla?

                          Noita e39-juttuja lukiessa on ollu maaginen aika 3/99, jonka jlk tullut smart-bägi (2-vaiheinen). Kuitenkin kun katson e46 LINKKI osaluetteloa, näitä ratteja on käytetty 6/00 asti. Onko noilla numeroilla bägi sitten 1-vaiheinen tuonne 6/00 asti?
                          Range Rover 2004 M62TUB44
                          BMW 325i 2008 N53-B30A

                          Comment

                          • kanikune
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 92
                            • Teerijärvi

                            #14
                            Floodataan nyt vielä:

                            Noista napeista, onko tuo nappien koodaus ibusiin vielä vanhempien nappien tapauksessa (pre-e46), eli MFL-boksi tarvii tässä joka tapauksessa?

                            Muistan lukeneeni jostain että tuon MFL-boksi pitää olla et saa cruisen toimii vaikka ilman monitoimirattia, jos osaa pelata ibusin kanssa..
                            Range Rover 2004 M62TUB44
                            BMW 325i 2008 N53-B30A

                            Comment

                            • Seiska
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2002
                              • 126
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by kanikune View Post
                              Noita e39-juttuja lukiessa on ollu maaginen aika 3/99, jonka jlk tullut smart-bägi (2-vaiheinen). Kuitenkin kun katson e46 LINKKI osaluetteloa, näitä ratteja on käytetty 6/00 asti. Onko noilla numeroilla bägi sitten 1-vaiheinen tuonne 6/00 asti?
                              Ajat on oikein. Bägit muuttui eri aikaan eri malleissa. E46:ia on saanut myös sähköisillä kaasupedaaleilla (320d) kuten mun 3/00 , johon tuon vakkarin asensin n.30min johtosarjalla ja nappibägillä. Noita mekaanisia vakkareita on kai ollut vanhimmissa e46 ja aikaisemmissa malleissa.

                              -Jani
                              Team Top Alcohol
                              Jetta TSI -10
                              Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎