en tiedä sitten mutta sitä ennemän mitä tutkin sitä ennemän mä vaan epäilen että suuttimet joudun tässä vaihtaa... Ensi viikolla käyn testaaman kaikki suuttimet paikallisessa diesel pajassa täällä, Raaseporissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330xda vika haku?
Collapse
X
-
Tänään auto taas jäi. Piti tulla töihin iltavuoroon kello 13 käynistin auto eka kerta tänään ja silloin en tarvinut edes sahaa mitään vaan se käynistyi samalla kun väänsin avaimesta, kävin hakemaan työkaveri ja jatkettiin matka tammisaaren päin ajettiin noin 20km ennen kun meidän piti pysäyhtä ja käydä kaupassa nopeasti ja siinä ei enää käynistänyt parkki paikkalla!
Tuntuu aivan siltä kyllä että taas joku/jotkut suuttimet on täysin auki jumittanut...
Comment
-
-
Mikä VM? Satunnaiset käynnistysongelmat ja "rail pressure low" ym. voi johtua myös paineenkorotuspumpusta jos sellainen autossa on ja suuttimien korjausarvot/ohivuoto on normaali. Molemmat helppo ja nopea tarkistaa.
Vaihda se filtteri takas orkkikseen ja katti paikalleen, nuo dieselit ei ilmamäärän puutteesta kärsi. Ainoa mitä noilla voi saada on ongelmia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMikä VM? Satunnaiset käynnistysongelmat ja "rail pressure low" ym. voi johtua myös paineenkorotuspumpusta jos sellainen autossa on ja suuttimien korjausarvot/ohivuoto on normaali. Molemmat helppo ja nopea tarkistaa.
Vaihda se filtteri takas orkkikseen ja katti paikalleen, nuo dieselit ei ilmamäärän puutteesta kärsi. Ainoa mitä noilla voi saada on ongelmia.
Sen jälken pitäis vaihtaa isommat suuttimet ja isompi turbo, mutta nyt pitäis löytää vikaa että minkä takia mun auto ei toimii tällä virityksellä kun moni muu samanlaisia on toiminut samalla osilla jopa moni omasta tuttuista joka ajaa samoilla virityksillä samalaisilla E46sia
Mulla on vuosmalli 2002 moottori on M57 D3D 135kw
Eli näitä ongelmia ei ole ilmenyt näillä virityksillä mulle aikaisemmin, jos jonkulle on niin please ilmoita mikä on ollut vikana. Kaikki muuta on turhaLast edited by Linne; 19-08-2010, 18:30.
Comment
-
-
Originally posted by Metalgod View PostPolttoaineen siirtopumppu paskana...
Se on ainoastaan jos on ajettu lämmin ensiksi niin sitten se ei toista kerta käynistyy kunnes on saatu seisoa 10 tunti vähintään.
Eikö pitäis huomata ajon aikana jos siirtopumppu olis paskana?
Comment
-
-
Originally posted by Linne View PostEikö pitäis huomata ajon aikana jos siirtopumppu olis paskana?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Minkä hintainen siirtopumppu sitten on vai onko se jotain mitä voi korjata? missä sijoitettu?
Kun olen ruotsinkielinen niin tä on vähän epävarma että onko siirtopumppu tavallinen pa-pumppu vai onko se, sen mikä diesel moottoreissa on syöttö pumppu?
Ja miten sitten on kun mun auto käynistyy heti kun se on tarpeksi kylmä taas?Last edited by Linne; 19-08-2010, 21:50.
Comment
-
-
Ei voi/kannata korjata. Muistaakseni siirtopumppu maksoi merkkiliikkeessä n.250€. Koko lasku oli runsas 500€...
Edit: Pumppu sijaitsee muistaakseni kuljettajan penkin alla alustassa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kyllä mun autossa on jotain nyt mitä kummittelee!
Tänään taas lähti käyntiin kylmänä ja ajoin noin 40km, ja sammutin sen jälkeen töissä ja käynistyi uudestaan taas ihan hyvin, ainoastaan pitkähkö sahausaika, mutta radiota ei saa millään käyntiin...laitettiin eilen pois päältä kun yritettiin saada auto käyntiin säästääkseen akku virtaa/jännitettä. Tuskin radio ongelma käynistykseen liittyy mutta kiva lisämauste ongelmille...
myös joskus pientä kierrosten heittelyä 2000 kohdalla ja tehohävikki mutta vain kun käyttää vakionopeuden säädintä. siis nämä ongelmat tulleet samoihin aikoihin :( Radionäyttö 16:9 navi.
Comment
-
-
Nyt kävin äsken kokeilemaan käynistää auton ja ei käynistänyt ei millään, otin ihan piruttain akku napa irti noin 10sekka ja laitoin takaisin ja silloin auto käynityi taas sen jälken, ja nyt radiokin toimii normaalisti. Että mikä voi nyt olla homman nimi? tuleeko jonkinlainen vikakoodi tai hälytys päällä ajon aikana mikä sitten aiheuttaa että ei antaa uudestaan käynistää, ja liittyykö nyt se akkun irrottaminen tähän?
Comment
-
-
Silloin kun se ei lähde käyntiin niin koputtele vaikka vasaralla auton pohjaan kuskin penkin kohdalta ja samalla starttaat! Mulla oli aikanaan samaa vaivaa ja koputtelulla sain auton käymään ja viaksi paljastui em. tekniikalla siirtopumppu. Koputtelu sai sen käymään, mutta käyntiääni oli pumpussa sellainen, että meneekö jumiin vai eikö mene!!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment